„Tuno karaliumi“ pramintas japonas aukcione nusipirko tuną už 1,6 mln. eurų

Japonijoje garsus sušių restoranų tinklo savininkas, pramintas „tuno karaliumi“, per sekmadienį Tokijo pagrindiniame žuvies turguje surengtą Naujųjų metų aukcioną nusipirko milžinišką tuną už 1,6 mln. eurų.
Japonas aukcione nusipirko tuną už 1,6 mln. eurų
Japonas aukcione nusipirko tuną už 1,6 mln. eurų / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Aukcioną laimėjęs „tunų karaliumi“ pasivadinęs Kiyoshi Kimura (Kijošis Kimura) sumokėjo 193 mln. jenų (1,6 mln. eurų, 1,8 mln. JAV dolerių) už 276 kilogramus sveriantį tuną, kuris buvo pagautas Japonijos šiauriniame Aomorio regione.

„Šis yra geriausias, – žurnalistams po paryčiais įvykusio aukciono sakė K.Kimura. – Taip, jis yra brangus, ar ne? Noriu, kad mano klientai ir šiais metais valgytų labai skanius tunus.“

Žiniasklaidos dėmesio nevengiantis verslininkas dažnai sumoka didžiausią kainą už tuną per pirmąjį metų aukcioną, kuris rengiamas Japonijos sostinės pagrindiniame žuvų turguje.

Pernai už 278 kilogramus sveriantį tuną jis sumokėjo 333,6 mln. jenų (2,7 mln. eurų tuometiniu kursu). Tuomet aukcionas pirmą kartą buvo rengtas Tokijo naujajame žuvies turguje, 2018 metų pabaigoje pakeitusiame visame pasaulyje garsėjusį Cukidžio turgų.

2018-ųjų spalį turgavietė buvo perkelta į kiek ryčiau esantį Tojosu rajoną, kur anksčiau veikė dujinė elektrinė.

1935 metais atidarytas Cukidžio turgus buvo geriausiai žinomas paryčiais rengiamomis varžytinėmis, per kurias buvo parduodami tunai iš visų pasaulio kampelių. Šiuose aukcionuose galėjo dalyvauti visi – nuo „Michelin“ žvaigždučių pelniusių sušių šefų iki paprastų maisto prekių parduotuvių atstovų.

Už didžiausias ir geriausias žuvis didmenininkai ir sušių magnatai neretai mokėdavo didžiulius pinigus, ypač per Naujųjų metų aukcionus.

Nors turgavietė buvo perkelta, varžytinių ritualas nepakito.

Japonijoje suvartojama didelė dalis visame pasaulyje sugaunamų Ramiojo vandenyno tunų – jų mėsa yra itin vertinamas sušių ingredientas, žinomas kaip „kuro maguro“ (juodasis tunas), dėl savo retumo sušių žinovų priminta „juoduoju deimantu“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis