„Įgula ne kartą atliko visas gamintojo numatytas procedūras, bet negalėjo valdyti lėktuvo“, – sakė Dagmawit Moges, pristatydama preliminaraus katastrofos tyrimo rezultatus.
Pasak ministrės, ataskaitoje rekomenduojama „gamintojui peržiūrėti lėktuvo skrydžio valdymo sistemą“.
„Aviacijos pareigūnai tikrins, kad gamintojas imtųsi atitinkamos lėktuvo skrydžio kontrolės sistemos patikrinimo prieš išleisdamas lėktuvus eksploatavimui“, – sakė ji.
Dagmawit Moges konkrečiai nepaminėjo problemų su automatine smukos valdymo sistema, laikytų galima katastrofos priežastimi, tačiau kalbėjo apie „pasikartojantį“ lėktuvo „nosies“ krypimą žemyn.
Ši manevravimo korekcijos sistema (MCAS) yra sukurta automatiškai kreipti žemyn lėktuvo „nosį“, jei užregistruojamas keliamosios jėgos arba skridimo greičio mažėjimas.
Kovo pradžioje nukritus iš Etiopijos į Keniją skridusiam lėktuvui, žuvo visi 157 jame buvę žmonės. Orlaivis sudužo praėjus šešioms minutėms po pakilimo.
Per pastaruosius penkis mėnesius „Boeing 737 Max“ lėktuvai sudužo du kartus. Pernai spalį oro linijų „Lion Air“ lėktuvas nukrito į jūrą netoli Indonezijos, žuvo visi 189 jame buvę žmonės.