Ukrainą papiktino pranešimai apie cenzūrą Jungtinėse Tautose dėl Rusijos karo

Ukraina paragino Jungtines Tautas paaiškinti situaciją, kai žiniasklaida pranešė, jog organizacija savo darbuotojams nurodė vengti žodžių „karas“ ir „invazija“, kalbant apie Rusijos puolimą prieš Ukrainą. Ukrainos užsienio reikalų ministras Dmytro Kuleba pareiškė, kad tai kelia pavojų Jungtinių Tautų reputacijai.
Jungtinių tautų organizacija
Jungtinių tautų organizacija / 123RF.com nuotr.

„Sunku patikėti, kad JT iš esmės galėtų įvesti tokią pat cenzūrą, kokią Kremlius dabar taiko Rusijoje, uždrausdamas JT darbuotojams vartoti žodžius “karas„ ir “invazija„. Raginu JT skubiai paneigti tokius pranešimus, jei jie yra melagingi. JT reputacijai gresia pavojus“, – pareiškė Ukrainos užsienio reikalų ministras Dmytro Kuleba.

Taip jis reagavo į Airijos laikraščio „The Irish Times“ pranešimą, esą Jungtinės Tautos uždraudė savo darbuotojams situaciją Ukrainoje vadinti „karu“ arba „invazija“.

Anot straipsnio, JT darbuotojams nurodyta vartoti terminus „konfliktas“ arba „karinis puolimas“.

„Pirmadienį darbuotojams skirtame elektroniniame laiške JT komunikacijos departamentas nurodė darbuotojams situacijos nevadinti karu ir į asmenines ar oficialias socialinės žiniasklaidos paskyras ar interneto svetaines nedėti Ukrainos vėliavos“, – rašo „The Irish Times“

„NEDĖKITE Ukrainos vėliavos į asmenines ar oficialias socialinės žiniasklaidos paskyras ar svetaines“, – taip, anot „The Irish Times“, rašoma elektroniniame laiške.

Ši politika elektroniniame laiške buvo paaiškinta kaip būdas išvengti „reputacinės rizikos“, ir kad JT tarnautojai turi išlikti esą nešališki.

Rusija karą prieš Ukrainą pradėjo vasario 24 dieną. Tarptautinės teisės požiūriu Maskvos veiksmai yra agresijos aktas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis