Kaip praneša BBC, Jungtinių Tautų agentūra, minėdama Tarptautinę moters dieną, teigia, kad mergaitėms kenkia mokykliniuose vadovėliuose brukami stereotipai. Pernelyg dažnai moterys vaizduojamos besisukančios virtuvėje prie puodų arba auginančios vaikus.
Tai yra „paslėptos kliūtys“ lyčių lygybei pasiekti, – sako UNESCO atstovas Manosas Antoninis.
UNESCO ėmėsi kampanijos mokyti dešimtis milijonų vaikų, kurie negali lankyti mokyklos. Daugelyje vargingesnių šalių mergaitės dažniausiai neturi galimybės mokytis. UNESCO ataskaita rodo, kad moterys mokykliniuose vadovėliuose dažnai vaizduojamos kaip antraeilės asmenybės. Toks stereotipų formavimas apriboja mergaičių karjeros lūkesčius.
„Suteikti visoms mergaitėms ir berniukams galimybę eiti į mokyklą yra tik dalis kovos“, – sako UNESCO atstovas.
Ataskaitoje teigiama, kad vyrai vadovėliuose dažniau „piešiami“ kaip verslo lyderiai, parduotuvių vadovai, inžinieriai, mokslininkai ir politikai, o moterys vaizduojamos prie puodų arba besirūpinančios vaikais.
„Turbūt dar svarbiau juos mokyti lygybės. Nuolatinis tendenciškumas vadovėliuose lyčių klausimu pakerta mergaičių motyvaciją, savigarbą ir norą lankyti mokyklą“, – pridūrė jis.
Ataskaitoje pateikiama pavyzdžių iš Azijos ir Afrikos. Teigiama, kad vyrai vadovėliuose dažniau „piešiami“ kaip verslo lyderiai, parduotuvių vadovai, inžinieriai, mokslininkai ir politikai, o moterys vaizduojamos prie puodų arba besirūpinančios vaikais.
Be to, ataskaitoje teigiama, kad vadovėliuose apskritai dažniau minimi vyrai, o ne moterys. Tai ypač pastebima mokslo ir matematikos vadovėliuose.
Ataskaitoje teigiama, kad maždaug tik vienas asmuo iš dvidešimties, minimų mokslo vadovėliuose, yra moteriškos lyties. Vis dėlto atkreipiamas dėmesys į tai, kad pastebimas nedidelė pažanga, bandant pasiekti lyčių lygybę.
Ataskaitoje taip pat rašoma, kad pusė milijardo moterų visame pasaulyje nemoka skaityti – tai sudaro du trečdalius visų moterų. Pavyzdžiui, Malyje 93 proc. mergaičių niekada nelankys mokyklos.