Kaina nemaža
Dar viena paramos Ukrainai iniciatyva kviečia ne šiaip pervesti pinigų į nurodytą sąskaitą, o įsigyti visame pasaulyje žinomų mados kūrėjų drabužį.
Jį galima pamatyti ispanų dizainerio Cristóbalo Balenciagos atidarytų, bet paskui prancūzų kompanijos „Kering“ įsigytų mados namų tinklalapyje.
Juodus ilgarankovius džemperius priekyje puošia Ukrainos vėliava, ant rankovių nupieštas Ukrainos herbas. Nurodyta, kad džemperiai gaminami iš medvilnės, tinkami abiem lytims, gaminami vieno – vidutinio – dydžio.
Tiesa, iškart įspėta, kad drabužį kol kas galima tik užsisakyti – jie bus siunčiami nuo rugpjūčio 26-osios.
Džemperiai nėra pigūs – kaina siekia 200 eurų, tačiau mados namai tikina, kad visas pelnas atiteks ukrainiečiams, turėjusiems dėl karo palikti savo namus.
„Balenciaga remia platformą „United24“, skirtą padėti pabėgėliams, – rašoma tinklalapyje. – 100 proc. grynojo pelno atiteks išskirtinai humanitarinei pagalbai Ukrainai atstatyti.“
„United24“ yra pasaulinė iniciatyva Ukrainai paremti, kurią gegužės pradžioje pristatė prezidentas Volodymyras Zelenskis, kaip pagrindinę vietą visai skiriamai paramai surinkti. Žmonių ar kompanijų suaukoti pinigai pervedami į Ukrainos nacionalinio banko sąskaitą, o tuomet skiriami ministerijoms įvairiems poreikiams patenkinti.
Neseniai buvo paskelbta, kad „Balenciaga“ kūrybos direktorius tapo šios iniciatyvos ambasadoriumi. Apie tai savo kanale „Telegram“ pranešė pats Ukrainos vadovas.
Sakartvele gimęs D.Gvasalia neatsitiktinai ėmėsi šių pareigų. Jis itin stiprų solidarumą jaučia su nuo karo bėgančiais Ukrainos gyventojais, nes pats patyrė tokią dalią.
41-erių vyras gimė ant Juodosios jūros kranto esančiame Suchumyje. Šis miestas yra Abchazijos, kurią tarptautinė bendruomenė, išskyrus kelias valstybes, laiko Sakartvelo dalimi, sostinė. Kilus 1992-1993 m. metų Sakartvelo ir vietos separatistų, padedamų Rusijos karių bei kovotojų iš Šiaurės Kaukazo, karui, šeima persikėlė į Tbilisį, o šio amžiaus pradžioje – į Vokietiją.
„Didelė garbė būti „United24“ ambasadoriumi, – buvo cituojamas D.Gvasalia. – Puikiai žinau ir jaučiu skausmą, kurį patiria ukrainiečiai. Daug galvojau, kaip galėčiau padėti Ukrainai ir visiems pabėgėliams, kurie nori grįžti namo. Todėl nusprendžiau orientuotis į humanitarinę kryptį „Ukrainos atkūrimas“.
Šios iniciatyvos ambasadoriais yra tapę JAV aktorius Lievas Schreiberis, muzikos grupė „Imagine Dragons“, buvęs futbolininkas Andrijus Ševchenka, tenisininkė Elina Svitolina.
Pažėrė užgauliojimų
Kartu su šia žinia buvo paskelbta, kad „Balenciaga“ sukūrė specialaus dizaino džemperius. Jie, anot D.Gvasalios, bus savotiška palaikymo žinutė Ukrainai.
Naujiena patraukė žinomo Ukrainos žurnalisto, tinklaraštininko Anatolijaus Šarijaus dėmesį. Nors dažnai vadinamas prorusišku, jis ne sykį teigė, kad Krymas priklauso Ukrainai, ir dabartinius įvykius vadina karu, o ne „specialiąja operacija“, kaip pateikia Kremlius.
Tačiau dar viena iniciatyva surinkti pinigų Ukrainai jam tapo proga ne šiaip pakritikuoti ar pasišaipyti, bet pažerti įžeidimų ir net paskelbti klaidinančią informaciją.
„V.Zelenskio srutų ministras Fiodorovas paskelbė, kad „srutų diktatorius“ Zelenskis pradėjo gaminti marškinėlius bendradarbiaudamas su „Balenciaga“, – tą pačią dieną savo paskyroje „Twitter“ angliškai parašė jis, pavartodamas anglišką žodį scum, kuris reiškia skysčio paviršiuje susidariusį nemalonios ar nepageidaujamos medžiagos sluoksnį arba labai blogą, amoralų žmogų ar žmonių grupę. – „Balenciaga“ jau seniai nustojo duoti ką nors įdomaus, bet galiausiai eik po velnių, „Balcenciaga“.
Ukrainos skaitmeninės transformacijos ministras Mychailo Fiodorovas keliomis valandomis anksčiau išties paskelbė apie „United24“ bendradarbiavimą su „Balenciaga“.
Pirmiausia jis pranešė, kad D.Gvasalia tapo pirmuoju „Ukrainos atkūrimo“ krypties ambasadoriumi. Tuomet pridėjo, kad šiemet „Karščiausių prekių ženklų“ sąrašo viršuje vėl atsidūrę mados namai, remdami Ukrainą, sukūrė specialų džemperį.
„Su herbu, trišakiu ir QR kodu. Tiesiog nukreipkite savo telefoną į QR kodą ir eikite į svetainę, kurioje galite nusipirkti megztinį bei paaukoti, – dėstė jis. – Visas pelnas iš džemperio pardavimo bus pervestas „Ukrainos atstatymui“, siekiant padėti laikinai perkeltiems asmenims.“
A.Šarijaus įraše teisinga tiek, kad Ukrainos vadovas tam tikra prasme pradėjo bendradarbiauti su „Balenciaga“ ir kad bus gaminami džemperiai. Nors iniciatyva sukurti „United24“ buvo V.Zelenskio, drabužius gamins ne jis, o mados namai (beje, džemperiai bus siuvami Portugalijoje), ir tai yra ne prezidento, o mados kūrėjų produktas.
Remia nuo karo pradžios
D.Gvasalia buvo vienas pirmųjų iš žinomų mados pasaulio atstovų, išreiškusių paramą Ukrainai ir prabilusių apie humanitarinę krizę dėl karo.
Apie tai jis kalbėjo jau pirmomis karo savaitėmis. 2022-2023-ųjų žiemos kolekcijos pristatymą mados kūrėjas dedikavo Ukrainai ir milijonams ją paliekančių pabėgėlių.
„Karas Ukrainoje atgaivino traumos, kurią su savimi nešiojuosi nuo 1993 m., skausmą“, – rašė jis tuomet paskelbtame laiške.
Paryžiaus mados savaitės metu kovo vidury kiekvienas žiūrovas ant kėdės rado mėlynos ir geltonos spalvų – primenančius Ukrainos vėliavą – marškinėlius. Šou pradžioje ir pabaigoje D.Gvasalia pacitavo Ukrainos rašytojo Oleksandro Oleso kūrybą.
„Balenciaga“ taip pat yra skyrusi paramos Jungtinių Tautų Pasaulio maisto programai pabėgėliams iš Ukrainos paremti.
Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Facebook“, kuria siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.