„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Užsienio verslų dilema – trauktis iš Sindziango ar užmerkti akis prieš uigūrų kančias?

2019 metų vasarą vienam iš prekės ženklo „Patagonia“ vadovų paskambino patikimas auditorius, dirbantis Kinijoje, ir pranešė, kad suplanuota kelionė į kai kuriuos Sindziango regiono medvilnės ūkius neįvyks.
Uigūrai Kinijoje
Uigūrai Kinijoje / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Netrukus iškilo ir kitų kliūčių. Informacija iš tiekėjų regione nutrūko.

„Matėme, kaip paslapties šydas darosi vis tankesnis“, – pasakojo „Patagonia“ vadovas Mattas Dwyeris, prižiūrintis šios drabužių gamintojos tiekimo grandines.

Jis ilgai bandė išsiaiškinti, kas vyksta, susirūpinęs žiniasklaidos pranešimais apie Sindziange plačiai paplitusias represijas prieš uigūrus ir priverstinį darbą.

„Kai nulupi svogūną, jis gana greitai pradeda dvokti“, – vaizdingai pažymėjo M.Dwyeris.

2020 metų liepos mėnesį jo įmonė nusprendė nutraukti du dešimtmečius trukusį bendradarbiavimą su partneriais Kinijoje ir užmegzti ryšius su medvilnės augintojais, medvilnės gamyklomis ir verpėjais kitose šalyse.

Praėjusią savaitę Kinijos vykdomos represijos prieš uigūrų tautą buvo vėl atsidūrusios dėmesio centre po to, kai kibernetiniai įsilaužėliai išplatino policijos dokumentai, kuriuose išsamiai aprašytas sisteminis žmogaus teisių pažeidinėjimas Sindziange.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų