Užsienio verslų dilema – trauktis iš Sindziango ar užmerkti akis prieš uigūrų kančias?

2019 metų vasarą vienam iš prekės ženklo „Patagonia“ vadovų paskambino patikimas auditorius, dirbantis Kinijoje, ir pranešė, kad suplanuota kelionė į kai kuriuos Sindziango regiono medvilnės ūkius neįvyks.
Uigūrai Kinijoje
Uigūrai Kinijoje / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Netrukus iškilo ir kitų kliūčių. Informacija iš tiekėjų regione nutrūko.

„Matėme, kaip paslapties šydas darosi vis tankesnis“, – pasakojo „Patagonia“ vadovas Mattas Dwyeris, prižiūrintis šios drabužių gamintojos tiekimo grandines.

Jis ilgai bandė išsiaiškinti, kas vyksta, susirūpinęs žiniasklaidos pranešimais apie Sindziange plačiai paplitusias represijas prieš uigūrus ir priverstinį darbą.

„Kai nulupi svogūną, jis gana greitai pradeda dvokti“, – vaizdingai pažymėjo M.Dwyeris.

2020 metų liepos mėnesį jo įmonė nusprendė nutraukti du dešimtmečius trukusį bendradarbiavimą su partneriais Kinijoje ir užmegzti ryšius su medvilnės augintojais, medvilnės gamyklomis ir verpėjais kitose šalyse.

Praėjusią savaitę Kinijos vykdomos represijos prieš uigūrų tautą buvo vėl atsidūrusios dėmesio centre po to, kai kibernetiniai įsilaužėliai išplatino policijos dokumentai, kuriuose išsamiai aprašytas sisteminis žmogaus teisių pažeidinėjimas Sindziange.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis