V.Putino kalba – be fejerverkų: ar galima įžvelgti signalų apie karo eigą?

Vadinamąją Pergalės dieną Maskvos Raudonojoje aikštėje lėktuvai taip ir nepasirodė – neva dėl blogo oro, nors Rusijos sostinėje – gražus pavasaris. O Vladimiro Putino kalboje, priešingai nei daugelis svarstė, nebuvo užsiminta nei apie mobilizaciją, reikalingą įstrigus Ukrainoje, nei apskritai apie kokią nors pergalę. Negana to, karinio parado nestebėjo mįslingai dingęs rusų Generalinio štabo viršininkas Valerijus Gerasimovas.
Vladimiras Putinas
Vladimiras Putinas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Nemažai apžvalgininkų ir Vakarų pareigūnų prieš šių metų Pergalės dienos iškilmes Maskvoje nuogąstavo, kad V.Putinas gali pasinaudoti proga – „specialiąją operaciją“ Ukrainoje pavadinti karu ir paskelbti visuotinę mobilizaciją.

Nieko panašaus – nors retorika Rusijos lyderio kalboje tradiciškai sukosi aplink „grėsmes Tėvynei“, „nacizmą“ ir tariamą rusų karių, Ukrainoje, kaip liudija įrodymai, žudančių tūkstančius civilių, didvyriškumą, svarbių pranešimų taip ir nesulaukta.

Mobilizacija nepaskelbta, grasinimai branduoliniu ginklu irgi nenuskambėjo. Ką tokia gana nuosaiki ir staigmenų nepateikusi kalba gali liudyti apie Kremliaus planus bei valdžios nuotaikas?

Vienų analitikų teigimu, jei faktą, kad V.Putinas neužsiminė apie jokią „pergalę“, laikysime svarbiu, jis gali reikšti, jog invazija tęsis dar ilgai.

Bet kiti tvirtina, kad tikėtis, jog apie mobilizaciją ar karo išplėtimą bus iškilmingai paskelbta iš tribūnos, visada buvo naivu. O kadangi karių Ukrainoje Maskvai neužtenka jau dabar, tikėtina, kad sprendimas dėl mobilizacijos vis dėlto bus priimtas – per kelias artimiausias savaites.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis