Vokietija uždraus plastikinius šiaudelius ir kitus plastiko gaminius nuo 2021 metų vidurio

Vokietijos įstatymų leidėjai ketvirtadienį patvirtino teisės aktą, draudžiantį vienkartinius plastikinius gaminius, tokius kaip šiaudeliai, stalo įrankiai ir vatos pagaliukai, kurie teršia pasaulio vandenynus.
Šiaudeliai gėrimui.
Šiaudeliai gėrimui. / Fotolia nuotr.

Naujasis įstatymas, kurį priėmė Vokietijos žemieji parlamento rūmai, uždraus tam tikrų vienkartinių plastiko gaminių pardavimą nuo 2021 metų liepos mėnesio.

Šiuo žingsniu Vokietija įvykdys savo įsipareigojimus Europai, kadangi ES praėjusiais metais susitarė nustatyti griežtus naujus apribojimus tam tikriems plastikiniams gaminiams.

ES teisės aktai draudžia maždaug dešimtį vienkartinių plastikinių gaminių, kuriems yra ekologiškų alternatyvų, įskaitant gėrimų maišymui skirtus pagaliukus, lazdeles ir lėkštes.

ES Komisijos duomenimis, įstatymu draudžiami produktai sudaro 70 proc. į vandenynus patenkančių atliekų, keliančių grėsmę laukinei gamtai ir žuvininkystei.

Visoje ES galiojantys teisės aktai jau paskatino greitojo maisto milžinę „McDonald's“ paspartinti veiksmus, skirtus apriboti plastikų naudojimą restoranuose Europoje, be kita ko, atsisakant ledų „McFlurry“ plastikinių dangtelių.

„McDonald's“ skaičiavimais, pastarasis pokytis leis per metus sutaupyti daugiau nei 1 200 tonų plastiko.

Aplinkosaugos grupė „Greenpeace“ ketvirtadienį sukritikavo naująjį Vokietijos įstatymą dėl to, kad vietoj masinio visų tokių produktų draudimo sudarytas tik tokių gaminių sąrašas.

„Išeitis iš plastiko krizės gali įvykti tik patvirtinus tikrus pokyčius pakuočių srityje, pereinant nuo vienkartinių pakuočių prie daugkartinių“, – pareiškė „Greenpeace“ Vokietijoje atstovė Viola Wohlgemuth.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis