2019 12 20 /15:05

Vokietijos parlamentas priėmė kontroversišką klimato priemonių paketą

Vokietijos parlamento aukštieji rūmai penktadienį patvirtino didelės apimtis klimato politikos reformų paketą, užbaigdamas kelis mėnesius trukusius ginčus tarp kanclerės Angelos Merkel federalinės vyriausybės ir žemių atstovų.
Vokietijos parlamentas Bundestagas Berlyne
Vokietijos parlamentas Bundestagas Berlyne / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Vadinamasis klimato paketas, kuriuo, be kita ko, numatoma sumažinti pervežimo geležinkeliais įkainius ir padidinti mokesčius oro susisiekimui, sulaukė žemių vyriausybių pasipriešinimo dėl kaštų. Proveržis buvo pasiektas įstatymų leidėjams pasiekus kompromisą dėl didesnių mokesčių už išmetamą anglies dvideginį.

A.Merkel pirmadienį sakė, kad šis kompromisas yra „teigiamas kontrastas“, lyginant su pažangos stoka išvakarėse pasibaigusioje Jungtinių Tautų klimato konferencijoje COP25 Madride.

„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Angela Merkel
„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Angela Merkel

„Įvairios šalys... parodė norą bandyti ieškoti sprendinio, neleidžiant tam tęstis amžinai“, – sakė ji.

Šis klimato politikos reformų paketas patvirtintas anksčiau šį mėnesį naujajai Europos Komisijos vadovei Usulai von der Leyen pristačius „Naująjį žaliąjį susitarimą“ (New Green Deal), numatantį, kad ateityje būtų pereita prie technologijų, lemiančių mažą taršą anglies dvideginiu.

Vokietija siekia įgyvendinti šį planą ir iki 2050 metų tapti neutralia anglies dvideginio požiūriu.

Berlynas taip pat ketina iki 2030 metų 55 proc. sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą, lyginant su 1990 metų kiekiais.

Tačiau klimato politikos paketas sulaikė aplinkosaugininkų ir verslo interesus ginančių grupių kritikos.

„Sulaužyti pažadai“

Verslo grupių nepasitenkinimą kelia naujų mokesčių už išmetamą anglies dvideginį dydis, kuris dar turi būti nustatytas atskiru teisės aktu.

Pagal kompromisinį susitarimą, nuo sausio verslo įmonės mokės pradinį 25 eurų mokestį už toną sunaudojamos anglies, o paskui šis mokestis bus įtrauktas į visos Europos Sąjungos prekybos taršos leidimais sistemą.

Pasak Vokietijos pramonės federacijos (BDI) direktoriaus pavaduotojo Holgerio Loesho, naujas tarifas gali „drastiškai pakenkti konkurencingumui“ Vokietijoje.

Jis pridūrė, kad vyriausybės planas iki 2030 metų drastiškai padidinti elektra varomų automobilių skaičių yra „daugiausia, ką būtų įmanoma pasiekti“.

Tuo metu aplinkos apsaugos aktyvistai ir opozicinės partijos tvirtina, kad klimato politikos paketo reformos nėra pakankamos.

Žaliųjų parlamentinės frakcijos lyderis Antonas Hofreiteris nurodė, kad kompromisinis mokestis už išmetamą anglies dvideginio kiekį „yra ne ką daugiau nei žingsnis teisinga linkme“.

Rugsėjo mėnesį Vokietijos organizacija „Greenpeace“ apkaltino vyriausybę nevykdant klimato politikos reformos.

„Merkel epocha pasibaigs taip kaip ir prasidėjo: sulaužytais pažadais ir per mažai veiksmų klimato apsaugai“ užtikrinti, sakė „Greenpeace“ patarėjas politikos klausimais Andree Boehlingas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų