Skrydžių stebėjimo svetainėse ir skrydžių valdymo žurnaluose nurodoma, kad lėktuvui „Embraer E-175“ buvo suteiktas leidimas leistis 19-ame kilimo ir tūpimo take ir pranešta apie netoliese esantį sraigtasparnį.
Po to automatinė susidūrimų vengimo sistema pateikė sprendimą, kad būtų išvengta suartėjimo su netoliese esančiu kariniu orlaiviu. Jis buvo priverstas nutraukti pirmąjį nusileidimą ir atlikti apskridimo manevrą, kai sraigtasparnis praskrido netoli jo skrydžio trajektorijos.
Pasak AP, karinio sraigtasparnio įgula buvo informuota apie besileidžiantį lėktuvą. Skrydžių stebėjimo svetainėse nurodyta, kad lėktuvas skrido maždaug 300 metrų aukštyje virš sraigtasparnio, t.y. įprastai priimtinu atstumu.
Lėktuvų pilotai yra apmokyti nedelsiant reaguoti į navigacinių sistemų patarimus, kuriais siekiama išvengti galimos nelaimės, tačiau kartais įjungiamas pavojaus signalas ir dėl oro eismo sąlygų, kurios nekelia tiesioginės grėsmės saugumui.
„Skrido 100 metrų žemiau“
Tuo tarpu CNN žurnalistai išsiaiškino, kad, likus trejiems metams iki trečiadienio vakarą vietos laiku įvykusios katastrofos, bent du kiti pilotai pranešė apie tai, kad vos nesusidūrė su kariniais sraigtasparniais, tūpdami Reagano oro uoste.
Remiantis pilotų pateiktomis ataskaitomis, du kartus keleiviniai lėktuvai turėjo imtis veiksmų, kad išvengtų susidūrimo su sraigtasparniu, kai bandė leistis oro uoste. Trečio incidento metu du kariniai sraigtasparniai per daug priartėjo vienas prie kito, pranešė skrydžių vadovas.
Tikėtina, kad ankstesni vos neįvykę incidentai neabejotinai sulauks daugiau dėmesio po šios aviakatastrofos.
Pasak CNN, 2024 m. balandį komercinio keleivinio lėktuvo pilotas paliko įrašą, kad leidžiantis į Reagano oro uostą įgula gavo eismo ir susidūrimo vengimo sistemos perspėjimą, rodantį sraigtasparnį „apie 100 metrų žemiau mūsų“. Pasak ataskaitos, įgula „ėmėsi vengimo veiksmų“ ir, praskridusi virš sraigtasparnio, galėjo normaliai nusileisti.
„Iš (skrydžių valdymo) niekada negavome įspėjimo apie eismą, todėl nežinojome, kad jis ten buvo“, – rašė pilotas, siūlydamas, kad turėtų būti „geriau atskirtas oro uosto eismas upėje nuo sraigtasparnių, kurie skraido aukštyn ir žemyn upe“.
Kito 2022 m. spalio mėn. įvykusio incidento metu keleivinio lėktuvo pilotas pranešė, kad lėktuvui leidžiantis tame pačiame oro uoste, susidūrimo išvengimo sistema perspėjo įgulą apie netoliese esantį orlaivį ir nurodė „KILTI DABAR“. Lėktuvas nutraukė nusileidimą, apsuko ratą ir sėkmingai nusileido antruoju bandymu.
„Peržiūrėję artėjimo tūpti trajektoriją ir kitą informaciją, apskaičiavome, kad priartėjome per 100 metrų ar mažiau nuo to, kas, kaip paaiškėjo, buvo iš ligoninės kylantis sraigtasparnis“, – rašė pilotas.
Abiem atvejais pilotai pranešė, kad jie niekada nematė sraigtasparnio, į kurį galėjo atsitrenkti vos už šimto metrų.
Užfiksuotas ir trečias incidentas ore, apie kurį pranešė Reagano oro uoste dirbantis skrydžių vadovas, aprašytas 2022 m. rugsėjo mėn. Tuomet netoli oro uosto įvyko dviejų karinių sraigtasparnių „konfliktas ore“, nors tikslios jo detalės neaiškios.
Teigiama, kad du sraigtasparniai pernelyg priartėjo vienas prie kito tuo metu, kai „nebuvo pakankamai darbuotojų, kad užpildytų visas bokšto kabinos pozicijas“, rašė skrydžių vadovas.
Tuo metu, kai įvyko susidūrimas, vienas Reagano oro eismo kontrolierius prižiūrėjo ir sraigtasparnius, ir lėktuvus, CNN sakė šaltinis, susijęs su oro eismo kontrole. Nors paprastai šiuos darbus atlieka du žmonės, šaltinio teigimu, tai, kad vienas asmuo prižiūri abu orlaivius, nėra neįprasta.
Vis dėlto preliminarioje Federalinės aviacijos administracijos ataskaitoje teigiama, kad oro uosto skrydžių valdymo bokšte darbuotojų skaičius „neatitiko normalaus dienos meto ir eismo intensyvumo“, ketvirtadienį pranešė „New York Times“.
Tai atitinka problemą, kuri buvo pabrėžta vienoje iš ankstesnių 2022 m. ataskaitų apie vos neįvykusią avariją.
Aviacijos ekspertai sako, kad Vašingtono regione oro erdvę valdyti yra unikaliai sudėtinga. Po Rugsėjo 11-osios įvesti skrydžių apribojimai užkerta kelią oro eismui artintis prie vyriausybinių pastatų, per šią teritoriją nuolat skraido kariniai ir vyriausybiniai sraigtasparniai, o Reagano oro uoste, kurio kilimo ir tūpimo takas yra judriausias šalyje, nuolat kyla ir leidžiasi lėktuvai.
Kadangi NASA duomenų bazė apima tik incidentus, apie kuriuos pranešė aviacijos personalas, ji nebūtinai įtraukia visus atvejus, kai buvo vos išvengta susidūrimo. Be atvejų su kariniais sraigtasparniais, panašių atvejų Reagano oro uoste užfiksuota ir apie vos neįvykusius susidūrimus tarp keleivinių lėktuvų.