Išaugęs PVM guls ir ant pirkėjų pečių

Nuo antradienio Lietuvoje įsigalios didesnis – 21 proc. – pridėtinės vertės mokestis (PVM). Prekybininkai tvirtina, kad brangs ne visos būtiniausios prekės, o už pokalbius telefonu ir pramogas teks pakloti daugiau.
Mokesčiai
Antradienį Lietuvoje įsigalios didesnis – 21 proc. – pridėtinės vertės mokestis. Taip pat nuo 95 iki 132 Lt didėja akcizo cigaretėms tarifas. / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

„Sieksime, kad būtiniausios prekės – duona, sūris, pienas – nebrangtų“, – sakė parduotuvių tinklo „Iki“ atstovas ryšiams su visuomene Valdas Lopeta. Vis dėlto, jo teigimu, resursų, iš kurių būtų galima padengti nuo 19 iki 21 proc. didėjantį PVM mokestį, nėra. Dėl šios priežasties prekės, kurios nėra būtiniasios, gali šiek tiek pabrangti.

Skaitytojo Marat nuotr./Pavadinimas
Skaitytojo Marat nuotr./Nesklandumai dėl PVM pasiketimo

„Maximos“ atstovė spaudai Renata Saulytė žadėjo, jog išaugus PVM mokesčiui, nebus didinamos „Optima linijos“ ir „Favorit“ ženklais pažymėtų prekių kainos. „Dėl kitų prekių deramasi su tiekėjais“, – kalbėjo R.Saulytė. Ji pažymėjo, kad daugelio prekių kainos priklausys nuo derybų sėkmės.

Derėtis su tiekėjais žada ir bendrovė „Norfos mažmena“, valdanti prekybos tinklą „Norfa“. Bendrovės valdybos pirmininko Dainiaus Dundulio teigimu, didėjantis PVM ant pirkėjų pečių perkeltas nebus.

Kaip tikino „Rimi Lietuvos“ atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė, dalies prekių kainos jos atstovaujamo tinklo parduotuvėse taip pat nekis. „Bent laikinai“, – pažymėjo pašnekovė. Taip pat ji pastebėjo, kad mažmeninės prekybos bendrovei „Rimi Lietuva“ priklausantis parduotuvių tinklas „Supernetto“ išlaikys iki šiol buvusias produktų kainas, nes susidariusį mokesčio skirtumą dengs pati bendrovė.

Įsigaliojus didesniam PVM avalynė ir drabužiai neturėtų brangti „Žygio batų“, „Step Top“, „Terranova“ ir kitose bendrovės „Armitana“ valdomose parduotuvėse. „Mes iš principo viską pasiimame ant savęs. Tokia įmonės politika“, – trumpai paaiškino Loreta Ziezienė, „Armitanos“ rinkodaros vadovė.

Brangti neturėtų ir buitinė technika. Didėjančią PVM naštą ant savo pečių nešti ketina „Topo centro“ parduotuvės. „Neketiname didinti nei buitinės technikos, nei elektronikos prekių kainų“, – patikino „Topo centro“ komercijos direktorius Andrius Čekanavičius.Už pokalbius telefonu ir pramogas nuo rugsėjo 1-osios teks mokėti daugiau.

Kalbėsime brangiau

Mobiliojo ryšio bendrovės „Bitė Lietuva“, „Omnitel“, ir „Tele2“ savo bazinių paslaugų kainų keisti neketina, tačiau sąskaitos už pokalbius išaugs dėl padidėjusio PVM.

Tiesa, „Bitė Lietuva“ žada kompensuoti išaugusį PVM daliai paslaugų, kaip antai išankstinio mokėjimo paslaugai LABAS, pagalbos ir rėmimo skambučiams.

Kaip pranešė „Tele2“, PVM augimas nepaveiks išankstinio mokėjimo paslaugos PILDYK paslaugų kainų Lietuvoje. Bendrovė nežada keisti visų mobiliojo interneto planų tarifų.

Tuo tarpu bendrovė TEO LT nedidins savo paslaugų kainų privatiems ir verslo klientams. „Norime padėti savo klientams neperkeldami didėjančių valstybės mokesčių tiesiogiai ant jų pečių“, – TEO LT išplatintame pranešime cituojamas bendrovės generalinis direktorius Arūnas Šikšta.

Pramogos atsieis daugiau

Dėl padidėjusio PVM neturėtų brangti bilietai į kiną. Tai žadėjo kino teatrų „Forum Cinemas“ rinkodaros vadovas Dainius Beržinis. „Ir taip mažas pelnas bus dar mažesnis, bet žiūrovai bus laimingesni“, – 15min.lt sakė pašnekovas.

Tačiau didėjantis PVM turės įtakos įvairių kitų pramogų kainoms. Kaip sakė bendrovės „SEVEN entertainment“, vienijančios įvairias pramogų bendroves, užsiimančias arenų, vandens parkų, šeimos pramogų centrų valdymu, renginių organizavimu ir prekyba bilietais, generalinis direktorius Vidmantas Šiugždinis, bilietai brangs ne visur. Jo teigimu, į renginius, apie kuriuos buvo paskelbta anksčiau, nei prasidėjo svarstymai dėl PVM didinimo, bilietai nebrangs.

„Tačiau dar nepaskelbtų renginių kainos skaičiuojamos jau su 21 proc. PVM, – sakė pašnekovas. – į PVM mokesčio didinimą buvo atsižvelgta sudarant rudens kainodarą.“

 Analitikė: naudos nedaug

„Išvada pati bendriausia: PVM didinimas neskatina vartojimo“, – aiškino SEB banko vyriausioji analitikė Vilija Tauraitė. Jos teigimu, kai kurie prekybininkai padidėjusią PVM mokesčio naštą perkels ant vartotojų pečių, kai kurie prisiims ją visą, o kai kurie tik dalį.

„Bet kuriuo atveju kentės arba vartotojai, arba prekybininkai, arba tiekėjai ir gamintojai. Laimėtojų nebus, net minint valstybės biudžetą“, – sakė V.Tauraitė ir pridūrė, kad mokesčių didinimas teigiamą efektą valstybės biudžetui duoda ne visuomet.Cigarečių pakelio kaina išaugs 1,20–1,60 Lt.

Rūkalus brangina akcizas

Nuo rugsėjo 1-osios įsigalios didesnis cigarečių akcizo tarifas. Jis didėja nuo 95 iki 132 Lt už 1000 cigarečių.

Cigarečių pakelio kaina išaugs 1,20–1,60 Lt. Cigaretės „Marlboro“ brangs nuo 7,20 Lt iki 8,40 Lt, „Parliament“ – nuo 8,20 Lt iki 9,50 Lt, o „Kent“ nuo 7,20 Lt iki 8,40 Lt.

Tačiau prekybos tinklų atstovai tikina, kad dar kurį laiką prekiaus pigesnėmis cigaretėmis, nes turi sukaupę šiek tiek atsargų. „Kiek pastebėjom, pirkimais nėra labai padidėjęs. Turime keletą parduotuvių, kur prekiaujama cigarečių blokais, tai ten perka dešimtadaliu daugiau nei įprastai“, – komentavo V.Lopeta.

„Ažiotažo kol kas nėra“, – V.Lopetai antrino R.Saulytė. Jos teigimu, kol kas „Maxima“ prekiaus cigarečių likučiais, kuriuos pardavinės už seną kainą. Jos teigimu, cigarečių atsargų, kurios bus pardavinėjamos pigiau, turėtų užtekti maždaug mėnesiui. R.Saulytė sakė, kad dauguma rūkalių greičiausiai atrado juodąją rinką – esą cigarečių pardavimas, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, didmeninėje prekyboje smuko 53 proc., o mažmeninėje – 25–30 proc.

Tuo tarpu „Rimi Lietuvos“ atstovė R.Juodkienė pastebėjo, kad didėjant cigarečių akcizo tarifui, juntamas nemažas pirkėjų aktyvumas. Pašnekovės teigimu, dėl šios priežasties prekybos tinklas įsigijo populiariausių cigarečių atsargų, kurių turėtų užtekti maždaug mėnesiui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis