A.Monkevičius ieško būdų, kaip tvarkyti mokyklų tinklą: pristatė pavyzdinį modelį

Lietuvoje yra pavyzdinių mokyklų tinklų, kuriuos reikėtų pritaikyti plačiau, sako švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius. Anot jo, tinkamas pavyzdys – kai seniūnijoje veikia viena gimnazija ir viena administracija.
Algirdas Monkevičius ir Jurgis Razma
Algirdas Monkevičius ir Jurgis Razma / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Aš dabar kiekvieną penktadienį važinėju į savivaldybes ne šiaip kaip į paradą kažkokį. Nuvažiuoju, pasižiūriu, ką politikai planuoja daryti, kokius tinklo tvarkymo planus turi“, – ketvirtadienį Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos posėdyje kalbėjo ministras.

Dalį mokyklų pasirinktinai jis teigė aplankantis „giliau“.

„[Marijos] Pečkauskaitės gimnazija, kuri yra Židikuose, bus [pavyzdinis] modelis, kaip reikia tinklą tvarkyti. Seniūnijoje sujungus mokyklas į vieną gimnaziją, į tokią, kur yra ikimokyklinė įstaiga, integruoti neįgalieji vaikai, viena administracija naudoja visus išteklius tiek pedagogų, tiek ūkio, tiek švietimo pagalbai labai taikliai“, – kalbėjo A.Monkevičius ir tikino, kad Mažeikių rajone, kur ir yra ši gimnazija, mokinių rodikliai – nuostabūs.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos posėdis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos posėdis

Tinkamas mokyklų tinklo modelis, ministro teigimu, veikia Raseinių rajono, Alytaus savivaldybėse. Žinią apie jį esą reikėtų skleisti.

Tvarkant mokyklų tinklą Lietuvoje, anot A.Monkevičiaus, reikia siekti taupiau naudoti lėšas, mokyklų dirbtinai neuždarinėti. „Bet tiesiog jas padarant kaip vieną mokyklą su viena administracija. Tada savaime susitvarko srautai, sprendžiasi pavėžėjimo dalykai“, – nurodė jis.

Spręsti mokyklų tinklo pertvarkos klausimą A.Monkevičius žadėjo vos tik tapęs ministru. Šių metų sausį jis teigė, kad mokyklų tinklas turi keistis siekiant, kad mažėtų skirtumai Lietuvos mokyklose.

„Kiekviena artimiausia mokykla, kurioje vaikas mokosi, nesvarbu, ar jis pavėžėjamas į mokyklą, Lietuvoje turi būti jam geriausia, ir kiek įmanoma jos (mokyklos – 15min) turi būti vienodos. Tai yra idealas. Aišku, jo 100 proc. nepasieksim, bet kontrastai šiandieną per dideli. Jeigu sutvarkytume protingai tinklą susitarę, priartėtume prie to, kad kontrastai sumažėtų“, – 15min komentavo jis.

Rugpjūtį valdančiųjų „valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis paragino nekeisti dabar veikiančio, anot jo, optimalaus, mokyklų tinklo.

„Tas tinklas, kuris dabar yra, jis pakankamai optimalus, dėl to, kad užsidaro mokyklos, kada tėvai ir pati bendruomenė, savivaldybė priima sprendimą, kad ta mokykla negali tenkinti tos bendruomenės. Mes neturėtumėm daryti žingsnių, kad mokyklos užsidarinėtų dėl to, kad valstybė priima kažkokį sprendimą dėl finansavimo sistemos pakeitimų“, – dėstė jis.

Vyriausybė programoje įsipareigojo sukurti jungtinių mokyklų tinklą, siejantį pradines mokyklas, progimnazijas ir gimnazijas, kuriame būtų sujungti žmogiškieji ir materialieji ištekliai bei optimaliai naudojamos valdymo lėšos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis