Apie tai kalbamės su Ogmios mieste įsikūrusios anglų kalbos mokyklos „Intellectus“ studijų vadove Jūrate Dzemionaite, kuri atskleidžia, kuo kalbos lavinimas specializuotose anglų kalbos mokyklose skiriasi nuo įprastų pamokų mokyklos suole.
Anglų kalbos kursuose daugiau dėmesio kiekvieno individualiems poreikiams
Pašnekovė tikina, jog vaikams ir paaugliams lankyti papildomus anglų kalbos užsiėmimus derėtų pirmiausia dėl to, kad tvirti įgūdžiai įgyjami mokantis tik nedidelėje grupėje, kur mokytojas gali skirti individualaus dėmesio kiekvienam mokiniui. „Mokyklų klasės yra gausios ir jose mokosi pakankamai didelis skaičius vaikų, paauglių, tad skirti dėmesio kiekvieno poreikiams yra tiesiog neįmanoma. Anglų kalbos mokykloje „Intellectus“, lyginant su valstybinėmis, mokinių grupėse turime net iki trijų kartų mažiau. Dėl to pamokos metu dėmesio centre yra mokiniai, o ne mokytojas, daugiau laiko skiriama darbui porose ir grupėse. Mažesnis mokinių skaičius leidžia prisitaikyti prie jų individualių poreikių, bet tuo pačiu, lavinami ir socialiniai įgūdžiai“, – pasakoja J.Dzemionaitė.
Ji pažymi, kad ne mažiau svarbus veiksnys yra ir motyvuojanti aplinka. Kitaip nei valstybinės mokyklos klasėje, čia visi nori mokytis ir tobulėti, todėl vieni nuo kitų perima motyvaciją įgyti naujų žinių, pažinti pasaulį anglų kalba.
Svarbiausi – kalbėjimo įgūdžiai
Anot J.Dzemionaitės, didžiausias dėmesys pamokų metu yra skiriamas kalbėjimo įgūdžių lavinimui, mat moksleiviams siekiama suteikti galimybę laisvai bendrauti anglų kalba už klasės ribų. „Mokiniai sukurtoje neformalioje atmosferoje įgyja daugiau pasitikėjimo savimi, nes nėra verčiami „kalti“ gramatikos – naujos žinios jiems yra pristatomos natūralioje anglakalbėje aplinkoje“, – tikina specialistė. Čia nemažą vaidmenį atlieka ir mokytojų kompetencija – „Intellectus“ personalas turi tarptautinės patirties, taiko moderniausias metodikas, yra motyvuotas nuolat tobulėti seminaruose, dirbtuvėse, taip semtis ir ieškoti idėjų, kaip mokymosi procesą nuolat išlaikyti efektyvų, motyvuojantį.
Pašnekovės teigimu, vaikai ir paaugliai, lankydami papildomus anglų kalbos kursus, užpildo mokyklose atsiradusias spragas arba sustiprinę kalbėjimo, gramatikos žinias, praturtinę žodyną tampa pažangesni ir pasiekia geresnių rezultatų ugdymo įstaigose.
IELTS egzaminui be papildomos pagalbos pasiruošti neįmanoma
Viena iš priežasčių, kodėl vyresniųjų klasių moksleiviai ima lankyti papildomus anglų kalbos kursus – pasiruošimas tarptautiniam IELTS egzaminui. Mat jis atveria duris į užsienio universitetus ir karjeros perspektyvas ateityje. Nors ir yra bandančių jam pasiruošti savarankiškai, „Intellectus“ studijų vadovė sako, kad norint itin gero rezultato, tą padaryti be papildomos profesionalių mokytojų pagalbos yra sudėtinga.
„IELTS egzaminas pasižymi specifiniu formatu, kuris gerokai „peršoka“ bet kokias valstybinių mokyklų programas. Pavyzdžiui, jame tikrinami grafų ir statistinių lentelių aprašymo įgūdžiai. Rašinių struktūrai ir jų turiniui keliami reikalavimai taip pat neprilygsta tam, ko išmokstama mokyklose ne tik per anglų, bet ir per lietuvių kalbos pamokas. Kalbėjimo dalyje tikrinamas gebėjimas laisvai diskutuoti ir vystyti temą lyg natūraliame pokalbyje – tai įgūdžiai, kurių gausiose klasėse, turint ribotą pamokos laiką, tiesiog neįmanoma išugdyti“, – teigia J.Dzemionaitė.
Ji pažymi, jog ruošiantis IELTS egzaminui, papildomų pamokų metu yra atsižvelgiama į kiekvieno mokinio gebėjimus, jo silpnąsias ir stipriąsias puses. Programa yra pritaikoma prie individualių poreikių, o silpnosios vietos drauge su mokytoju yra stiprinamos iki norimo rezultato.