Apie mokymąsi nuotoliniu būdu mokytojo akimis: pamokos ir perspektyvos

COVID-19 pandemijos metu gelbėjimosi ratu mokykloms tapęs nuotolinis ugdymas užmarštin keliauti, atrodo, neketina. Tėveliai, vaikai, mokytojai pradžioje įžiūrėję vien nepatogumus, šiandien jau diskutuoja apie žymiai platesnes jo panaudojimo galimybes. Kokias svarbiausias nuotolinio ugdymo pamokas atradome? Kaip jis galėtų praturtinti mokymo(si) procesą? Kuriose srityse jis būtų naudingas?
Nuotolinės pamokos
Nuotolinės pamokos / Valdo Kopūsto / 15min nuotr.

Lietuvos vaikų ir jaunimo centro seminarų lektorius Mantas Karanauskas, trijose Vilniaus mokyklose dirbantis geografijos mokytojas, nuotolinį ugdymą sėkmingais taikęs visą karantino laikotarpį, ir toliau nežada jo visiškai atsisakyti, rašoma Lietuvos vaikų ir jaunimo centro pranešime spaudai . Štai kelios priežastys, kodėl.

Gerėja kompiuterinis raštingumas

Mantas Karanauskas pastebi, kad vykdant nuotolinį mokymą, mokiniai ir pedagogai prie kompiuterių praleidžia kur kas daugiau laiko nei įprastose pamokose.

„Galime drąsiai teigti, kad kasdien po 6–7 val. praleidžiant prie ekranų – nuotolinėse pamokose ar ruošiant namų darbus – gerėja kompiuterinio raštingumo įgūdžiai. Tačiau pažiūrėjus iš kitos pusės, prastėja ir vaikų, ir mokytojų regėjimas“, – sako jis.

Monikos Kareivienės nuotr./Mantas Karanauskas
Monikos Kareivienės nuotr./Mantas Karanauskas

Pedagogo nuomone, į nuotolį perkelti galima ne visas, bet dalį veiklių, likusias paliekant gyvam bendravimui.

Lengviau „išjungti“, tačiau sunkiau motyvuoti

Kaip pastebi Mantas Karanauskas, nuotolinėse pamokose mokytojams žymiai lengviau pamokose palaikyti tvarką – neliko drausminimo poreikio: mokiniai kalba po vieną, o jeigu jau būna kas nors labai nedrausmingas, juk galima tiesiog išjungti mokinio mikrofoną. Tačiau gyvo kontakto tarp mokytojų ir mokinių nebuvimas, mokantis nuotoliniu būdu, mažina mokinių mokymosi motyvaciją, o pedagogai susiduria su iššūkiu sudominti, išmokyti.

„Bendraujant nuotoliu būdu, labai svarbu susitarti dėl komunikacijos taisyklių, – teigia geografijos mokytojas. – Viena iš jų, matyti vieniems kitus – bendrauti su vaizdo kameromis“

Keli svarbūs, patirtimi patikrinti patarimai

Nuoseklumo!

Nuotolinį mokymą sėkmingai taikantis mokytojas pataria kolegoms būti nuosekliems.

„Visų pirma siūlyčiau taikyti nuoseklumą. Negerai, jei pačią pirmąją nuotolinio mokymo dieną vaikas dalyvauja septyniose pamokose prie kompiuterio, po 45 minutes, nes gali patirti emocinį šoką. Pirmosiose pamokose mokytojai turėtų pateikti tik svarbiausią informaciją ir likusį laiką leisti vaikams dirbti savarankiškai, naudojantis vadovėliu, pratybomis, o ne vien mokantis prie kompiuterio“, – pažymi M.Karanauskas.

Mokymosi turinio kontrolė

Kita svarbi taisyklė – atsakingai rinktis mokymosi turinį.

„Interneto platybėse yra nemažai elektroninio mokymosi turinio – tačiau labai svarbu mokytojams jį atsakingai pasirinkti. Tam verta skirti nemažai laiko, nes tik mums paties jį išbandžius ir nusprendus, kad tai naudinga mokymo priemonė, galime naudoti ir mokyti vaikus“, – savo įžvalgomis dalinasi M.Karanauskas.

Daugiau – individualaus dėmesio

„Taip pat svarbu nevengti skirti mokiniams daugiau individualaus laiko, asmeninių patarimų. Kaip parodė trys pavasario mėnesiai, būtent dėl šio individualaus dėmesio nuotolinis mokymas tapo išsigelbėjimu intravertams, mažiau bendraujantiems ar specialiųjų poreikių mokinimas. Individualus dėmesys – didžiulė paskata jiems“, – pastebi M. Karanauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis