Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Apie susidorojimą prabilęs profesorius V.Radžvilas ruošė studentus Europos Sąjungos pabaigai

Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų institute (VU TSPMI) kilę nesutarimai buvo išspręsti. Profesoriaus Vytauto Radžvilo magistrantams dėstomas „Europos idėja: tapatumai ir reprezentacijos“ kursas nebus privalomas, taps pasirenkamu. Bet aistros viešojoje erdvėje toliau verda.
Vytautas Radžvilas
Vytautas Radžvilas / VU TSPMI nuotr.

Penktadienį ryte portale lrt.lt publikuotame interviu profesorius V.Radžvilas teigė, kad tam tikra grupelė jį bando išstumti iš instituto. Tariamu sąmokslu akademikas apkaltino kitą dėstytoją Klaudijų Manioką, Europos Komisijos atstovybę Lietuvoje, piktinosi „institutą užplūdusiais leftistais“, o studentų kritiką vadino kliedesiais.

Neigiamai profesoriaus paskaitas įvertinusios studentų grupės atstovė, VU TSPMI magistrantė Ieva Galkytė pabrėžė, kad priežasčių parašyti prašymą, kuris instituto administracijai buvo įteiktas dar prieš egzaminus, buvo nemažai.

„Pirmiausia, šis dalykas buvo padarytas privalomuoju. Tai buvo tokie eksperimentiniai metai, nes prieš tai jis buvo pasirenkamasis ir mes buvome pirmoji karta, kuri turėjo jį kaip privalomąjį. Kursas turėjo dešimt kreditų, o tai, iš tiesų, yra daug. Dešimt kreditų iš trisdešimties. Jis turėjo vieną atsiskaitymo būdą, kuris buvo egzaminas. Vieno egzamino vertinimas turėjo nulemti mūsų balą“, – pasakojo studentė. Ji pridūrė, kad tiek kreditų turintys kursai dažniausiai būna vertinami pagal kelis kriterijus, o ne vieno egzamino būdu.

„Mums užkliuvo ir kurso turinys“, – patvirtino I.Galkytė. „Dėstytojas turi savo poziciją ir mes ją gerbiame. Jis tą poziciją reiškia viešojoje erdvėje ir mes skaitome jo straipsnius, įdomu paskaityti, ką jis rašo, ką mano apie Europoje vykstančius procesus, tačiau kurse labai dažnai buvo kalbama apie dalykus, kuris nėra susijęs su Europos idėjos istorija“, – pabrėžė ji.

Pasakojo tai, ką norėjo tą dieną

Kurso atstovės teigimu, profesorius dažnai leisdavo kalbėti sau tą dieną įdomius dalykus ir šie monologai užimdavo visą paskaitos laiką. Į diskusijas su studentais jis nesileisdavo.

Studentai prašyme užfiksavo ir kai kurias profesoriaus paskaitų metu išsakytas tezes.

Ieva Galkytė
Ieva Galkytė

„Buvo kalbama, kad Europos Sąjunga yra žlugusi, nėra reikalo pulti jos gelbėti, tuščiai ginčytis, ar verta iš jos išstoti... Buvo kalbama, kad Europos Sąjunga yra biopolitikos projektas, skirtas valdyti nemąstančius individų kūnus.

Ir galų gale, paskutinę paskaitą dėstytojas pasakė, kad pagrindinis kurso tikslas buvo parodyti, kodėl Europos Sąjunga jau žlugo, ir padėti mums teorinius pagrindus, kad galėtumėm orientuotis, kai jau bus suprasta, kad šis projektas žlugo“, – V.Radžvilo aptartas temas perpasakojo studentė.

Nesuteikė alternatyvaus požiūrio

I.Galkytė pabrėžė, kad ji ir kiti prašymą rašę studentai neprieštarauja, jog dėstytojas reikštų savo poziciją, bet akademinėje bendruomenėje priimtina teikti alternatyvą.

„Mums nebuvo pateikta akademinė literatūra, kurioje būtų pagrindžiami jo išsakyti teiginiai. Kiekvienas dėstytojas pateikia literatūrą, kuria jis grindžia tai, ką sako, o čia to negavome. Ir negavome alternatyvaus požiūrio“, – teigė kurso atstovė.

Jos teigimu, kurso programa niekada nebuvo pateikta, o studentai gavo tik orientacinį egzamino klausimų turinį. Dokumentas buvo įteiktas likus penkioms dienoms iki egzamino ir studentams visą laiką teko vadovautis ne atnaujinta kurso programa, o senais jos metmenimis.

Vertino ir pagal darbo vietą

Paklausta apie egzamino vertinimus, I.Galkytė teigė, kad studentai neketina jų skųsti ir tiesiog nori greičiau pamiršti šį etapą. Vertindamas egzamino metu dėstytojas primygtinai klausinėjo apie jų ankstesnę akademinę patirtį ir net domėjosi darbo vietomis.

„Vertinimas buvo ganėtinai absurdiškas, nes kiekvienas studentas turėjo pasakyti, kur jis dirba ir kur jis baigė bakalauro studijas. Po egzamino jis tiesiog pavartė mūsų esė... Posėdžio metu jis teigė, kad aš neįvertinau jo skaitymo įgūdžių, bet nesu tikra, ar galima susipažinti su studento esė tiesiog jį pavarčius ir taip susipažinti, apie ką buvo rašyta, kuo remtasi. Pabrėžiu, kad tai yra dešimt kreditų ir tai lemia labai daug“, – sakė studentė.

Studentės teigimu, profesorius jau pirmoje paskaitoje pabrėžė, kad tie, kurie nebaigė VU TSPMI, nebaigė nieko.

Studentės teigimu, profesorius jau pirmoje paskaitoje pabrėžė, kad tie, kurie nebaigė VU TSPMI, nebaigė nieko. Ji taip pat pastebėjo, kad vienintelis kurso studentas, kuris nepasirašė skundo, egzamino metu gavo dešimt balų.

„Žinoma, galima sakyti, kad tai visiškas atsitiktinumas“, – svarstė I.Galkytė, pabrėždama, kad prašymas administracijai buvo įteiktas gegužės mėnesį, prieš egzaminą, paprašius, kad jis būtų įteiktas tik po įvertinimo, nebandant daryti įtakos ar spaudimo dėstytojui vertinimo metu.

Profesoriaus rėmėjai – interneto troliai

Paviešinus studentų skundo faktą, profesoriaus V.Radžvilo gerbėjų būrelis socialiniuose tinkluose pradėjo viešą gėdinimo ir persekiojimo akciją. Buvo skelbiamos studentų pavardės, kuriami juos įžeidžiantys įrašai ir straipsniai.

I.Galkytė pastebėjo, kad persekiojimu ir susidorojimu kažkokias grupes ir asmenis kaltinantis profesorius turėtų susirūpinti dėl savo rėmėjų elgesio.

„Vėliau interneto troliai pradėjo mus įžeidinėti, viešinti mūsų pavardes, kurti apie mus straipsnius. Tokia reakcija mus tikrai žeidžia“, – pasakojo mergina.

„Man būtų labai įdomu sužinoti, kaip jaučiasi šiuo metu profesorius, žinodamas, kad jo tokie neatsakingi veiksmai sukėlė tokią neadekvačią ir pavojingą reakciją viešojoje erdvėje. Tai, kad viename straipsnyje buvo paviešintas be mūsų sutikimo, be VU TSPMI administracijos žinios mūsų prašymas, kuris buvo skirtas ne profesoriui Radžvilui, o direktoriui. Vėliau interneto troliai pradėjo mus įžeidinėti, viešinti mūsų pavardes, kurti apie mus straipsnius. Tokia reakcija mus tikrai žeidžia“, – pasakojo mergina.

Studentė pabrėžė, kad VU TSPMI kuriama kritiško mąstymo atmosfera ir skatinamas studentų grįžtamasis ryšys, tad tokia arši profesoriaus ir jo rėmėjų reakcija atrodo keistai.

„Studentams sudaryta galimybė išsakyti nuomonę dėl kursų. Kitaip TSPMI administracija net negalėtų sužinoti, kas vyksta. Mes išsakėme savo nuomonę dėl visų kursų ir tikrai bandoma į tai atsižvelgti. Manome, kad tai visiškai sveikas dalykas, kad galime pareikšti savo nuomonę, o dabar buvome neadekvačiai užpulti, situacija politizuota. Labai liūdna dėl studentų padėties, kai kurių asmenų požiūrio į studentus“, – komentavo I.Galkytė.

Studentai savo prašymu jau pasiekė tai, ko norėjo. Dešimčia kreditų įvertintas profesoriaus V.Radžvilo kursas bus pasirenkamasis. Daugiau jokių reikalavimų jie neturi ir griežtai atmeta bet kokius kaltinimus, kad jie nusiteikę asmeniškai prieš profesorių V.Radžvilą ar atstovauja kažkieno interesams.

„Mūsų prašymas jau įgyvendintas. Jį komiteto nariai posėdžio metu priėmė. Šis dalykas nuo kitų metų bus pasirenkamasis. Mes tik to ir tenorėjome. Žinoma, komiteto nariai galėjo visiškai į jį neatsižvelgti ir priimti visiškai kitokį sprendimą ir čia buvo jų kompetencija spręsti. Dabar mes norėtume tik to, kad iš interneto dingtų mus šmeižianti informacija, sieksime, kad tai būtų padaryta“, – teigė VU TSPMI studentė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?