Pagal aviacijos konsultacijos grupės „Teal Group“ 2014 m. paskelbtą ataskaitą, per ateinančius 10 m. išlaidos bepiločiams orlaiviams pasauliniu mastu beveik padvigubės: vietoje šiandien išleidžiamų 6,4 mlrd. JAV dolerių per metus, numatomas augimas iki 11,5 mlrd. JAV dolerių per metus.
Tai iš viso yra beveik 91 mlrd. JAV dolerių per dešimt metų, iš kurių 14 proc. sugeneruos būtent civilinės aviacijos bepiločių orlaivių sektorius.
Rinkos tyrimų kompanija „Markets and Markets“ bepiločių orlaivių naudojimo komerciniams tikslams rinkai prognozuoja net 109,3 proc. metinio augimo tempą.
Kvalifikuotų specialistų paklausa
Kartu su sparčiai augančia bepiločių orlaivių rinka, smarkiai išaugs ir bepiločių orlaivių specialistų poreikis. Ieškantiems įdomios ir perspektyvios specialybės bei naujų karjeros galimybių, bepiločių orlaiviai siūlo beveik įspūdingą augimo potencialą kiekvienoje iš savo komercinės rinkos šakų.
Kartu su sparčiai augančia bepiločių orlaivių rinka, smarkiai išaugs ir bepiločių orlaivių specialistų poreikis
Paklausūs rinkoje bus tiek bepiločių orlaivių pilotai, tiek inžinieriai, tiek projektų vadovai ir kiti specialistai – karjeros galimybės plačios ir įvairios.
Palankiausios prognozės pilotams, kurie bus apmokyti, kaip valdyti bepilotį orlaivį.
Specialūs mokymai, kurių metu asmuo įgyja reikiamas žinias ir praktinius įgūdžius, yra ne tik itin svarbūs siekiant efektyvių rezultatų, bet taip artimiausiu metu bus privalomi visiems norintiems valdyti droną.
Kursų, reglamentuojamų Europos Aviacijos Saugumo Agentūros (EASA), baigimo pažymėjimas būsimam darbdaviui patvirtintų ir užtikrintų, kad kandidatas išmano tiek bendrąsias aviacijos, tiek ir bepiločių orlaivių valdymo taisykles bei sugeba valdyti aparatą, jas taikydamas tinkamai ir profesionaliai.
Minėtos EASA reguliacijos užtikrins, kad bepiločius aparatus eksploatuotų tik kvalifikuoti pilotai ir tai darytų tik pagal paskirtį. Tokia tvarka jau egzistuoja JAV bei Jungtinėje Karalystėje – šios šalys itin atsakingai žiūri į bepiločių valdymo efektyvumo ir saugumo užtikrinimą.
Komercinės veiklos perspektyvos
Kokios perspektyvos atsiveria, įgijus bepiločio orlaivio piloto licenciją? Galimybių ir sričių pritaikyti turimas žinias yra apstu. Daug komercinės rinkos šakų tiesiog laukia kol jų nišas užpildys kvalifikuoti specialistai, gebantys dirbti profesionaliai.
Eksperimentuojama su dronais netgi tokiose nekomercinėse srityse kaip medicina
Save realizuoti galima įmonėse, teikiančiose pristatymo paslaugas, logistikos, saugumo ir teisėtvarkos srityse, paieškos ir gelbėjimo operacijose, kino ir televizijos industrijose – fotografuoti, filmuoti, rinkti naujienas, taip pat naftos ir dujų pramonėje, žemės ūkyje, nekilnojamo turto sferoje.
Šis komercinių rinkų sąrašas tik nuolat pildosi ir plečiasi, nes atsiranda vis daugiau sričių, pritaikančių bepiločius orlaivius savo poreikiams.
Eksperimentuojama su dronais netgi tokiose nekomercinėse srityse kaip medicina. Pavyzdžiui, visai neseniai Delfto technologijos universiteto absolventas Alecas Momontas pristatė droną su integruotu defibriliatoriumi, kuris turėtų atlikti greitosios pagalbos funkcijas ir padėti išgelbėti žmogų esant širdies smūgiui. Tai – tikras perversmas medicinoje.
Daugiau informacijos apie bepiločių orlaivių mokymus galima rasti čia.
Projekto partnerio turinys