Kita vertus B.Burgis negailestingas tiems, kurie vis dar naudojasi tik kreida
ir lenta, o į kompiuterį kaip mokymo priemonę numoja ranka – jo nuomone, tokiems mokykloje ne vieta.
B.Burgis įsitikinęs, jog šiuolaikiniai mokytojai turi išmokti dirbti kitaip, nei dirbo seniau. Nes pamoka kompiuterių klasėje yra visai kitokia, nei įprasta pamoka.
„Tai nelengva. Yra tinginčių ir nemokančių, bet jie tai slepia, todėl ir leidžia moksleiviams dirbti, kas kaip išmano...“ – kelis akmenis į kolegų daržą mesteli B.Burgis.
Jo nuomone, šiandieniai moksleiviai mažiausiai vieną iš 3– 4 pamokų turėtų turėti kompiuterių klasėje.
„Toje pamokoje turėtų būti parodoma, kaip kompiuteriu dirbti kitaip nei lentoje, sąsiuvinyje: skaičiuoklės, grafikai, dinaminiai vaizdai, interaktyvumas ir panašiai“, – patarė pašnekovas.
Paklaustas, ar pateisintų kolegą, kuris vis tik liktų prie grafikų, braižomų paprasta kreida, B.Burgis nukerta: toks mokytojas tiesiog negali dirbti mokykloje.
„Prie žagrių negrįšime. Mokytojas turi būti tame gyvenime, kuriame gyvena jauni“, – sako matematikos mokytojas.
Paklaustas, kaip mokytojui atrasti balansą tarp technologijų ir žmogiško ryšio su mokiniais, gebėjimo sudominti dėstoma medžiaga, o ne galimybe paspaudyti kompiuterio klavišus, B.Burgis teigia, jog pirmiausia mokytojas turi pats daug ko išmokti, išbandyti.
Antras pašnekovo patarimas nustebina: „Mokytojas negali piktnaudžiauti tuo, kas jau sukurta, jis pats turi kompiuteriu ką nors sukurti“, – sako jis.
Be to, kad privalo išmanyti technologijas, mokytojas taip pat turi būti sektinas pavyzdys vaikui – tik tokiu atveju moksleivis įdėmiai klausys pamokos medžiagos.
Tačiau B.Burgis įsitikinęs, kad mokykloje taip pat turi dirbti techninis pagalbininkas, kuris nuimtų nuo mokytojo pečių pareigą rūpintis, kad visa technika dirbtų sklandžiai ir nestrigtų. Pašnekovo nuomone, mokytojas turi sutelkti dėmesį į mokslą bei mokymą, o technika turėtų pasirūpinti tam pasamdytas asmuo.
„Svarbiausia - mokytojas turi būti eruditas. Iš tuščio indo neatsigersi“, – sako B. Burgis. Savo pranešimuose apie tai, kaip sudominti vadinamąją Z kartą jis yra akcentavęs, jog mokytojas turi parodyti arba pasakyti kažką tokio, kas niekam kitam nešauna į galvą. Tokia informacija sukelia teigiamą emociją ir dėl šios priežasties įsimena ilgam.
Būtent todėl net ir pati patraukliausia technologija vis tik negali pakeisti mokytojo, tačiau mokytojas, kiek metų jam bebūtų, negali ignoruoti technologijų pažangos.
Daugiau įžvalgų apie technologijų panaudojimą švietimo procese Bronislovas Burgis pateiks vienoje didžiausių švietimo įstaigų vadovams skirtoje konferencijoje „Šiuolaikinė lyderiaujanti mokykla”, kurią kartu su partneriais organizuoja populiariausias šalyje e. dienynas TAMO. Konferencijoje švietimo ekspertai skaitys pranešimus apie besikeičiantį mokytojo vaidmenį, o pagrindinių politinių jėgų atstovai diskutuos apie opiausias švietimo problemas bei jų sprendimo būdus.
Jau rugsėjo 22 galėsite stebėti tiesioginę konferencijos transliaciją portale 15min.lt