COVID-19 pandemija ir švietimas: hibridinio mokymosi iššūkiai ir galimybės

Pasaulinė pandemija gerokai sujaukė tiek daugelio mūsų rutiną, tiek ir visos švietimo sistemos veikimą. Pastaraisiais metais moksleiviams tapo itin reikalinga tėvų pagalba, o pedagogams neišvengiamai kilo nauji iššūkiai, siekiant sėkmingai įgyvendinti moksleivių švietimo programas. Šių problemų sprendimui tebėra telkiami maksimalūs resursai, siekiant sugrąžinti ir tuo pat pagerinti mokymosi kokybę, tačiau iššūkius keliantis hibridinis mokymas taip pat turi ir daug neišnaudotų galimybių.
Nuotolinis mokymasis
Nuotolinis mokymasis / 123RF.com nuotr.
Temos: 2 Švietimas Ugdymas

2021 metų duomenimis*, daugiau nei 1000 pedagogų planuoja palikti savo darbo vietas dėl kardinaliai pakitusio darbo krūvio bei sunkumų prisitaikyti prie nuotolinio bei nuolat besikeičiančio mokymo stiliaus (*LSMPS, 2021). Tokie rodikliai apima ne tik tai, jog švietimo sistema prarado didelį skaičių kvalifikuotų pedagogų, tačiau pagrindžia ir faktą, jog šioji auganti jaunimo karta patiria sunkiai suvaldomų nesklandumų, trukdančių gauti kokybišką ugdymą.

Pasekmes taip pat patyrė net trečdalis visų Lietuvos moksleivių ir studentų – labiausiai buvo paveikti bendrojo išsilavinimo įstaigų moksleivių bei aukštųjų mokyklų studentų rezultatai (Statistikos departamentas, 2020 ir „Norstat“ visuomenės nuomonės tyrimas, 2020). „Nežiūrint į tai, kad daugelyje pasaulio šalių, o taip pat ir Lietuvoje, mokiniai ir studentai grįžo į švietimo įstaigas, visgi atsiranda įvairių aplinkybių dėl kurių mokinys ar studentas negali atvykti į mokyklą ar universitetą. Ką daryti mokiniui ar studentui, kuris nori nuolat tobulėti?“ – sako Lietuvos švietimo tarybos pirmininkė, VU Verslo mokyklos Antreprenerystės ir inovacijų plėtros vadovė prof. dr. Saulė Mačiukaitė-Žvinienė.

Asmeninio archyvo nuotr./Saulė Mačiukaitė-Žvinienė
Asmeninio archyvo nuotr./Saulė Mačiukaitė-Žvinienė

Tačiau anot prof. dr. S.Mačiukaitės-Žvinienės, hibridinio mokymo specifika gali atverti naujų galimybių švietimui: „Pandemijos pradžioje daugumai trūko skaitmeninio raštingumo įgūdžių, dabar šie įgūdžiai yra susiformavę ir tai didžiulis pasiekimas dirbtinio intelekto ir automatizacijos amžiuje. Tačiau nemaišykime nuotolinio mokymo ir hibridinio mokymo, kuris atveria daug daugiau galimybių: įrašyti pamoką ar paskaitą, stebėti besimokančiųjų pažangą.

Ekspertai visame pasaulyje sutaria, kad hibridinis mokymas net ir pasibaigus pandemijai bus taikomas visame švietimo sektoriuje: mokyklose, universitetuose, profesinėse mokyklose, suaugusiųjų mokymo procese. Šiuo metu svarbu rasti sprendimus dėl hibridinio mokymo naudojimo atskirose disciplinose, skirtingose švietimo įstaigose bei mokant skirtingos brandos ir socio-ekonominio lygio asmenis, o visų svarbiausia, užtikrinti kokybiško paslaugų teikimo įgyvendinimą“.

Sprendimų ieškos „Edtech Hackathon projekto metu

Hibridinio mokymo iššūkiams minimizuoti arba visiškai eliminuoti Vilniaus Universiteto Verslo mokykla kartu su bendrove „Western Union Lietuva“ organizuoja edukacinių technologijų projektą „Edtech Hackathon“. Projekto metu bus įvardijamos pandemijos akivaizdoje kilusios mokymo bei mokymosi problemos, teikiami pasiūlymai, svarstomi sprendimo būdai bei galimybės ateityje išvengti jau padarytų klaidų.

Pasitelkus tinkamas priemones veikti, tai virs stipriu pagrindu, siekiant pritaikyti tinkamiausius bei inovatyvius edukacinius sprendimus. Suvienydami įvairių specialybių ekspertus, organizatoriai sieks paraginti visuomenę pažvelgti į situaciją kiek atviriau, pyktį keisti savais pasiūlymais, kuriais pavyktų prisidėti prie realių veiksmų, švietimo sistemos „gelbėjimo“ misijoje.

Daugiau apie projektą rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų