Debunk EU: Z kartos atstovai bus mokomi atpažinti dezinformaciją

„Melas apkeliauja pusę pasaulio, kol tiesa spėja tik apsimauti kelnes“, – sakė Vinstonas Čerčilis. Bet ar tikrai? Norinčius išmokti, kaip išlikti budriems pasaulyje, kuriame klaidinanti informacija sklinda šešis kartus greičiau nei faktai, DebunkEU.org komanda kviečia dalyvauti nemokamuose tarptautiniuose atsparumo dezinformacijai mokymuose.
Melagingos žinios
Melagingos žinios / 123rf.com iliustr.

Iš tiesų Didžiosios Britanijos premjeras tokios minties neišsakė – bet juk socialiniuose tinkluose pasidalinta klaidinga citata gali nepadaryti tiek daug žalos, ar ne? Vis dėlto, greita „Google“ paieška atskleidžia, kad toli gražu ne visi laikosi auksinės taisyklės „pasitikėk, tačiau ir tikrink“.

Siekiant suteikti Z kartos atstovams reikalingų žinių kaip atnarplioti net geriausiai užmaskuotus melus, DebunkEU.org rengia dviejų dienų atsparumo dezinformacijai mokymus universiteto studentams, kupinus žaidimų, paskaitų ir diskusijų.

Mokymus atidarysianti Nyderlandų Karalystės ambasadorė Lietuvoje J. E.Bonnie Horbach pažymėjo, kad šis projektas padės tvirtus pamatus Lietuvos jauniesiems lyderiams. „Šie mokymai įgalins jaunuolius tapti komunikacijos apie medijų raštingumą specialistais, kad jie galėtų informuoti savo bendraamžius apie šiandienos grėsmes saugumui“, – sako J.E.B.Horbach.

Savo patirtimi su studentais dalinsis ambasadorius ypatingiems pavedimams Užsienio reikalų ministerijos Europos Sąjungos departamente Linas Linkevičius, TSPMI dėstytojas, politologas Nerijus Maliukevičius, „Policy Impact Lab“ vyresnysis mokslo darbuotojas, VU dėstytojas Fabio Belafatti, svečiai iš NATO, faktų tikrinimo ir kibernetinio saugumo ekspertai bei DebunkEU.org analitikų komanda.

„Šiuo renginiu norime pasiekti Z kartos atstovus, nes po 10 metų būtent jie taps sprendimų priėmėjais. Todėl norime padėti jiems įgyti naudingų įgūdžių, kad jie būtų pasirengę atlaikyti dezinformacijos keliamus iššūkius ir rasti efektyvius būdus jiems įveikti“, – sako Viktoras Daukšas, DebunkEU.org vadovas.

Kad geriau pajaustų, kaip vyksta hibridinės atakos ir suvoktų jų potencialią žalą, mokymų dalyviai susirungs strateginiame žaidime-simuliacijoje. Jie bus suskirstyti į dvi komandas, abiem grupėms bus iškelti konkretūs tikslai ir jos turės pasiūlyti geriausius sprendimus, kaip juos pasiekti. Žaidimo esmė – suprasti, kaip plinta kenkėjiškas turinys ir kokių konkrečių veiksmų reikia imtis jo poveikiui sumažinti.

Kad geriau suvoktų, kokius metodus priešiški veikėjai taiko siekdami apgauti nieko neįtariančius piliečius, dalyviai taip pat sužais greitą skaitmeninį žaidimą „BadNews“, kuriame žaidėjai turi įsijausti į interneto trolio vaidmenį ir kurti melagienas. Remiantis Kembridžo universiteto atliktais tyrimais, patyrę, kaip skleidžiama dezinformacija, žmonės išmoksta ją atpažinti ir tampa bent 20 proc. atsparesni.

Mintis surengti atsparumo dezinformacijai mokymus kilo nagrinėjant problemas, su kuriomis susiduria Z kartos atstovai. Stanfordo universiteto tyrimo duomenimis, nors jaunimą galima vadinti „vietiniais interneto gyventojais“, jie sunkiai atskiria patikimą informaciją nuo melo. Švedijoje atlikta analizė atskleidė, kad 88 proc. jaunuolių, įsitikinusių, kad jų informacinio raštingumo lygis yra pakankamas, negalėjo atskirti reklamos nuo naujienų populiariausiame Švedijos laikraštyje. Tik 44 proc. apklaustųjų nustatė, kad tekstas iš šalies nacionalinio radijo yra patikimesnis nei straipsnis ta pačia tema iš radikaliosios dešinės portalo.

Tarptautiniai atsparumo dezinformacijai mokymai vyks lapkričio 25-26 d. „Novotel“ viešbutyje Vilniuje. Užsiėmimai vyks anglų kalba. Iš viso bus atrinkta 30 dalyvių. Registruotis galima iki lapkričio 20 d. čia.

Projektą finansuoja Nyderlandų Karalystės ambasada Lietuvoje ir NATO Viešosios diplomatijos skyrius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis