Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dėl orlaivių inžinierių konkuruoja ir kariuomenė

Darbas su išskirtine karine technika, aiški karjeros sistema, licencijavimas, tarptautiniai projektai, papildomos sveikatos priežiūros ir kitos naudos – visa tai siūloma trūkstamiems orlaivių mechanizmų inžinieriams.
Baltijos šalių oro padangėje treniravosi NATO sąjungininkų karinės oro pajėgos
Baltijos šalių oro padangėje treniravosi NATO sąjungininkų karinės oro pajėgos / Alvydo Januševičiaus nuotr.

Specialistų trūksta nuolatos

Lietuvos Karinių oro pajėgų Aviacijos bazės Orlaivių priežiūros eskadrilės vado mjr. Romualdo Sinkevičiaus teigimu, naujų aviacijos specialistų reikia nuolatos.

„Naujų orlaivių priežiūros specialistų mums reikia nuolatos, nes karinis personalas tarnauja iki nustatyto amžiaus, taip pat plečiasi ir turima įranga, kuriai prižiūrėti reikia daugiau specialistų. Dar vienas aspektas, kodėl turime specialistų deficitą – tai, kad Lietuvos kariuomenė nerengia techninio personalo. Paieška vykdoma per Lietuvos aukštąsias mokymo įstaigas, kurių absolventų kiekis ribotas, o jie dar renkasi tarp kariuomenės ir privataus sektoriaus.

Šiuo metu mes ieškome inžinerinės krypties aukštąjį išsilavinimą įgijusio personalo, kuris pageidautina turėtų orlaivių ir variklių techniko kvalifikaciją ir pagal turimą specialybę ir įgytą licenciją atliktų karinių orlaivių priežiūrą“, – situacija pristato vadas mjr. R. Sinkevičius.

Kariškiui pritaria orlaivių mechanizmų techninio eksploatavimo specialistus rengiančios Kauno technikos kolegijos (KTK) direktorius Nerijus Varnas.

„Orlaivių mechanizmų inžinierių paklausa yra labai didelė. Tai viena labiausiai ir sparčiausiai augančių šakų. „Investuok Lietuvoje“ duomenimis skaičiuojama, kad per ateinančius 6 metus Lietuvos darbo rinkai reikės 1,4 tūkst. orlaivių aptarnavimo inžinierių ir specialistų. Praėjusiais metais šia specialybe sudominome 40 studentų. Neabejoju, kad šiemet tai bus viena populiariausių specialybių, atsižvelgiant į karjeros galimybes.

Tačiau jauniems žmonėms svarbu suprasti, kad karjerą jie gali vystyti ne tik privačiame sektoriuje, bet ir Lietuvos Karinėse oro pajėgose, kur atlyginimai nenusileidžia privačiam sektoriui. Čia turėsite galimybę dirbti su išskirtine technika, kurios nerasite niekur kitur – kariniais lėktuvais ir sraigtasparniais, NATO technika, prisidėti prie tarptautinių misijų. Specialistai atėję į Karines oro pajėgas, per ganėtinai trumpą laiką įgauna daug patirties bei būna licencijuoti atlikti vienus ar kitus darbus prie aviacinės technikos. Todėl, net baigus karjerą kariuomenėje, jie išlieka paklausūs darbo rinkoje“, – galima karjeros kryptį įvardina N.Varnas.

Unikali patirtis ir technika

Pasak Lietuvos Karinių oro pajėgų Aviacijos bazės Orlaivių priežiūros eskadrilės vado mjr. R.Sinkevičiaus, kariuomenėje darbo specifika yra išskirtinė, nes kiekvienas specialistas tuo pačiu yra ir karys.

„Mūsų turima technika: orlaiviai, radarai, raketinė ginkluotė ir kita sudėtinga technika, reikalauja nemažai įgūdžių, žinių, specifinio išsilavinimo, noro tobulėti ir motyvacijos, todėl žmogus turi žinoti, ko nori ir kur eina.

Aviacijos specialistai Lietuvos kariuomenės Karinėse oro pajėgose, pagal specialybę, skirstomi į trys grupes: orlaivių ir variklių technikai, avionikos technikai bei ginkluotės ir gelbėjimo įrangos technikai.

Šiuo metu Karinės oro pajėgos eksploatuoja šiuos orlaivius: lengvuosius atakos lėktuvus L-39ZA/C, transporto lėktuvus C-27J/SPARTAN ir L-410/TURBOLET ir sraigtasparnius Mi-8/HIP ir AS-365/DAUPHIN. Techninis personalas yra atsakingas už orlaivių techninę priežiūrą, kuria sudaro dvi pagrindinės dalys: orlaivių operatyvinė techninė priežiūra (orlaivių parengimas skrydžiams, parengimas pakartotiniam skrydžiui, poskrydiminis parengimas) ir bazinė techninė priežiūra (reglamento darbų vykdymas, sudėtingų gedimų šalinimas).

Specialistai, kurie vykdys orlaivių techninę priežiūrą, ateidami į Karines oro pajėgas, pagal įgytą specialybę turi galimybę pasirinkti karjeros kryptį bei karinės specialybės pakraipą. Technika keičiasi – tiek ta su kuria yra vykdoma orlaivių ar ginkluotės priežiūra, tiek patys orlaiviai, todėl specialistų kvalifikacijos kėlimas tiek užsienio, tiek Lietuvos mokymo įstaigose, yra vykdomas nuolat“, – sako vadas mjr. R.Sinkevičius.

Svarbu – kalbų mokėjimas

Vado mjr. R.Sinkevičiaus teigimu, specialistas, norintis tarnauti Karinėse oro pajėgose, kuris vykdys orlaivių aptarnavimą, turi turėti aukštąjį inžinerinės studijų krypties išsilavinimą bei mokėti anglų kalbą.

„Reikalingi specialistai turi turėti aukštąjį inžinerinės studijų krypties (aviacija/aeronautika) išsilavinimą, mokėti anglų kalbą bent baziniu lygiu, nes techninę orlaivių dokumentaciją gamintojas pateikia anglų kalba. Be to, anglų kalba reikalinga ne tik dokumentacijai ar instrukcijoms skaityti, bet ir bendroms užduotims vykdyti, bendradarbiaujant su NATO partneriais, karinių mokymu metu ir tada, kai techninis personalas vyksta kartu su įgulomis į misijų/mokymų rajonus užsienyje. Taip pat reikia nepamiršti, kad specialistai yra kariai, jie taip pat turi būti gerai pasiruošę fiziškai, tai yra kartą per metus laikyti fizinio pasirengimo testus bei atitikti kitus kariui taikomus reikalavimus.

Karinėse oro pajėgose visas techninis personalas yra licencijuotas, vyksta kvalifikacijos kėlimo kursai ir apmokymai. Profesinėje srityje mūsų specialistai įgauna daug patirties, todėl jie yra paklausūs ir išėję į atsargą.

Taip pat kariai turi ir papildomas socialines garantijas: kariai draudžiami valstybiniu socialiniu pensijų draudimu, o ištarnavę įstatymų nustatytą laiką ir išleisti į atsargą, įgyja teisę gauti valstybinę kario pensiją, maksimalios kasmetinės atostogos gali siekti 45 kalendorines dienas, profesinės karo tarnybos karių sveikatos priežiūra ir sveikatinimo veikla finansuojamos iš valstybės biudžeto lėšų. Karių sveikata tikrinama nuolat, tuo užsiima Karo medicinos tarnyba. Tai tik keli privalumai, kuriais gali naudotis karjerą kariuomenėje vystantys specialistai“, – privalumus pristato ir prisijungti kviečia Lietuvos Karinių oro pajėgų Aviacijos bazės Orlaivių priežiūros eskadrilės vadas mjr. R.Sinkevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?