Vytautas Juozapaitis ir Edmundas Pupinis parengė Švietimo įstatymo pataisas, kuriomis būtų įteisinta nauja mokymosi forma – mokymasis šeimoje.
Pagal projektą, tai būtų mokinio tėvų arba vieno iš tėvų, arba globėjų organizuojamas mokinio švietimas pagal mokymosi šeimoje sutartį, sudarytą su mokykla.
„Visuomenėje vyksta objektyvūs pokyčiai: vis daugiau tėvų dirba lanksčiu grafiku, jie nori įsitraukti į vaikų mokymą, kad pašalintų tuos trūkumus, kurie būdingi mokyklinei sistemai. Informacinių technologijų plėtra suteikia mokiniams didesnes galimybes naudotis švietimo ištekliais ir mokytis pagal lanksčią dienotvarkę“, – teigia projekto autoriai.
„Mokyklų sistema netenkina visų mokinių poreikių: mokiniai yra skirtingų gabumų ir polinkių, todėl turi būti galimybė mokytis pagal individualią dienotvarkę, ugdyti mokinio atsakomybę, savarankiškumą. Mokymasis turi vykti saugioje, mokiniui priimtinoje aplinkoje“, – teigiama projekto aiškinamajame rašte.
V.Juozapaičio ir E.Pupinio teigimu, savarankiškas mokymasis padeda mokiniams geriau išmokti planuoti savo laiką, ugdo asmeninę atsakomybę už atliekamą darbą.
„Savarankiškai besimokantys vaikai paprastai lenkia savo bendraamžius tiek socialine, tiek psichologine, tiek emocine raida, jie turi geresnius kasdienius įgūdžius, įskaitant bendradarbiavimą su bendraamžiais bei lyderystės įgūdžius. Jie yra bendruomeniškesni, labiau savimi pasitikintys, motyvuoti, atsakingi, turintys mažiau elgesio problemų nei ėjusieji į mokyklą“, – tvirtina konservatoriai.
Jų duomenimis, 2017 metais Lenkijoje mokymosi šeimoje būdu mokėsi 14 tūkst. mokinių, Jungtinėje Karalystėje – mokėsi 48 tūkst. mokinių. JAV 2016 metais taip mokėsi 2,3 mln. mokinių, tai sudaro 3 proc. visų šalies mokinių.