Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

EAICY prezidentu išrinktas V.Jankauskas: „Prezidento postas Lietuvai yra ne privilegija, o atsakomybė“

Lietuvos neformaliojo švietimo atstovams teko svarbi ir atsakinga misija. Praėjusių metų pabaigoje (pirmą sykį istorijoje) dvejiems metams Lietuvai buvo patikėta vadovauti Tarptautinei neformaliojo vaikų ir jaunimo švietimo organizatorių asociacijai EAICY bei užtikrinti būtinuosius pokyčius neformaliojo švietimo srityje. EAICY prezidento pareigoms užimti buvo išrinktas Lietuvos ir vaikų jaunimo centro (LVJC) vadovas Valdas Jankauskas.
Lietuvos vaikų ir jaunimo centro vadovas Valdas Jankauskas
Lietuvos vaikų ir jaunimo centro vadovas Valdas Jankauskas / LVJC nuotr.

EAICY buvo įkurta prieš 25-is metus ir šiandien ji vienija 16 valstybių, tarp kurių – Vokietija, Prancūzija, Nyderlandai, Čekija, Baltarusija, Pietų Afrikos Respublika ir kt.

Vienas esminių asociacijos įkūrimo tikslų – suteikti galimybę panašaus pobūdžio švietimo institucijoms keistis informacija bei veiklos praktika.

Naujojo EAICY prezidento V. Jankausko teigimu šiandien asociacija imasi spręsti naujas problemas bei formuluoti šiandienos švietimo pulsą atitinkančius tikslus – švietimo kokybės gerinimą bei orientaciją į visapusišką savarankiško ir sėkmingo žmogaus ugdymą.

„Per pastaruosius 10 asociacijos veiklos metų vyko daug sunkių diskusijų, kurių metų išaiškėjo skirtumai tarp rytų ir vakarų šalių. Rytai neformalų ugdymą vis dar mato kaip tiesiog užimtumą orientuotą į popamokinę veiklą, nekreipdami dėmesio į vaiko asmenybės atskleidimą bei ugdymą.

Vakarų šalys, centrinė Europa orientuojasi į šių veiklų metu ugdomas asmenines ir socialines kompetencijas, – komentuoja V. Jankauskas. – Mano tikslas – sufokusuoti vykstančias diskusijas neformaliojo švietimo tema į kompetencijų ugdymą, pirmoje vietoje matant vaiko visapusiško tobulėjimo poreikius.“

Švietimas / 123rf.com
Švietimas / 123rf.com

Nebijo sunkumų

V.Jankausko teigimu, asociacijos prezidento posto atitekimas Lietuvai yra ne privilegija, o atsakomybė. „Asociacijos nėra lengvas dalykas. Ten visada yra daug nuomonių, ir tų nuomonių suderinimas trunka labai ilgą laiką“, – sunkumus įvardija LVJC vadovas.

Didžiausi nesutarimai kyla dėl skirtingų sociokultūrinių patirčių. „Šiandien vis dar yra sunku susišnekėti su Baltarusija, kuri, mano požiūriu, nėra išėjusi iš sovietinės erdvės, ir ten svarbiausia, kad vaikai kuo daugiau galėtų pasirodyti ir būtų pirmi scenoje, nesvarbu, kokiu būdu tai pasiekta. Tuo tarpu mūsų filosofija – kad vaikas per šokį, žaidimą ir kitus užsiėmimus mokytųsi pasitikėti savimi, kritiškai mąstyti“, – teigia V. Jankauskas.

Mūsų filosofija – kad vaikas per šokį, žaidimą ir kitus užsiėmimus mokytųsi pasitikėti savimi, kritiškai mąstyti.

Skiriasi ne tik šalių-narių požiūriai, bet ir finansavimo modeliai. „Prancūzija yra daugiau linkusi į socialistinį modelį. Tuo tarpu, Skandinavijos šalys, Vokietija laikosi kitokio modelio – čia viską reikia susimokėti pačiam. Taigi, yra daug nesutapimo taškų“, – komentuoja LVJC vadovas.

Nepriklausomai nuo laukiančių iššūkių, V.Jankauskas nusiteikęs pozityviai ir ambicingai. „Mano tikslas – per ateinančius du metus, kiek trunka asociacijos prezidento kadencija, įgyvendinti konkrečius pokyčius – sutvarkyti informacinę sistemą, pradėti tiriamuosius vizitus švietimo tema skirtingose šalyse bei inicijuoti aktyvesnius asociacijos veiksmus Europos komisijoje, propaguojant neformaliojo švietimo svarbą“, – apie planus pasakoja EAICY prezidentas.

Jis taip pat priduria, jog vienas iš svarbių ateities tikslų – pritraukti į asociaciją daugiau narių. Svarbiausia – suformuoti aiškią asociacijos ateities viziją bei strategiją.

Švietimo ir mokslo ministerija vertiną šį pasiekimą

Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM) Neformaliojo švietimo skyriaus vedėjo Tomo Pūčio teigimu, Lietuvos atstovo tapimas EAICY prezidentu yra ne tik garbė, bet ir galimybė šaliai.

„Tai, kad Lietuvos atstovas išrinktas tarptautinės asociacijos prezidentu, manau, rodo tam tikrą mūsų šalies pasiekimų pripažinimą, inovatyvumą bei lyderystę neformaliojo švietimo srityje. Džiugu, jog Europa domisi mūsų idėjomis bei patirtimi ir tiki mumis, keleriems metams suteikdama teisę parinkti asociacijos veiklos kryptį bei valdyti procesus“, – įvykį komentuoja T.Pūtys.

Buvimas tarptautinėje erdvėje vykstančių procesų priešakyje, pasak ŠMM atstovo, svarbus dar ir dėl to, kadangi būtent su neformaliojo ugdymo dalykais yra siejama švietimo ateitis. Ir ne tik Lietuvoje.

Savarankiškumo, savanoriškumo, aktyvaus dalyvavimo principai, ugdymasis per patirtį, rezultatus pritaikant kasdieninėse veiklose, orientacija į jaunos asmenybės emocinių, edukacinių ir socialinių kompetencijų plėtojimą, įgalinant atsakingai ir kūrybingai spręsti savo ir pasaulio problemas bei prasmingai save realizuoti, būdinga pažangiausių pasaulio šalių švietimo strategijoms.

Lietuvos šveitimo ministerija žada sekti asociacijos veiklą ir aktyviai joje dalyvauti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos