Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Inovatyviausia Lietuvos mokytoja S.Riškienė: svarbiausias dalykas mokytojui – mokytis pačiam

Kuršėnų Pavenčių mokyklos anglų kalbos mokytoja ekspertė Staselė Riškienė, paklausta, kas ją labiausiai žavi jos darbe, neslepia: žingeidumo ugnelė mokinių akyse. O kai matai norą gauti, norisi duoti su kaupu. Tad ši mokytoja savo laiko neskaičiuoja, o dosniai dalina jį vaikams, dalyvaudama įvairiuose projektuose ir su užsidegimu įtraukdama savo kolegas. Pašnekovė prisipažįsta: mokymo ir mokymosi procese jai padeda įgimtas gebėjimas džiaugtis naujais dalykais.
Staselė Riškienė „eTwinning“ renginyje
Staselė Riškienė „eTwinning“ renginyje / Neringos Poškutės nuotr.

Svarbiausia – kiekvieną dieną atrasti naujus dalykus

S. Riškienė įsitikinusi – svarbiausi dalykai mokytojui yra noras mokytis, smalsumas ir kūrybiškumas, kurie skatins mokytis pačiam ir atrasti naujoves, kuriomis galėtum pasidalinti su mokiniais. Ir visiškai nesvarbu, kiek metų dirbi mokykloje – 30 ar dar tik vienerius, mokai gimnazistus ar šešiamečius. Anot pedagogės, nesikeičiančių dalykų nėra ir niekada nebuvo, ypač šiame technologijų amžiuje.

Ir nors naudotis sudėtingais šiuolaikinių technologijų įrankiais ne visiems yra vienodai paprasta, 20 metų darbo patirtį turinti S. Riškienė yra puikiausias pavyzdys, kad kai noras yra, galima ir kalnus nuversti. 2016 m. inovatyviausio kalbų mokytojo (gimtosios ir užsienio) nominaciją pelniusi mokytoja ne tik puikiai įvaldžiusi naujausias programas, bet ir rašo tinklaraštį iklase.lt, kuriame dalinasi šiomis naujienomis su kitais mokytojais.

„Tinklaraščio idėja gimė po kompanijos „Apple“ kursų Londone, kur buvau pakviesta susipažinti su naujovėmis. Grįžus labai norėjosi tuo dalintis su visais kitais, o „Apple“ tikrai nėra nusistačiusi prieš kitas operacines sistemas, tad mes labai draugiškai bendraujame ir su tais, kurie naudojasi kitokiais įrenginiais. Todėl mano tinklaraštyje gana dažnai būna nuorodos ir „Apple“ programėlių įrenginiams, ir androidiniams bei kitokiems“, – sako kompanijos „Apple“ profesinio tobulinimo konsultante tapusi moteris.

Neringos Poškutės nuotr./Staselė Riškienė „eTwinning“ renginyje
Neringos Poškutės nuotr./Staselė Riškienė „eTwinning“ renginyje

Kaip naudotis planšete, kokios programėlės gali praversti mokantis įvairių dalykų, kaip kurti filmukus ir juos naudoti pamokose, galiausiai – kokias knygas galima skaityti elektroniniuose įrenginiuose – tinklaraštyje iklase.lt naudingų patarimų gali rasti kiekvienas su naujausiomis technologijomis norintis susidraugauti mokytojas.

S. Riškienė įvardija dar vieną daugelio šalies pedagogų bėdą, kurią pastebėjo kuruodama įvairius projektus. Tai užsienio kalbų įgūdžių stoka. „Tikrai nedidelė dalis Lietuvos mokytojų gali laisvai bendrauti užsienio kalba. Ir kai, tarkime, vaizdo konferencijų metu reikia pasakyti savo nuomonę užsienio kalba, tai mokytojams yra iššūkis“, – konstatuoja pašnekovė.

Tačiau, anot mokytojos, šiuolaikinės technologijos suteikia be galo daug galimybių mokytis užsienio kalbos net neišeinant iš namų. Tai įvairios programėlės, bendraminčių grupės, kuriose savanoriai moko vieni kitus savo kalbos, filmai anglų kalba ir pan. Tereikia turėti noro.

Neringos Poškutės nuotr./Staselė Riškienė „eTwinning“ renginyje
Neringos Poškutės nuotr./Staselė Riškienė „eTwinning“ renginyje

Programos „eTwinning“ ambasadorės krepšelyje – net 35 projektai

Energija trykštanti anglų kalbos mokytoja dar 2005 m. buvo pakviesta dalyvauti „eTwinning“ programoje, kurios tikslas – skatinti novatoriškų bendradarbiavimo metodų taikymą bei kokybiškų pedagoginių metodų mainus tarp Lietuvos ir Europos mokyklų, stiprinti kalbų mokymąsi bei kultūrų dialogą.

Iki šių dienų S. Riškienė dalyvavo net 35 projektuose. Paklausta, kurie iš jų buvo įsimintiniausi, pašnekovė įvardija tris, iš kurių vienas – pats pirmasis „Talking images“ (Prakalbinti vaizdai), kuriame dalyvavo Lietuvos ir Italijos mokiniai, norintys daugiau sužinoti apie savo partnerių šalį bei kultūrą.

„Projekto metu mokinukai tapo labai gerais draugais ir netgi sulaukėme italų vizito Lietuvoje. Tokia buvo graži pradžia, kuri parodė, kad projektai, paremti vien bendravimu, naudojantis technologijomis, paskui gali peraugti ir į tikrus, gražius mainus. Be to, „Talking images“ projektas, kurį vykdė Kuršėnų Pavenčių vidurinė mokykla kartu su Italijos Parmos miesto licėjumi „Ulivi“ ir Egipto Gizos Omar Smart mokykla, buvo apdovanotas kaip vienas geriausių ir sėkmingiausių“, – džiaugėsi mokytoja.

Antrasis labiausiai įsimintinas projektas S. Riškienei buvo „Meškutis“, kuriame dalyvavo tuo metu 5-oje klasėje besimokantys jos auklėtiniai. „Mes išsikėlėme tikslą būti europietiška klase ir su Vokietijos bei Slovėnijos vienos klasės mokiniais apsikeitėme meškučiais. Visus metus su tais meškučiais ir gyvenome, t.y. mokiniai eidavo su jais į pamokas, važiuodavo į ekskursijas, šeimos šventes, fotografuodavo ir rašydavo dienoraščius. Tokiu būdu jie susipažino su draugų gyvenimo būdu ir susirado labai gerų draugų. Veiklą paskui norėjosi tęsti ir vienu metu prie mūsų prisijungė mokytoja iš Prancūzijos ir vėliau, jau nuo 7-9 klasėse turėjome „Comenius“ programos projektą, kuris išaugo iš „eTwinning“. Vėl organizavome klasių mainus ir mūsų mokinukai buvo išvykę 10 dienų į Prancūziją, o paskui prancūzai atvažiavo pas mus“, – gražiu bendradarbiavimu pasibaigusį mažutį projektą prisimena S. Riškienė.

Ir paskutinis projektas, ambasadorei palikęs neišdildomą įspūdį – prieš porą metų vykęs savotiškas manekenų iššūkis „Sustabdyk žavingą kalėdinę akimirką“, kurio metu reikėjo sustingti akimirkai ir tai nufilmuoti. Projektas, kuriame dalyvavo dvi klasės – abi pavadinimu 10A – iš Kuršėnų ir Portugalijos, pelnė Europos kokybės ženklelį, o vėliau laimėjo jo dalyviams galimybę susitikti vieniems su kitais iniciatyvoje „Move2Learn – Learn2Move“. Taip mokiniai iš Lietuvos aplankė savo projekto partnerius Portugalijoje, o paskui portugalai lankėsi Lietuvoje.

Neringos Poškutės nuotr./Staselė Riškienė „eTwinning“ renginyje
Neringos Poškutės nuotr./Staselė Riškienė „eTwinning“ renginyje

Tokie projektai augina ir mokinius, ir mokytojus

Paklausta apie „eTwinning“ projektų tikslus, S. Riškienė neslepia, jog pati didžiausia nauda yra mokiniams, kuriems labai smagu pažinti kitas šalis, susirasti jose naujų draugų ir tobulinti užsienio kalbų įgūdžius. Tačiau šioje veikloje labai dideles galimybes augti turi ir mokytojas, kuris turi išmokti naudotis įvairiais IT įrankiais, nes bendravimas „eTwinning“ iš pradžių vyksta tik informacinėmis technologijomis.

„Nauda net neabejotina, nes tu ne tik pamatai, kuo gyvena Europa ir kiti mokytojai, pasidalini savo geriausiais veiklos pavyzdžiais, bet ir labai daug gauni įvairiausių idėjų, naujų mokymo metodų bei priemonių. Ir tas atvirumas ir noras tobulėti veda prie geresnių pamokų ir viso ugdymo proceso“, – įsitikinusi mokytoja ekspertė.

Anot S. Riškienės, pažvelgęs į kitų šalių patirtį, tu gauni ne tik galimybę augti pats, bet ir įsivertinti, kaip dirbi, ką gali pakeisti savo veikloje. Tai svarbu tiek asmeniniam mokytojo tobulėjimui, tiek kalbinių įgūdžių, tiek IT ir pedagoginių naujovių srityje.

Neringos Poškutės nuotr./Staselė Riškienė „eTwinning“ renginyje
Neringos Poškutės nuotr./Staselė Riškienė „eTwinning“ renginyje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?