Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

IT įgūdžiai – investicija į ateitį: kodėl svarbu jų mokyti vaikus ir kaip tą daryti

Baigiantis vasarai, mintys vis dažniau sukasi ne tik apie sparčiai artėjančius mokslo metus, bet ir apie tai, kuo atžalos užsiims po mokslų, kokie užsiėmimai jiems padės ne tik smagiai leisti laiką, bet ir visapusiškai tobulėti. Kitaip tariant, mėginama surasti tinkamiausią vaikui būrelį.
Mokymasis
Mokymasis / „Scanpix“ nuotr.

Vis labiau populiarėjanti ir aktualius šiandienos įgūdžius atspindinti būrelių kryptis – IT ir kiti technologijų krypties būreliai. Vienas didžiausių ir populiariausių tokio pobūdžio užsiėmimus siūlančių būrelių yra programavimo akademija „CodeAcademy Kids“, su informacinėmis technologijomis pažindinanti ir tvirtai jaustis IT pasaulyje kviečianti jau nuo penkerių metų. Ši programavimo akademija, kurioje siekiama kaip įmanoma veiksmingiau išnaudoti prie kompiuterio ar telefono praleidžiamą moksleivio laiką, skirta vaikams ir jaunuoliams iki pat 18 metų.

Individualūs projektai užtikrina sėkmingą mokymąsi

„CodeAcademy Kids“ akademijos moksleiviai dažniausiai naudojamų programavimo kalbų mokosi kurdami savo projektus: tai gali būti tiek interneto svetainės, mobilios aplikacijos ar kompiuteriniai žaidimai, tiek prekės ženklai. Šiame kelyje juos lydi dėstytojai – asmeninių projektų mentoriai. „Neapribojame mūsų moksleivių, mėgindami juos įsprausti į nuobodžius programavimo kalbos mokymosi rėmus ir liepdami jiems gilintis į vieną konkrečią kalbą – sprendimą, kuri programavimo kalba jam artimesnė ir į kurią jis galbūt gilinsis tiek, kad taps ekspertu, vaikas galės priimti vėliau ir savarankiškai“, – aiškina „CodeAcademy Kids“ akademijos vadovė Aurelija Makselytė.

Šiuo metu „CodeAcademy Kids“ moko HTML, HTML5, CSS, JavaScript, PHP, C# programavimo kalbų.

Šiemet dar labiau išsiplėtusi „CodeAcademy Kids“ vaikų ir jaunuolių laukia daugiau nei 30 užsiėmimų vietų: būrelį galima lankyti ne tik Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Rokiškyje, bet ir kaimyninės Latvijos sostinėje Rygoje.

Ne tik programavimas – nuo verslumo iki istorijų pasakojimo

Programavimo ir IT būreliai jau senokai nebėra naujiena, tačiau „CodeAcademy Kids“ išsiskiria tuo, kad neapsiriboja vien IT: čia mokomasi istorijų pasakojimo meno, verslumo, anglų kalbos, lavinami darbo komandoje, laiko ir streso valdymo įgūdžiai. Taip pat daug dėmesio skiriama analitiniam ir loginiam mąstymui, kūrybiškumui, atidumui detalėms, gebėjimui suvokti problemą ir ją spręsti, tikėjimui savo jėgomis ir idėjomis, tarpusavio pagarbai ir pagalbai – iš pirmo žvilgsnio paprastiems, bet tokiems neapsakomai svarbiems besiformuojančiai asmenybei dalykams.

„Kurdami savo programas, analizuojame šiuolaikinių moksleivių poreikius, jų pomėgius, tai, ką jie veikia laisvalaikiu, kokiais būdo bruožais pasižymi. Dėl šios priežasties mūsų mokomoji medžiaga yra išskirtinė ir patraukli besimokantiems“, – pasakoja A. Makselytė.

Mokymosi programų gausa: ir pagal amžių, ir pagal įgūdžius

„CodeAcademy Kids“ apima išties labai platų vaikų ir jaunuolių amžiaus intervalą, tad akademijos programos suskirstytos pagal besimokančiųjų amžių. Jos taip pat skirstomos ir pagal moksleivių įgūdžius bei žinias – gali būti pradedančiųjų ir pažengusiųjų grupės. Programos pasižymi tęstinumu, todėl, įsitraukus į naują užsiėmimą, galima jį tęsti toliau.

„Per visus „CodeAcademy Kids“ gyvavimo metus su technologijomis pažindinome daugiau nei tris tūkstančius moksleivių. Mes patys nuolatos mokomės ir tobulėjame, todėl šiemet siūlome dar geresnį, kokybiškesnį ir įdomesnį variantą, atitinkantį aktyvių ir smalsių vaikų poreikius – programavimo būrelius 5–18 metų moksleiviams“, – pristatydama atnaujintas programas, sako „CodeAcademy Kids“ vadovė.

Patys mažiausieji laukiami ikimokyklinio amžiaus grupėje „Herojai“: čia vaikai nuo penkerių iki septynerių metų amžiaus dar tik lavina programavimui reikalingus gebėjimus. Į patį programavimą jau kimbama „Kids“ grupėje, skirtoje 7–10 metų amžiaus vaikams: kuriamos pirmosios interaktyvios istorijos, žaidimai ir animacijos. Pasitelkiamos tokios programos ir platformos kaip „Scratch“, „Blockly“, „Unity“ ar „Minecraft“. „Juniors“ grupėje besimokantys moksleiviai nuo 10 iki 12 metų jau pradeda kurti individualius ir komandinius projektus, naudojami „Unity“ ir „Wix“ kūrimo įrankiai, taip pat mokomasi naudoti nemokamus dizaino įrankius. Šiose grupėse neužmirštama ir matematikos subtilybių bei komandinio darbo.

12–14 metų moksleiviams skirtoje „Teens“ programoje jau prasideda minėtasis skirstymas į grupes pagal turimus įgūdžius: neturintys programavimo pagrindų mokosi naudotis įrankiais ir programomis, o jau anksčiau būrelį lankę moksleiviai tęsia mokslus ir imasi sudėtingesnių projektų. Ši programa taip pat apima interneto puslapių ir jų dizainų kūrimą bei mobiliąsias aplikacijas, joje besimokantys plečia matematikos, anglų kalbos žinias ir įgyja verslumo įgūdžių.

Į pradedančiųjų ir pažengusiųjų grupes lygiai taip pat skirstoma ir vyriausiųjų moksleivių programoje „Seniors“, skirtoje 14–18 metų jaunuoliams.

IT įgūdžiai – kokybiško išsilavinimo dalis ir investicija į ateitį

Kuo vaikams ir jaunuoliams svarbūs IT įgūdžiai ir kodėl verta rinktis būtent technologijų srities būrelį? Iš tiesų dabartiniams tėvams savo atžalų vaikystę, ko gero, net neįmanoma palyginti su savąja, o kuo toliau, tuo labiau tampa aišku, kad sparčiai besikeičianti aplinka iškelia naujų įgūdžių poreikį: nepaprastai didelę reikšmę turi verslumas, kūrybiškumas, gebėjimas pasakoti, mokėjimas dirbti komandoje, nustatyti, analizuoti ir efektyviai spręsti problemas ir, žinoma, IT bei programavimo įgūdžiai.

Labai svarbu suvokti, kad šių įgūdžių reikės ne tik tiems, kurie savo ateitį sies su informacinėmis technologijomis ar sieks tapti sėkmingais verslininkais, bet ir visiems vaikams bei paaugliams, norintiems tvirtai ir drąsiai jaustis sparčiai besikeičiančiame ir iššūkių kupiname šiandienos pasaulyje, nepriklausomai nuo to, kokią specialybę jie pasirinks. Technologijos ir IT tampa iš esmės būtina kokybiško išsilavinimo dalimi. Šioje srityje užtikrintai besijaučiantis, su technologijomis ne vien susipažinęs, tačiau ir galintis jas perprasti bei valdyti vaikas galės ne tik realizuoti šiandienines savo idėjas, bet ir bus pasirengęs ateičiai ir ateities darbo rinkai, kai dalis darbų bus automatizuota, bet informacinių technologijų, kūrybiškumo ir darbo komandoje įgūdžių poreikis tik stiprės.

Be to, pats programavimas siejasi ne tik su logika – šis užsiėmimas ugdo kūrybiškumą, atkaklumą, moko spręsti problemas, ieškoti tinkamiausių išeičių.

Tokie būreliai kaip „CodeAcademy Kids“ vaikams patrauklūs ir tuo, kad yra tinkami ne tik galvas dėl technologijų pametusiems, bet ir nė vienai sričiai didesnio polinkio nerodantiems vaikams. Jei vaikas yra smalsus (o vaikai paprastai tokie ir yra), to jau daugiau nei pakanka, mat smalsumas besimokantiems programuoti yra vienas svarbiausių dalykų.

Programavimo užsiėmimai – arčiau ir patogiau

„Puikiai suprantame, kad mokymosi patrauklumui svarbūs ne tik tokie esminiai dalykai kaip dėstymo kokybė, programų aktualumas ar gebėjimas parengti vaikus dabarties ir ateities iššūkiams, bet ir paprastesni aspektai, pavyzdžiui, patogi užsiėmimų vieta, galiausiai tiesiog tai, kad būrelis vyktų tavo mieste. Todėl nuolat plečiame užsiėmimų vietų tinklą ir įtraukiame į jį ne tik naujas vietas, bet ir naujus miestus“, – dėsto A. Makselytė.

Ji atkreipia dėmesį, kad šiemet „CodeAcademy Kids“ užsiėmimai apims dar du papildomus miestus – Šiaulius ir Rokiškį.

Pirmieji žingsniai IT pasaulyje: kuo anksčiau, tuo geriau

„CodeAcademy Kids“ plečiasi ne tik geografine, bet ir amžiaus grupių prasme: anksčiau siūliusi būrelius tik mokyklinio amžiaus vaikams, šiemet, suprasdama, kad IT įgūdžius svarbu pradėti ugdyti kuo anksčiau, akademija atsigręžia ir į ikimokyklinukus bei kviečia juos į naują ikimokyklinio amžiaus grupę „Herojai“. Joje 5–7 metų amžiaus vaikai programavimo dar nesimoko, bet ugdo gebėjimus, padėsiančius mokytis programuoti vėliau. Jie sprendžia loginius uždavinius, mėgina sudėti dėliones, mokosi matematikos pagrindų ir sklandaus pasakojimo.

Jei kaip tik žvelgiate į vaiką, įnikusį į kompiuterį, planšetę ar išmanųjį telefoną, ir svarstote, kokios gudrybės padėtų jį nuo šių įrenginių atitraukti, gal verčiau pamėginti vaiko pomėgį paversti jam naudinga veikla? Juk galiausiai pabandymas nieko nekainuoja – pirmas „CodeAcademy Kids“ užsiėmimas yra nemokamas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos