15min E.Stankevičienė atskleidė, kad prieš dešimtmetį pradėjusi dirbti mokykloje susidūrė su vyraujančiu požiūriu, kad mokiniai yra dviejų rūšių: geri ir blogi. Pasak jos, apie blogus vaikus bendruomenė žino daug, o teigiami pavyzdžiai lieka nepastebėti.
Pašnekovės iniciatyva mokytojai buvo skatinami kiekviename atrasti gerų savybių ir bruožų. Kaip pati pripažino, iš pradžių pedagogams buvo keista, tačiau netrukus tapo įprasta kiekvieną savaitę pasikalbėti apie gerus vaikus. Savitą mokymo įstaigoje naudojamą principą įprasmina kasmet organizuojama „Šviesuolio“ šventė.
„Mūsų pagrindinė religija – vaiko raida. Jeigu vaikui nesiseka, tai ieškome, ką mes, suaugusieji darome ne taip. Vaikas pagal raidą negali prisitaikyti prie mūsų, o mes galime. Mes žvelgiame iš vaiko pozicijos. Nepataikaujame, tačiau padedame eiti žingsnis po žingsnio pagal jo raidą“, – patirtimi dalijosi E.Stankevičienė.
Vaikai patys renka šviesuolius
Pasakodama apie organizuojamą „Šviesuolio“ šventę pašnekovė pabrėžė, kad tai nėra apdovanojimai už akademinius pasiekimus. Pasak jos, tam yra olimpiados ir įvairūs konkursai. Šventėje vaikai apdovanojami už tai, kas kitiems gali pasirodyti natūralu – gerumą. 1–4 klasių mokiniai iš savo gretų išrenka pačius, jų nuomone, šviesiausius vaikus. Pasak jos, vaikų buvo klausiama: kas yra geras žmogus? Mažieji patys išskyrė tam tikrus kriterijus, kuriais remiantis organizuojami rinkimai.
„Taip tarp vaikų atsirado posakis, kad mokykloje labai daug laimingų žmonių. Sekdami jų pavyzdžiu, pradėjome tik gerai kalbėti apie vaikų šeimas, ieškoti tik gražių dalykų. Taip nuosekliai išėjo, kad mūsų mokykloje mokosi labai geri vaikai. Pas mus ateina pačios geriausios šeimos, nors mes jų nerūšiuojame. Nereikia norėti vaikų, geresnių už save. Jeigu iš vaikų reikalaujame, tai ir patys turime būti tokie“, – sakė ji.
Būdas atrasti talentus ir auginti lyderius
Doros lyderystės principu, teigė ji, galėtų naudotis ir kitos mokyklos. Pasak įstaigos vadovės, ieškoma, kaip pagerinti vaikų mokymosi gebėjimus, atskleisti talentus, o Michaelio metodas galėtų padėti tai padaryti. Sužinojusi apie tokį ugdymo modelį ji suprato, kad jau 10 metų labai panašiu principu remiasi savo darbe. E.Stankevičienė Izraelyje baigė specialiuosius mokymus, kuriuose dalyvavo dar keturi tautiečiai. Vasario mėnesį Lietuvoje svečiuosis Michaelio metodo mentorius, rabinas Chaimas Goldbergas, kurio vedamuose mokymuose dalyvauti galės visi norintys.
„Izraelyje jis taikomas neformaliuoju būdu, šeimos kviečiamos dalyvauti. Dirbama su paaugliais, metodo dėka jie įgalinami ne kovoti, o tiesiog siekti savo pasirinktų tikslų. Daug metų programa buvo finansuojama ir vyko viso Izraelio mastu. Šiuo metu finansuojama tėvų ir iš dalies valstybės. Metodas taikomas 22 metus, tyrinėtas Hebrajų universiteto profesorių, išbandytas su įvairiomis interesų grupėmis, socialinėmis kategorijomis. Jau įleidęs šaknis Prancūzijoje, Bulgarijoje.
Amerikoje yra pirmos apraiškos, taip pat Rusijoje. Jis taikomas ne tik patiems talentingiausiems, geriausiems ir panašiai. Kviečiami vidutinių gebėjimų, mokytojų manymu, vaikai. Visi supranta, kad talentingiausi žmonės būna pasislėpę tarp vidutinybių. Pati mačiau programos alumnų darbus, jie puikūs. Tada pradedi galvoti, kaip būtų gerai, jeigu mums, suaugusiems, kas nors pritaikytų tokią programą ir galų gale suprastume, kiek turime nerealių, pačių susikurtų apribojimų“, – 15min sakė mokyklos-darželio direktorė.
„Pati šiuo metu esu baigusi Michaelio metodo mentorystės mokymus. Tokių mentorių Lietuvoje yra 5. Dvejus metus vyks įdiegimas Lietuvoje, nes metodas privalo būti mokomas gimtąja kalba. Metodo sėkmingam įdiegimui būtinas išlavintas emocinis intelektas (EI). Mokykloje tai mes darome visa bendruomene jau šešerius metus. EI laviname kartu su „Lyderystės ekspertų grupe“. Mūsų EI projektas pernai tapo vienu iš 4 pasaulyje geriausių projektų. O viskas mokykloje prasidėjo nuo „Šviesuolio“ šventės idėjos prieš 10 metų“, – paaiškino E.Stankevičienė.