„Tai – darbo kultūros, tarimosi, bendradarbiavimo dalykai. Jei tokios problemos mokykloje egzistavo ir anksčiau, etatinio įvedimas jas iškėlė į paviršių, užaštrino. Galima parengti tobuliausius teisės aktus, bet jei jie nebus tinkamai įgyvendinami, jei mokyklose nebus tinkamos darbo kultūros, jie neveiks“, – ministerijos pranešime cituojama J.Petrauskienė.
Ji aplankė Kaišiadorių A.Brazausko gimnaziją ir V.Giržado progimnaziją,
Anot Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM), V.Giržado progimnazijoje mokytojai nepatenkinti, kad iki šiol nesutarta dėl darbo apmokėjimo sistemos, o mokyklos administracija neleidžia mokytojams dirbti nuotoliniu būdu.
Ministerija teigia, kad šioje mokykloje nesilaikoma žodinių susitarimų dėl darbo valandų paskirstymo, taip pat mokyklos vadovė nelinkusi pasirūpinti etatinio apmokėjimo įgyvendinimu.
Ministerija žada ir toliau tarpininkauti ieškant susitarimo šioje mokymo įstaigoje.
Didelė bėda mokyklose yra tiesiog nesusikalbėjimas.
„Didelė bėda mokyklose yra tiesiog nesusikalbėjimas. Mokytojams svarbu suprasti pokyčius ir jų tikslus, svarbu visoms pusėms kalbėtis ir girdėti vieniems kitus. Gerai, kad mokytojai ne tik kelia klausimus, bet ir teikia pasiūlymus“, – teigė J.Petrauskienė.
Pasak jos, kitokia padėtis matyti A.Brazausko gimnazijoje. Čia mokytojai pasirašę darbo sutartis ir randa bendrą kalbą su administracija, tačiau gimnazijoje šiemet sumažėjo mokinių, tad mokytojai susitikę su ministre labiau kėlė sistemines bėdas.
J.Petrauskienė žada, kad susitarimo laikysis ir neveikiančius dalykus koreguos ir tobulins.
„Etatinio koordinavimo grupė, kuri pradėjo aktyvų darbą jau anksčiau, girdi problemas ir jas sprendžia. Jau rengiami pakeitimai dėl vaikų mokymo namuose, specialių mokyklų ir klasių finansavimo, vakar pakvietėme visas šalis teikti siūlymus dėl etatinio tobulinimo“, – kalbėjo švietimo ministrė.
Ketvirtadienį posėdžiavę ministerijos, profsąjungų ir savivaldybių atstovai sutarė per dvi savaites pateikti pasiūlymus, kaip taisyti rugsėjį įvestą algų apskaičiavimo modelį.
Anot ŠMM, penktadienį streike dalyvavo 37 švietimo įstaigos ir apie pusę jose dirbančių pedagogų. Kitą savaitę streikus tęs 50 šalies mokyklų.