Kaip Klaipėda padeda mokiniams susipažinti su perspektyviomis profesijomis

Informacinių technologijų, inžinerijos, STEAM specialistus darbdaviai graibstyte graibsto. Jaunimui, nedrįstančiam nerti į mitais ar stereotipais apipintas sritis, ranką tiesia uostamiesčio švietimo įstaigos ir įmonės, siūlančios „pasimatuoti“ šias profesijas dar mokyklos suole.
Kaip Klaipėda padeda mokiniams susipažinti su perspektyviomis profesijomis
Kaip Klaipėda padeda mokiniams susipažinti su perspektyviomis profesijomis / D.Rimeikos nuotr.

Lietuvoje ir visame pasaulyje vis garsiau kalbama apie kibernetinio saugumo, inžinerijos, finansinių technologijų ir STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos taikymas) specialistų trūkumą.

Nepaisant to, kad paklausių sričių profesionalams itin lengva įsidarbinti, užsitikrinti dinamišką karjerą ir konkurencingą atlyginimą, abiturientai neskuba stoti į šias specialybes. Pavyzdžiui, nuo 2017 metų studentų, pasirinkusių gamtos, technikos ir taikomuosius mokslus, dalis vis mažėja, o STEAM būreliai sudaro tik nedidelę dalį pasirenkamų užklasinių veiklų.

D.Rimeikos nuotr./Kaip Klaipėda padeda mokiniams susipažinti su perspektyviomis profesijomis
D.Rimeikos nuotr./Kaip Klaipėda padeda mokiniams susipažinti su perspektyviomis profesijomis

Kodėl? Ekspertai spėja, kad daliai mokinių paprasčiausiai trūksta informacijos, kuo įdomios šiuolaikinės paklausios ir nuolat kintančios profesijos.

Technologijų pasaulyje nėra vietos kūrybiškumui, tai vyriškos profesijos, darbas tik jauniems ir komunikabiliems, robotai atima žmonių darbus, gamyba yra taršus ir nuobodus darbas – tai tik gajūs mitai, randantys kelią į ne vieno moksleivio mintis jiems renkantis profesiją.

Tačiau XXI amžiaus realybė visai kitokia – įmonės vertina savo darbuotojus, puoselėja aplinką, ieško inovatyvių ir tvarių sprendimų.

Verslas, siekdamas griauti mitus ir suprasdamas, kad talentus reikia pradėti ugdyti dar mokyklos suole, aktyviai dalyvauja įvairiose iniciatyvose ir noriai atveria duris smalsiems moksleiviams, organizuoja pažintines ekskursijas bei dalyvauja karjeros mugėse.

D.Rimeikos nuotr./Kaip Klaipėda padeda mokiniams susipažinti su perspektyviomis profesijomis
D.Rimeikos nuotr./Kaip Klaipėda padeda mokiniams susipažinti su perspektyviomis profesijomis

Įvairios specialybės iš arti

„Pačiupinėti“, ką dirba žmonės realiose įmonėse, uostamiesčio 9-12 klasių mokinius kviečia „Klaipėda ID“ renginių ciklas „Pirmos Pažintys“. Mokiniai lankosi įvairiose informacinių technologijų, uosto, startuolių, pramonės ir logistikos įmonėse. Tokios profesinio ugdymo iniciatyvos padeda jiems atrasti sritis, kurios yra ne tik paklausios, bet ir įdomios bei padedančios skleistis vaikų gebėjimams.

Viktorijos Griedraitienės, „Klaipėda ID“ švietimo projektų vadovės, teigimu, iniciatyva naudinga tiek moksleiviams, tiek įmonėms.

„Renginių tikslas – praplėsti supratimą ir sugriauti mitus apie įvairias industrijas. Jauni žmonės pradeda pažinti miesto įmones, skirtingus sektorius, pamatyti įdomius procesus“, – kalbėjo pašnekovė.

Mokiniai jau susipažino su 8 skirtingomis IT įmonėmis, lankėsi DFDS kelte, kur turėjo galimybę daugiau sužinoti apie Klaipėdos uosto įmones, bendravo su įvairiais Klaipėdos mieste veikiančiais startuoliais. Lapkričio 24 d. ir gruodžio 8 d. mokinių laukia dar du renginiai – pirmoji pažintis su pramonės ir logistikos įmonėmis. Kviečiamos visos Klaipėdos miesto ir regiono gimnazijos.

D.Rimeikos nuotr./Kaip Klaipėda padeda mokiniams susipažinti su perspektyviomis profesijomis
D.Rimeikos nuotr./Kaip Klaipėda padeda mokiniams susipažinti su perspektyviomis profesijomis

„Tokie renginiai yra labai reikalingi. Jie motyvuoja mokinius kurti, bandyti, svajoti, išdrįsti. Jie parodo, kad viskas yra įmanoma, jeigu tik labai nori“, – kalbėjo su mokiniais renginiuose apsilankiusi informacinių technologijų mokytoja Asta Norkienė iš Gedminų progimnazijos.

O štai vienas šios mokyklos moksleivių susižavėjo pažintimi su startuoliais, kurių atstovai ne tik kalbėjo jaunimui suprantama kalba, bet ir leido vaikams diskutuoti apie gyvenimą, paaugliškas baimes ir kartu ieškojo būdų, kaip jas nugalėti.

„Man buvo labai įdomu klausytis verslą kuriančių žmonių istorijų, su kokiais sunkumais jie susiduria, ką daro, kai nesiseka.“

V.Giedraitienės teigimu, apsilankymas įmonėse, susipažinimas su įvairiais sektoriais iš arti yra geriausias būdas griauti nusistovėjusius stereotipus ir parodyti, kad kiekvienai įmonei rūpi ne tik pelnas, bet ir aplinka bei darbuotojai.

D.Rimeikos nuotr./Kaip Klaipėda padeda mokiniams susipažinti su perspektyviomis profesijomis
D.Rimeikos nuotr./Kaip Klaipėda padeda mokiniams susipažinti su perspektyviomis profesijomis

„Šiais laikais įmonės labai noriai įsitraukia į švietėjiškas veiklas su mokiniais. Jos puikiai supranta, jog norėdamos rasti darbuotojų ateityje, turi sudominti būsimą talentą dar mokykloje, t. y. rodyti, kaip darbai vyksta jų įmonėje, kaip atrodo skirtingų specialistų kasdienybė, pasakoti apie savo industriją, naujoves, keisti nusistovėjusius stereotipus ir vaikų įsivaizdavimą apie nuobodžiai skambančias profesijas. Mokytojams perduoti šią patirtį daug sudėtingiau. Moksleivius tokios pažintys neretai nustebina ir paskatina daugiau pasidomėti viena ar kita profesija. Jiems smalsu pažvelgti į įmonių vidų, pamatyti kaip vyksta darbai, įsitraukti į pokalbį su specialistais, sužinoti, kaip jie pasirinko savo karjeros kelią“, – kalbėjo pašnekovė.

Individualios karjeros konsultacijos

„Pirmos Pažintys“ – toli gražu ne vienintelė galimybė mokiniams susipažinti su profesijomis iš arti. Šiais metais Klaipėdoje pradėjo veikti regioninis karjeros centras „Karjeras“, padedantis spręsti netikslingo profesinio orientavimo, neatsižvelgimo į darbo rinkos poreikius, renkantis profesiją, bei pirminio profesinio ugdymo trūkumo problemas.

„Jaunuoliams teikiame individualias konsultacijas ir informavimo paslaugas, kartu sprendžiame kliūtis, kurios neleidžia rasti tinkamo ir mėgstamo darbo, vertiname jaunuolių profesinius polinkius, tarpininkaujame įdarbinimo klausimais ir siekiame jų užimtumo“, – sakė Ana Kuzminova, Klaipėdos jaunimo užimtumo skyriaus vyriausioji specialistė.

D.Rimeikos nuotr./Kaip Klaipėda padeda mokiniams susipažinti su perspektyviomis profesijomis
D.Rimeikos nuotr./Kaip Klaipėda padeda mokiniams susipažinti su perspektyviomis profesijomis

„Karjeras“ bendradarbiauja su 24 organizacijomis bei įmonėmis ir 65 regiono mokyklomis: rengia pažintinius vizitus bendrovėse, individualias ir grupines konsultacijas, tiesia pagalbos ranką ir mokinių tėvams.

„Centro karjeros specialistės konsultuoja savęs pažinimo, gyvenimo aprašymo rengimo, lyderystės ugdymo, karjeros planavimo, situacijos darbo rinkoje bei ateities perspektyvų klausimais“, – sakė pašnekovė.

Jos teigimu, specialistai itin daug dėmesio skiria profesijų pažinimui. Be jau minėtų vizitų, taip pat siūlomos praktikos, darbas vasarą, vadinamasis šešėliavimas, kai vaikas gali visą dieną stebėti specialisto darbą.

„Jaunieji dalyviai, iš visų ugdymo karjerai veiklų, labiausiai vertina ir pageidauja praktinės pažinties su verslu – išvykų į įstaigas ir įmones, kuomet galėtų tiesiogiai susipažinti su įmonės veiklos pobūdžiu, pabendrauti su darbuotojais, įgyti praktinės patirties, atliekant užduotis“, – sakė A.Kuzminova.

D.Rimeikos nuotr./Kaip Klaipėda padeda mokiniams susipažinti su perspektyviomis profesijomis
D.Rimeikos nuotr./Kaip Klaipėda padeda mokiniams susipažinti su perspektyviomis profesijomis

Regioninis karjeros centras, aktyviai kviečia jaunimą iki 29 m. kreiptis visais karjeros klausimais, o medicinos, inžinerijos, IT ir robotikos srities įmones prisijungti prie vykdomos iniciatyvos: „Jų dalyvavimas padėtų jauniems žmonėms pažinti ateities profesijų specifiką ir perspektyvas, atrasti veiklas, kurios geriausiai atitinka rinkos poreikius ir sukuria galimybes kryptingai planuoti savo karjerą.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis