Kaip padėti mokytojui „parduoti“ pamoką mokiniui?

Šiandieniniai mokiniai internetą pradėjo naršyti anksčiau nei išmoko skaityti ar vaikščioti. Norint sudominti naująją „Z“ kartą, neretai tenka pasukti galvą kaip pranokti dėmesį sukaustančius išmaniuosius įrenginius. Anot komunikacijos agentūros „EduMint“ vadovo Domanto Širvinsko, svarbiausia savo patirtį perteikti įdomiai: „Tik mokytojas gali paaiškinti, kuo gyvenime bus svarbus istorijos žinojimas arba kodėl mums reikia taip sunkiai vargti įsisavinant trigonometriją“.
Mokiniai pamokoje
Mokiniai pamokoje / 123RF.com nuotr.

Komunikacijos ekspertai ir ugdymo specialistai vieningai nesutaria dėl efektyviausių edukacinių metodų. Tačiau net ir šiandieniniame technologijų pasaulyje, norint sudominti jaunus žmones, svarbiausia yra šiltas santykis. Ką mokytojams, norintiems prisibelsti į vaikų širdis ir galvas, galėtų patarti komunikacijos, pardavimų specialistai?

Svarbiausia – santykis

Nors ir norint šiuolaikinį vaiką sudominti užtenka į rankas jam paduoti išmanųjį telefoną ar planšetę, vis tiek vienas svarbiausių faktorių ugdymo procese yra ne besąlygiška technologijų integracija, o tinkamas pedagogo ir visos klasės santykis.

Edukologas ir profesinių santykių konsultantas Nerijus Januškevičius teigia, kad pirmiausia yra svarbu įvertinti mokinių poreikį. „Mokyklos modelis yra šiek tiek prievartinis ir monopolinis. Todėl yra aišku su kokiomis išankstinėmis nuostatomis ir nuotaikomis gali ateiti vaikai“, – apie pagrindinių ugdymo įstaigų poziciją atsiliepė N. Januškevičius.

123RF.com nuotr./Moksleiviai bendrauja su mokytoju
123RF.com nuotr./Moksleiviai bendrauja su mokytoju

Anot profesinio santykių konsultanto, svarbu nuspręsti kaip mes norime pamoka mokinius sudominti, o kiekvieną atvejį reikia vertinti individualiai: „Kiekviena klasė turi savo specifinę kultūrą, todėl nėra paprasta būti atidžiam santykiams“.

Mokyklos modelis yra šiek tiek prievartinis ir monopolinis. Todėl yra aišku su kokiomis išankstinėmis nuostatomis ir nuotaikomis gali ateiti vaikai

Jaunam žmogui taip pat yra labai svarbi aplinkinių nuomonė, tad prieš visą savo klasę apsijuokti gali būti didžiausia tragedija. Be abejonės, daugiausia simpatijų iš mokinių pelno tie mokytojai, kurie yra empatiški ir neteisia savo auklėtinių dėl klaidų. Anot viešojo kalbėjimo pedagogo Algirdo Viltrakio, vaikai motyvuoti nebūna, kai jų žinios yra sumenkinamos: „Blogiausiai mokomės būdami stresinėje būsenoje. Jei mokytojas visada būna piktas – didžiausia baimė yra būti pakviestam prie lentos. Iš auditorijos pusės žvelgiant, mes geriausiai mokomės, kai mums įdomu ir gera atmosfera“.

Ugdymas – kaip elektroninė prekyba

Lietuvos švietimo sistema bendrojo ugdymo mokyklose turi itin griežtus rėmus, jose yra standartizuotos mokymo programos. Edukologas N. Januškevičius iškėlė problemą, kad pernelyg suvaržyti standartai užkerta kelią pedagogų kūrybai.

„Reikia rasti sprendimą kaip mes galime kurti patrauklias pamokas, užuot atsivežę jau standartinį konceptą. Čia kaip elektroninėje prekyboje populiaru: pigios prekės iš Kinijos. Tačiau norisi sukurti tą unikalų produktą. Šiuo atveju, švietimo sistemoje, kviesti švietimo žmones kurti savo programas“, – savo mintis dėstė edukologas, pridūręs, kad kiekvienas pedagogas turi savo metodus.

Pardavimų specialistas ir „Pedagogas.lt“ projektų vadovas Vygintas Eidėnas tikina, kad norint išlaikyti patrauklią ugdymo sistemą – būtina inovacijų paieška. „Pardavimuose lygiai taip pat, nesvarbu ar tai padanga, automobilis ar kas nors kita, vis tiek nuolatos turi testuoti, ieškoti ko nors naujo“, – palygino V. Eidėnas. Nuotolinius mokymus pedagogams organizuojantis Vygintas teigė, kad edukacijos procesas yra labai panašus kaip ir pardavimuose, todėl vertėtų atsižvelgti į patarimus versle ir juos pritaikyti.

Kasdien esame bombarduojami žinučių, kurios sako „pirk“. Tuos žodžius pirkti ir parduoti suvokiame siaurai. Edukaciniame procese tai yra žymiai plačiau: idėjos, nuotaikos. Ateinate į klasę geros nuotaikos – baigiasi pamoka ir didžioji dalis mokinių irgi išeina geros nuotaikos. Jūs jau pardavėte gerą nuotaiką.

„Pradėjus dėlioti edukacijos procesą žingsniais – viskas atitinka verslo struktūrą. Tik kalbėdami apie pardavimus lygiagrečiai prie ugdymo sistemos, norime juos rašyti kabutėse – prisibijome to žodžio. Kasdien esame bombarduojami žinučių, kurios sako „pirk“. Tuos žodžius pirkti ir parduoti suvokiame siaurai. Edukaciniame procese tai yra žymiai plačiau: idėjos, nuotaikos. Ateinate į klasę geros nuotaikos – baigiasi pamoka ir didžioji dalis mokinių irgi išeina geros nuotaikos. Jūs jau pardavėte gerą nuotaiką. Kiekvienoje vietoje yra svarbu rasti ką parduoti“, – paaiškino V. Eidėnas pagrindines verslo sąvokas ugdymo sistemos kontekste.

Entuziazmu užkrečia auklėtinius

Gyvendamas tuo ką darai – užkrėti ir kitus. Tai galioja ir ugdymo procese. Neretai entuziastingas ir iniciatyvus pedagogas sėkmingiau sudomina savo pamoka mokinius, o jie pasiekia ir geresnių rezultatų. Ne ką mažiau svarbu yra ir suvokti pasaulį, kuriame gyvena patys vaikai.

123RF.com nuotr./Mokytoja pamokoje
123RF.com nuotr./Mokytoja pamokoje

Viešojo kalbėjimo pedagogas A. Viltrakis sakė, kad darbas su moksleiviais yra panašus kaip ir su bet kokia kita grupe. Reikia suvokti jų esamą pasaulį ir prisiderinti. „Būdami skirtinguose pasauliuose niekada nesurasime bendros kalbos. Tas pats šeimoje, santykiuose su draugais ir mokant kitus“, – savo patirtimi dalinosi jaunas lektorius.

„Charizmatiškas žmogus traukia dėmesį, o mokytojas – pritraukia mokinių susidomėjimą. Tas mokytojas, kuris žino, kad turi mokytis iš mokinių, žino savo tikslą ir žino kaip įkvėpti – išmokys mokytojus. Jei dar ir savo charizmą lavina – jam tikrai nebus sunku parduoti pamoką mokiniams“, – svarbiausius mokytojo būdo bruožus išskyrė A. Viltrakis.

Yra planuojama konferencija panašaus pobūdžio klausimais, daugiau informacijos

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis