Verslo praktika nuo A iki Z
Paskutiniuosius statybos mėnesius skaičiuojantis „Students House“ dar šiais metais atvers duris Vilniuje. Tai – vakarietiški ateities studentų namai, kuriuos kuria ir kurs bei administruos patys studentai.
„Studentų namai veiks kaip hostelis, kuriame jie ne tik gyvens, bet ir laisvu laiku galės dirbti. Šia prasme studentai bus šio hostelio šeimininkai, nes jie gaus dalį hostelio uždirbamo pelno“, – pasakoja vienas iš projekto kuratorių, KSU kancleris Darius Verbyla.
Jo teigimu, studentai nuo pat pirmųjų projekto vystymo etapų noriai įsitraukia į „Student House“ kūrimą – jie dalyvauja rengiant projektinius darbus, dizainą, infrastruktūrą. „Šuo metu intensyviai ruošiame aplinkos, interjero darbus – tariamės su statybininkais, darbų vykdytojais, siekiame sukurt patrauklią erdvę jaunimui“, – apie einamuosius darbus pasakoja KSU studentė Lina Jablonskytė.
Kūrybines ir kultūrines industrijas studijuojančios merginos teigimu, toks darbų planavimas suteikia realią galimybę pamatyti, kaip verslas yra vystomas praktiškai: „Tai galimybė dalyvauti verslo modelio kūrime. Šiuo metu kaip tik svarstome, kokias papildomas paslaugas (be studentų apgyvendinimo) galėtume pasiūlyti ir kaip iš to galėtume užsidirbti.“
Numatyta, jog statybos darbai turėtų būti baigti iki rudens, „Student House“ pradės veikti jau š.m. rudenį. Tai turėtų tapti unikaliais universiteto bendruomenės moderuojamais ir valdomais studentų namais Lietuvoje.
Burs žaidėjų bendruomenę
E-sporto laboratorija („E-Sports Lab“) – tai antrasis studentų iniciatyva įkurtas startuolis, kurio vienas iš pagrindinių tikslų – suvienyti Lietuvos kompiuterinių žaidimų bendruomenę [red. e-sportas – varžybos, kuriose žaidžiami kompiuteriniai žaidimai].
„E-sportas yra pasaulyje sparčiai auganti sritis. Tarkime, Maskvoje kaip tik šiuo metu yra statomas e-sporto stadionas, kurio vertė – 5 mln JAV dolerių. Galbūt mums vis dar sunku suvokti, kaip atrodys tokio masto stadionas, kuriame susirinkę žiūrovai per ekranus stebės, kaip yra lošiama kompiuterinių žaidimų partija. Tačiau ateina naujoji karta, pasaulis keičiasi“, – apie projekto aktualumą pasakoja D.Verbyla.
Studentai šiuo metu ne tik organizuoja e-sporto turnyrus, kurie vyksta KSU patalpose, bet ir konferencijas bei įvarius mokymus. „Internetiniai žaidimai – labai populiarius dalykas, daug pasaulinių turnyrų vyksta internetinėje erdvėje. Tačiau iš savo, kaip žaidėjo, patirties galiu pasakyti, jog norisi fizinių patalpų, kur kartu galėtume žaisti vienoje erdvėje, bendrauti, susirasti draugų ir, galiausiai, laimėti kažkokius prizus“, – antrina vienas iš startuolio idėjinių autorių, KSU studentas Aurimas Skruodis.
E-sporto laboratorija („E-Sports Lab“) – tai antrasis studentų iniciatyva įkurtas startuolis, kurio vienas iš pagrindinių tikslų – suvienyti Lietuvos kompiuterinių žaidimų bendruomenę.
Jo teigimu, žaidėjo bendruomenė Lietuvoje vis auga, tačiau mūsų rinkoje profesionalių žaidėjų dar yra nedaug, ir vienas iš e-sporto laboratorijos iniciatyvų – juos atrasti ir suteikti jiems galimybę tai paversti ne tik hobiu, bet ir pragyvenimo šaltiniu.
„Stengiamės sukurti kuo platesnį pasirinkimo spektrą, todėl organizuojame įvairių žaidimų turnyrus. Pavyzdžiui, š.m. parodoje „Studijos“ dalyvavome „Hearthstone: Heroes of Warcraft“ turnyre, o po keleto mėnesių paleisime ir „League of Legends“, – papildo A.Skruodis.
Svarbi universiteto parama
Patys studentai pabrėžia, jog visos šios verslo idėjos veikiausiai būtų pasilikusios idėjiniame lygmenyje, jei ne universiteto padrąsinimas. Vystant e-sporto laboratorijos projektą labai prisidėjo prof. dr. Jolanta Zabarskaitė, kuri seminarų metu studentams pristačius e-sporto laboratorijos idėją skatino ją įgyvendinti.
„Apie e-sportą sužinojau iš savo studentų, kurie mano dėstomo Dialoginio seminaro metu būtent ir mokosi metodikos, kaip iš savo pačių kalbos ištraukti idėjas. Dirbdami su kalba, ją pažindami, matydami jos įvairias semantines galimybes, komunikuodami tarpusavyje jie suranda tokias neįtikėtinas idėjas, iš kurių vėliau kyla įdomūs projektai“, – savo įspūdžiais dalijasi profesorė.
Universiteto tikslas – įgalinti studentus plėsti savo veiklą. „Laikomės tokios filosofijos – jeigu studentas ateina su gera iniciatyva, universitetas palaiko, duoda resursų, mentoriauja ir, tam tikrais atvejais, suteikia finansavimą.
Tikime, kad šios studentiškos iniciatyvos gali išsivystyti į pilną verslą, atskirus produktus, kurie ateityje galėtų būti komercializuojami“, – teigia D.Verbyla.