Tuo tarpu nedalyvaujančių ar ne taip sėkmingai dalyvaujančių valstybių pažanga ir inovacijos atsilieka, išryškindami plėtros netolygumus. Jungtinių Tautų narių patvirtinti Tvaraus vystymosi tikslai sudaro prielaidas identifikuoti augantį STEAM (angl. Science, technologies, engineering, arts and mathematics) inovacijų, reikalingų užtikrinti ilgalaikę tvarią plėtrą, poreikį. Kaip šiame kontekste atrodo Lietuva?
Švietimo ir mokslo ministerijos išleistame leidinyje „Švietimo problemos ir analizė” identifikuojama problema – Lietuvos inovacijų lygis yra žemiau ES vidurkio.
Švietimo ir mokslo ministerijos išleistame leidinyje „Švietimo problemos ir analizė” identifikuojama problema – Lietuvos inovacijų lygis yra žemiau ES vidurkio. Problemą komplikuoja tai, kad, augant kvalifikuotų tyrėjų ir STEAM specialistų poreikiui, darbo rinkos pasiūla yra nepakankama patenkinti augantį poreikį dėl mažo susidomėjimo STEAM krypčių studijomis. Todėl nesunku numanyti, jog STEAM srityse dirbantys tyrėjai ir specialistai ateityje susidurs su senėjimo problema ir tai gali vesti į inovacijų stagnaciją.
Dėl šios priežasties itin svarbu tampa paskatinti mokinius pažinti ir išbandyti su STEAM susijusias veiklas bei suteikti galimybę bendrauti su toje srityje dirbančiais profesionalais. Šiam tikslui realizuoti itin parankus neformalusis vaikų švietimas. „Atradimų laboratorijose”, kurios veiks parodoje „Mokykla 2015”, įvairaus amžiaus mokiniams bus sudaryta galimybė vienoje vietoje pamatyti, dalyvauti įvairiose su STEAM susijusiose veiklose, iš naujo atrasti gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką ir savo būsimu karjeros pasirinkimu prisidėti prie inovacijų kūrimo Lietuvoje.