Pasak šios katedros vedėjo doc. dr. Valdo Lukausko, ši įranga turi labai plačias taikymo galimybes studijų procese, nes studentai įgytas teorines žinias galės įtvirtinti pratybose: „Populiariai kalbant, naudojant navigacinį vizualinį treniruoklį studentai galės patys bandyti įvesti laivą į uostą, tuo pačiu betarpiškai stebėti ir įvertinti laivo ir uosto elementų parametrų pokyčius.“ Naująja įranga naudotis galės jūrų uostų inžinerijos bakalauro ir jūrų uostų valdymo magistro studijų studentai.
Naujoji navigacinė įranga taip pat bus taikoma moksliniams uostų plėtros ir laivybos saugumo tyrimams. Anot D. Lukausko, simuliatorius leis plačiose ribose keisti aplinkos, laivo bei uosto charakteristikas ir įvertinti tokių pokyčių pasekmes, t.y. nustatyti geriausią konkrečios problemos sprendinį.
Į naujos įrangos, kainavusios 413 tūkst. litų, komplektą įeina ypatingai aukšto tikslumo navigacinė įranga. Moderni įranga leis atlikti realius matavimus Klaipėdos uoste net 5 cm tikslumu, o gautus duomenis panaudoti uostų tyrimo įrangoje.
Įranga įsigyta iš Europos sąjungos, Švietimo ir mokslo ministerijos, projekto „Transporto ir civilinės inžinerijos sektorių aukštojo mokslo studijų ir MTEP infrastruktūros kūrimas ir atnaujinimas“ lėšų.