Matas, 2 kurso dramaturgijos studentas iš LMTA rekomenduoja išsamiau pasidomėti, kur stoja, kokios yra perspektyvos ir galimybės, nes tai yra šiek tiek specifinė sritis. Taip pat studentas pataria daug skaityti ir rašyti.
„Mes nerežisuojame, mes daug rašome, juk vyksta būtent dramos kūrimas. Dažnai sumaišoma tai, tad reikėtų pasidomėti dramaturgijos principais, scenarijaus rašymo principais. Stengtis kuo daugiau pataikyti į tą būtent sritį, į kurią stoja, tai yra rašymas ir skaitymas, ypač knygų apie scenarijaus rašymą“, – pataria studentas.
Stojamajame egzamine į dramaturgiją, pasak Mato, renkamasi pagal kelis kriterijus. Pirmiausia – pačio žmogaus kūrybiškumas, tada dar stipriai atsižvelgiama į asmenybės individualumą, kiek ji yra išskirtinė, kiek turi savo braižo, koks yra pasaulio suvokimas, kaip žiūri į būtent į šią specialybę.
„Aš manau, kad galėtų tikėtis susipažinimo asmeniškai su kiekvienu žmogumi, atsižvelgiant į jų požiūrį, brandą, mąstymą“, – aiškina Matas. Jis priduria, kad nebus kažko performatyvaus, kur žmogus turi parodyti kažkokius sugebėjimus, kaip, tarkim, stojant į režisūrą – deklamuoti, šokti ar pan.
„Bet būtent iš dramaturgų bus veikiausiai prašoma rašyti vietoje, taip išbandant jų originalumą. Reikėtų ir greitai suvokti, ir greitai kurti, bus bandoma spontaniška kūryba“, – dėsto jis.
VDU Muzikos akademijos studentė Rūta pirmiausia nori palinkėti išsirinkti tinkančią specialybę.
„Geriausias patarėjas šiuo atveju yra tavo širdis. Ir jei tinkamai jos paklausysi, ji tau tikrai padės per stojamuosius. Taip pat galvok, jog turi tik šią akimirką ir tik dabar turi parodyti tai, ką sugebi geriausia“, – sako studentė. Pasak jos, jei reikėtų dar kartą laikyti egzaminą, prieš lemiamą akimirką ji mažiau jaudintųsi.
„Pačio egzamino metu komisijai svarbu talentas, bet dar svarbiau yra motyvacija. Tu turi parodyti, jog esi 100 proc. užtikrintas, kad nori studijuoti būtent čia ir tai yra tavo svajonė“, – teigia Rūta.
LMTA vaidybos 2 kurso studentas Karolis savo profesiją apibūdina kaip beprotiškai gražią, kuri reikalauja labai daug ir fizinių ir dvasinių jėgų. Tačiau, jo teigimu, kartais stojantieji per stojamuosius iš didelio noro įrodyti/parodyti savo talentą „perdega“. Pasak jo, abiturientas turėtų būti pasiruošęs viskam. Komisija gali paprašyti ne tik to, kas buvo stojamųjų reikalavimuose. Tad egzamine galima tikėtis spontaniškų situacijų, kurias reiktų įveikti improvizuojant.
„Būti pasiruošusiam pašokti, padainuoti, aiškiai kalbėti. Kad ir ką abiturientas turėtų: ar tai būtų pasakėčia, proza, daina, šokis, etiudas – siūlyčiau turėti po keletą variantų skirtingų spalvų, kad atskleistumėte kažkokią kitą savo spalvą. Būk žmogiškas ir unikalus. Parodyk visas savo puses, ką moki, o jei kažko ir nepaprašys ko norėjai parodyt, tai tada pats užsimink. Paskaityk knygų, išsilavink artikuliaciją. Mėgaukis užlipęs ant scenos ir sėkmės!“ – pataria Karolis.
Ugnė iš VDU muzikos akademijos, mano, kad abiturientui, kurio laukia stojamasis egzaminas, patartų atsakyti į klausimą „kodėl noriu studijuoti / daryti tai, kam ruošiuosi“.
„Stojamasis egzaminas vienintelis toks, kuriame tavo motyvacija kažką reiškia, todėl pasinaudok tuo. Pasiruošimas tokio tipo egzaminui priklauso nuo dalyko. Šiuo metu studijuoju atlikimo meną (dainavimą) VDU Muzikos akademijoje. Prieš VDU iš esmės niekur nesimokiau klasikinio dainavimo. Nemokėjau dainuoti, nežinojau ką dainuoti. Pasiruošti stojamajam egzaminui padėjo VDU parengiamieji kursai“, – dėsto ji.