Atvykau į Kiniją studijuoti neseniai. Tačiau netrukus pastebėjau, kad mokymasis mintinai – čia svarbiausia.
Prisiminti, o ne suprasti, atrodo, pagrindinis Kinijos švietimo sistemos tikslas – tai atrodo archajiška žvelgiant vakarietiška akimi. Vis dėlto kinai tiki, kad mokymasis mintinai – tai kelias į supratimą.
Atsižvelgiant į tai, kad funkcinis raštingumas Kinijoje reikalauja mokėti 3000-4000 simbolių, paprasta suvokti, kodėl kartojimas ir mokymasis mintinai yra toks svarbus.
Profesorė An Ran iš Pietų Kinijos Technologijos universiteto, kuris yra Guangzhou mieste, sako: „Vakariečiai žvelgia į mokymąsi mintinai ir supratimą kaip į du nesuderinamus dalykus, kinai linkę juos sieti“.
Tarptautiniai tyrimai atskleidžia, kad Kinijos švietimo sistema yra viena sėkmingiausių pasaulyje.
Atsižvelgiant į tai, kad funkcinis raštingumas Kinijoje reikalauja mokėti 3000-4000 simbolių, paprasta suvokti, kodėl kartojimas ir mokymasis mintinai yra toks svarbus.
Jungtinės Karalystės universitetuose, pritaikyti savo suvokimą yra pagrindinis tikslas. Dr. Amanda Sives, politikos mokslų dėstytoja Liverpulio universitete, teigia: „Kalbant apie universitetą, nekalbama apie tai, kad reikia mokytis mintinai datas, atsiminti citatas ar ištisus pasakojimus. Tai reiškia idėjų, sąvokų suvokimą ir pasirengimą naudoti jas dėstant svarbius, įrodymais pagrįstus argumentus“.
Kinijoje koncentruotis į mokymąsi mintinai imama anksti – beveik treji metai vidurinėje mokykloje yra skirti pasiruošimui gaokao – stojamiesiems egzaminams į universitetą.
Buvęs mano universiteto studentas Xiao Yu man pasakojo, kad šiuos trejus metus jis mokslams skirdavo po aštuonias valandas per dieną – nuo pirmadienio iki penktadienio, ir dar po šešias valandas šeštadieniais.
Mokslams skirtų valandų skaičius dar padidėjo, kai jis įstojo į universitetą studijuoti biotechnologijos, beveik vien tik anglų kalba.
Gaokao yra toks svarbus, kad studentai, kaip pranešama, naudoja intravenines lašelines tam, jog prailgintų laiką, kurį gali praleisti mokydamiesi.
Žinoma, abi švietimo sitemos – tiek Jungtinės Karalystės, tiek Kinijos – turi ir stipriųjų, ir silpnųjų pusių. Nesu čia tam, kad teisčiau sistemą, kuri man pažįstama vos du mėnesius. Įdomu tai, kaip Kinijos švietimas ruošia jaunimą ateičiai.
Xiao teigia, kad mokymosi metodai daro įtakos studentų dalykų pasirinkimui. Ne vieneri metai mokymosi mintinai sukūrė situaciją, kai pirmenybė teikiama tokiems mokslams kaip matematika ar verslas, tuo metu menai visiškai ignoruojami.
Tai nėra atsitiktinumas, kai Kinija, rodos, pretenduoja tapti XXI a. pasaulio galia. Jau dabar Kinija kuria mokslininkų, inžinierių ir verslo lyderių kartą, su įgūdžiais, gyvybiškai reikalingais sparčiai besivystančioje šalyje.
Studijavimas, kuris teikia džiaugsmą ir žinių sklaida yra viena iš didžiausių laisvių, kuriomis mėgaujamės Jungtinėje Karalystėje. Tuo pat metu mano patirtis leido man suvokti, koks geras yra mokymasis mintinai, kuris puikiai prigijęs Kinijoje.