„Vaikystėje svajojau, kad dirbsiu meno srityje, tačiau artimieji buvo įsitikinę, jog „menininkai gerai neuždirba“, todėl tuo patikėjusi, savo svajonės atsisakiau. Įstojusi į KTU, sužinojau, kad turiu galimybę pasirinkti BA+ kompetencijų modelį dizaino srityje. Taip vaikystės svajonė mane pati susirado, tą kartą nusprendžiau paklausyti savęs“, – šypsosi Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto (KTU SHMMF) Naujųjų medijų kalbos absolventė Greta Daučiūnaitė.
Įgyvendinta svajonė
Bakalauro studijas G.Daučiūnaitė pabaigė šią vasarą ir tikisi, kad ateityje dirbs grafikos dizaino ar panašioje srityje. Tiesa, kai prieš ketverius metus ji rinkosi norimą studijuoti programą, į jos akiratį pateko Naujųjų medijų kalba, o vėliau studijuodama mergina nusprendė pasirinkti BA+ kompetencijų modelį, kuris dar labiau praturtino šią studijų programą.
„Nuo mažens mėgau tiksliuosius mokslus – su dideliu noru ir užsivedimu eidavau į matematikos ar fizikos pamokas. Pamačiusi Naujųjų medijų kalbos programos aprašymą, mane sužavėjo modulių įvairovė ir galimybė studijuoti anglų kalba, tad kryptį visiškai pakeičiau. Be to, šioje programoje susipina komunikacija naudojant tiek lingvistinius, tiek vizualinius sprendimus“, – atkreipia dėmesį ji.
Viena iš Naujųjų medijų kalbos suteiktų kompetencijų, kuria šiuo metu labiausiai džiaugiasi G.Daučiūnaitė – dizaino programų paketo įgūdžiai: „Studijų metais išmokau kūrybinio, akademinio straipsnių ir trumpų tekstų rašymo, be to, analizavome reklamas ir kūrėme joms vizualus.“
Studijų metu G.Daučiūnaitė iš kiekvieno turimo modulio vis išsinešdavo naujų papildomų žinių, patobulino savo minkštąsias kompetencijas. Taip pat studijuodama mergina suprato, kurioje srityje nori siekti karjeros.
„Studijų programoje buvo suteikta daug galimybių rinktis, kokį modulį ar sritį norėčiau mokytis. Vienas iš pasirinkimų buvo – BA+ kompetencijų modelis. Nors vaikystėje ir atsisakiau svajonės tapti menininke, tačiau niekada nenustojau piešti, o šis kompetencijų modelis buvo puiki proga įgyti piešimo pagrindų žinias. Čia įgijau dizaino pagrindus, kurie, manau, bus be galo naudingi ateityje“, – pastebi mergina.
Lankstūs mokymosi keliai
KTU siūlomų studijų pridėtinė vertė – orientacija į atsparumo pokyčiams, problemų sprendimo, kūrybingumo, holistinio mąstymo ir lyderystės kompetencijų ugdymą, o bakalauro studijų unikalumas atskleidžiamas per pasirinkimo galimybes.
„Universitetui svarbu, kad studentai visu studijų laikotarpiu kauptų patirtis ir ugdytų savo ateities karjerai reikalingas kompetencijas, todėl studijų programose studentai gali rinktis studijų krypties alternatyvų modulius, specializacijas arba BA+ kompetencijas, leidžiančias ugdyti specifines ir (ar) gilesnes kompetencijas. Taip pat čia veikia net vienuolika papildomų ugdymo programų“, – pasakoja KTU Studijų departamento direktorė doc. dr. Laura Stasiulienė.
Tarpkryptės kompetencijos itin svarbios kalbant apie realaus pasaulio iššūkius, gebėjimą prisitaikyti prie įvairios darbo aplinkos ir bendradarbiauti tarp skirtingų disciplinų. Galimybė studijų programoje pasirinkti specializaciją ar BA+ kompetenciją studentams sudaro sąlygas pirmaisiais studijų metais susipažinti su studijuojama sritimi, o vėliau nuspręsti gilinti ar įgyti kitos krypties žinių bei gebėjimų.
„Siekiant padėti ugdyti tarpkryptes kompetencijas bakalauro programose siūlomas Produkto vystymo projekto modulis, kuriame suformuojamos tarpdisciplininės studentų komandos, o joms iššūkius teikia socialiniai partneriai – viešojo sektoriaus institucijų, verslo ir nevyriausybinių organizacijų, įmonių bei asociacijų atstovai“, – atkreipia dėmesį L.Stasiulienė.
Be to, šiais metais įstoję studentai dalyje studijų programų galės pasirinkti lanksčių mokymosi kelių galimybę – tai naujas ir į studentą orientuotas mokymosi modelis, leidžiantis pasirinkti individualius poreikius atitinkantį studijų kelią.
„Lankstaus mokymosi kelio modelio centrinė ašis – iššūkiais grįsto mokymosi ir personalizuotų, prie skirtingų programų ir krypčių priderinamų mikromodulių derinys. Studijų programose studentai spręs iššūkius, įgydami trūkstamų kompetencijų pasirinktuose mikromoduliuose“, – akcentuoja doc. dr. L.Stasiulienė.
KTU studentai iššūkius ir mikromodulius galės rinktis iš Europos inovatyvių universitetų konsorciumo (angl. European Consortium of Innovative Universities (ECIU)), kuriame dalyvauja trylika Europos universitetų ir siūlo kokybiškas, aktualias ir realias problemas sprendžiančias mokymosi galimybes.
Adaptuotis padedančios programos
KTU studentai kompetencijas gali ugdyti ne tik pasirinkę studijų programų specializacijas ar BA+ kompetencijų modelį, bet ir prisijungę prie universitete veikiančių vienuolikos papildomų ugdymo programų. Gana plati programų pasiūla leidžia kiekvienam pasirinkti mokymosi kelią pagal savo poreikius, galimybes ir lūkesčius.
„Į programų veiklą įsitraukti nuo pirmo kurso pravartu dar ir todėl, kad tai lengviausias kelias adaptuotis naujoje aplinkoje – programose dalyvauja įvairių kursų studentai, todėl pirmakursiai pabrėžia, kad jiems yra itin vertinga išgirsti studijų patirtis iš vyresnių kursų studentų“, – teigia Studentų reikalų departamento direktorė Kristina Skučienė.
Taip pat KTU pirmo kurso studentai kviečiami stoti į Talentų akademijos programas (GIFTed, GIFTed Masters, SKILLed FinTech, SKILLed AI) ir visus studijų metus papildomai studijuoti pasirinktus papildomus modulius, dalyvauti seminaruose, mokymuose, realizuoti idėjas. Talentų akademijos studentai gauna 300 eurų per mėnesį stipendiją.
„Visos papildomos veiklos, prie kurių prisideda studentai, yra vertinamos skaitmeniniais sertifikatais. Studentas studijų laikotarpiu renka skaitmeninius ženkliukus, o studijų pabaigoje studentui yra išduodamas kompetencijų aplankas, kuris rodo studento patirtis ir užtikrina studentui konkurencingumą darbo rinkoje iš karto po studijų“, – priduria K.Skučienė.