Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

KTU Studentų miestelio ateitis – be aplinką teršiančio transporto

Kauno technologijos universitetas (KTU) žengia dar vieną žingsnį pateisindamas žaliojo Universiteto vardą. Siekiant sumažinti oro taršą mieste, pagrindine KTU Studentų miestelio gatve norima leisti važinėti tik aplinkos neteršiančiam transportui – dviračiams, elektromobiliams, todėl miesto valdžios prašoma atsisakyti senų planų sujungti Studentų ir K. Baršausko gatves.
KTU studentų miestelis
KTU studentų miestelis / KTU archyvo nuotr.

Šią savaitę Studentų miestelyje KTU vadovai Kauno merui Andriui Kupčinskui pristatė Universiteto Darnaus mobilumo planą. Tai pirmasis toks strateginis dokumentas Centrinėje ir Rytų Europoje, sulaukęs teigiamo Europos Komisijos įvertinimo.

Vietoje automobilio – dviratis

Įgyvendinant KTU Darnaus mobilumo planą, siekiama keisti keliavimo į darbą, paskaitas būdą, renkantis ne lengvuosius automobilius, o viešąjį transportą, dviračius, riedučius, einant pėsčiomis.

Atvykstantiems automobiliais, Studentų miestelio prieigose planuojama įrengti stovėjimo aikšteles, vystyti dviračių infrastruktūrą. Tokiu būdu miestelyje atsivertų erdvės poilsio zonoms, jis taptų žalesnis, patrauklesnis studentams, dėstytojams bei miestiečiams.

Kasvyksta.lt nuotr./KTU Studentų miestelis
Kasvyksta.lt nuotr./KTU Studentų miestelis

Siekiama keisti keliavimo į darbą, paskaitas būdą, renkantis ne lengvuosius automobilius, o viešąjį transportą, dviračius, riedučius, einant pėsčiomis.

Vasarą KTU Studentų miestelyje buvo įrengta pirmoji Lietuvos aukštosiose mokyklose elektromobilių įkrovimo stotelė. Šioms ekologiškoms transporto priemonėms, kaip ir dviračiams, ketinama leisti važinėti Studentų gatve.

Siekia darnios miesto raidos

„Pasaulyje didžioji dauguma universitetų jau yra atsisakę transporto judėjimo studentų miesteliuose, o Lietuvoje vis dar esame įpratę visur privažiuoti prie durų. Šią ne pačią geriausią praktiką reikia keisti. Todėl, siekdami darnios KTU ir Kauno miesto raidos, šiandien turime priimti svarbius sprendimus “, – sakė KTU rektorius Petras Baršauskas.

Jis teigimu, atsisakant planų sujungti Studentų ir K. Baršausko gatves bei dalyje Studentų gatvės leidžiant tik ekologiškų transporto priemonių judėjimą, gatvė būtų ne izoliuota, o labiau atsivertų Universiteto bendruomenei ir visai visuomenei, reikštų sveikesnio gyvenimo būdo pasirinkimą.

 KTU archyvo nuotr./KTU Studentų miestelio automobiliu parkavimosi pletra
KTU archyvo nuotr./KTU Studentų miestelio automobiliu parkavimosi pletra

Eismą nukreipti kitomis gatvėmis

KTU rektoriaus P. Baršausko, Ūkio departamento vadovo Svajūno Jakučio ir Aplinkos inžinerijos instituto docento Visvaldo Varžinsko išdėstytą viziją Studentų gatvę paversti žalia, teigiamai įvertino ir A. Kupčinskas.

Pasaulyje didžioji dauguma universitetų jau yra atsisakę transporto judėjimo studentų miesteliuose, o Lietuvoje vis dar esame įpratę visur privažiuoti prie durų.

„Tam, kad KTU galėtų įkurti uždarą Studentų miestelį, prašoma leisti uždaryti dalį Studentų gatvės. Tam reikėtų keisti Bendrąjį miesto planą ir atsisakyti senos minties išplatintą Studentų gatvę sujungti su K. Baršausko gatve. Manau, kad, stiprinant akademinio miesto pozicijas, tai yra palaikytina idėja“, – sakė A. Kupčinskas.

Miesto vadovas taip pat pabrėžė, kad uždaryti dalį Studentų gatvės būtų galima tuomet, kai aplinkinės gatvės bus pritaikytos didesniems eismo srautams. Šiuo metu pradedamas rengti Kauno miesto savivaldybės strateginis planas.

Kryptingai projektą „KTU – žaliasis universitetas“ vykdantis Universitetas, yra pelnęs aukštą Europos Sąjungos įvertinimą – „QUESTE-SI“ akreditaciją. Vienas pagrindinių „QUESTE-SI“ tikslų – skatinti darnios plėtros principus techniškųjų ir inžinerinių mokslų kryptyse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos