Kupiškio rajono mokykloje dirbanti mokytoja: patirtas sėkmės džiaugsmas man įstrigo dar paauglystėje

„Jau ankstyvajame amžiuje pasėti daigai gali išauginti ateities išradėjus“, – sako Kupiškio rajono Alizavos pagrindinės mokyklos vyr. informacinių technologijų mokytoja Rasa Šlekienė.
Microbit kompiuteriukas
Microbit kompiuteriukas / Projekto vykdytojų nuotr.

Pažinimas, problemų įvertinimas, sprendimo būdų paieška, kūrybiškumas – šie gebėjimai mokiniui padeda atsikratyti įtampos, padės ateityje suformuoti vertingas nuostatas, tikslingai panaudoti įgytas žinias ir įgūdžius.

Reikšmė ir poreikis neginčijami

Alizavos pagrindinė mokykla yra kandidatė, kuri Švietimo ir mokslo ministerijos Ugdymo plėtotės centro projekte atrinkta į STEAM mokyklų tinklą.

„STEAM reikšmė ir poreikis neginčijami. Tikimės, kad ateityje STEAM dalykų integracija dar labiau tobulės, ir mes prisidėsime savo veikla.

Keletas dalykų, atradimų, patirtas sėkmės džiaugsmas, žinoma, ne be subtilios mokytojo iniciatyvos, man pačiai įstrigo dar paauglystėje“, – sakė R.Šlekienė, akcentuodama, kad vaikams mokymosi procese yra labai svarbu kūrybiškumas ir atradimai.

Kitoks mokymasis, pasak pašnekovės, suteikia pozityvių emocijų, augina savigarbą, iniciatyvumą, ištvermę.

Informacinių technologijų, menų ir technologijų erdvėse vaikai jaučiasi kūrėjais, beje, juk iš tiesų kuria.

„Informacinių technologijų, menų ir technologijų erdvėse vaikai jaučiasi kūrėjais, beje, juk iš tiesų kuria“, – kalbėjo R.Šlekienė.

Mokyklos tikslas – geros mokyklos koncepcijos, patirtinio, problemų sprendimo įtraukties didinimas.

Mokymasis – per patirtį

„Siekiame Alizavos vietovių vaikams užtikrinti kokybišką, šiuolaikinį, progresyvų mokymą.

Mūsų proveržis – mokymosi microbit kompiuteriukų klasė, pritaikytų ugdymosi erdvių kūrimas. Pavyzdžiui, kartu su „Keliaujančiomis architektūros dirbtuvėmis“ įrengtos žaidimų aikštelės elementai – supynės, sraigtinis ratas, tinklas, laipiojimo kuoliukai, sukurti dalyvaujant patiems mokiniams. Tai ne tik leidžia judėti, patiriama gerų emocijų, bet mokytojui įvardinant padeda praktiškai patirti ir geriau įsiminti fizikinius išcentrinės jėgos, gravitacijos, inercijos, svyravimų, trinties sąvokas, dėsnius.

Kupiškio mokykla
Kupiškio mokykla

Ir šiandien, mėtydami krepšinio kamuolį, turėjome galimybę kalbėtis apie svorius, inerciją, trintį, pasipriešinimą“, – kalbėjo pedagogė.

Kaip pavyzdį mokytoja minėjo mokyklos sodą, kuriame – atviros, integruojančios ugdomosios erdvės elementai.

Mokykloje atliekami paprasti buitinių medžiagų bandymai, eksperimentais. Tuo pačiu mokykla tikisi sulaukti ir techninės, laboratorinės medžiagos atnaujinimo, papildymo.

„Technika susidėvi, o žinios reikalauja nuolatinio atnaujinimo, motyvacijos“, – kalbėjo mokytoja.

Svajonė buvo išpildyta

Mokykla bendradarbiauja su novatoriškais, ateities pedagogiką suprantančiais lyderiais.

Pavyzdžiui, „Kompiuteriukų paramos fondas“ pernai visus Lietuvos penktokus aprūpino microbit kompiuteriukais – mikrovaldikliais programavimui, kūrybai.

„Bet mes siekėme daugiau, programuoti ir kurti panaudojant elektronikos priemones. Ir mūsų svajonė buvo išpildyta: tapome „Kompiuteriukų fondo“ inicijuoto respublikinio projekto „Kompiuteriukų ralis“ bendradarbiais“, – pasakojo pašnekovė.

Dešimtokų pasirinkto IT kompiuterinės leidybos modulio programoje nebuvo apsiribota vien brošiūromis, bukletais, fotografijos redagavimu. Integruodajant STEAM dalykus, buvo atsigręžta ir į produkto planavimą, gamybą, testavimą, tobulinimą, gamybą.

„Pavyzdžiui, integruotoje informacinių technologijų ir maisto gamybos technologijų pamokoje mokiniai sumaketavo pakavimo dėžutę, pagamino saldainius. Išbandydami kūrinį mokiniai įsivertino jo patvarumą, informacinį turinį, estetinį vaizdą, skonį.

Mokiniai išsakė, kad procesas jiems suteikė konkretaus patyrimo, buvo įdomus, kilo minčių dėl ateities profesijos, verslo galimybių“, – pasakojo mokytoja.

Mokyklos pedagogai teigia, kad šiuo, prailgintų mokslo metų vasaros metu, daugiau tyrinėdami keliauja, mažiau laiko skiriama klasės darbui.

Praktinis patirtinis mokymasis pasiteisina, tai matosi mokinių rezultatuose.

„Matome, kad praktinis patirtinis mokymasis pasiteisina, tai matosi mokinių rezultatuose. Džiugina Europos Sąjungos nuostata populiarinti STEAM integracinę, patirtinio mokymosi kryptį. Tikimės, kad būtent ši kryptis užaugins stipresnę, pozityviai kuriančią, plačiau mąstančią ir gebančią dalykų žinias sieti į produktyvią visumą, ateities kartą“, – kalbėjo R.Šlekienė.

Lietuvos mokyklose stiprinama STEAM mokymo bazė, daugėja mokymosi tyrinėjant, eksperimentuojant, mokymosi gamtoje, mokslo centrų laboratorijose. Įgyvendinant ES finansuojamą projektą „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ dauguma Lietuvos mokyklų šiais mokslo metais aprūpintos gamtos mokslų priemonėmis – mėgintuvėliais, kolbomis, mikroskopais, jutikliais, optikos rinkiniais. Regionuose ES lėšomis pradedami kurti modernūs mokiniams skirti STEAM mokslų centrai, kuriais galės naudotis visos mokyklos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis