Apie nuotolinį mokymą ir kodėl šiuo metu žmonės renkasi lavinti vienos populiariausių užsienio kalbų žinias, kalbamės su anglų kalbos mokyklos „Intellectus“ įkūrėju ir vadovu Andriumi Ingelevič bei studijų vadove Jūrate Dzemionaite.
Karantinas atvėrė duris tobulėjimui ir naujoms patirtims
Anot anglų kalbos mokyklos „Intellectus“ vadovo Andriaus Ingelevič, praėjusiųjų metų suteikti iššūkiai paskatino prisitaikyti prie greitai besikeičiančios situacijos ir ieškoti naujų galimybių: „Mūsų mokykla viena pirmųjų Lietuvoje perėjo į nuotolinį mokymą. Vos Vyriausybei paskelbus, kad nuo kovo 16-osios įvedamas karantinas, per savaitgalį viską sklandžiai perkėlėme į internetinę erdvę ir jau nuo pirmadienio ankstaus ryto pradėjome nuotolines pamokas. Sulaukėme klientų palaikymo ir pagyrimų už operatyvumą, sklandų perėjimą ir išlaikytą paslaugos kokybę.“
Jis pažymi, jog nors mokiniai per pirmąją viruso bangą ir karantiną nuotolinį mokymą vertino kiek skeptiškai, nuoširdžios mokytojų pastangos pamokas internetu vesti vis interaktyviau ir suteikti gyvos pamokos patirtį pamažu išsklaidė bet kokias abejones. „Nuo pavasario nesustojame ir nuolat geriname nuotolinį mokymą, o atėjus antrajam karantinui matome visiškai pasikeitusį klientų požiūrį – jie noriai priima nuotolines pamokas, įžvelgia ne vieną privalumą. Be to, nemaža dalis mokinių nori mokytis tik internetu, tikisi nebegrįžti į fizines klases. Tą matome ir atsižvelgę į praėjusį pavasarį bei šią žiemą organizuotų mokinių apklausų rezultatus, kuriomis siekėme sužinoti, kaip mokiniai vertina nuotolines pamokas mūsų mokykloje. Iš 8 balų įvertinimo pakilome iki 9 – mokinių pasitenkinimas nuotoliniais kursais išaugo lyginant su pirmąja banga ir bene prilygsta fizinių pamokų įvertinimui. Tai tik įrodo, kad nuolatinės pastangos gerinti nuotolines pamokas pasiteisino, o su stipria specialistų komanda – viskas įmanoma“, – tikina A.Ingelevič.
Didžioji dalis anglų kalbos mokosi dėl karjeros perspektyvų
„Anglų kalba išlieka vienu dažniausių darbdavių reikalavimų. Ypač šiuo laikotarpiu siekiant tapti konkurencingu esamame darbe ar ieškant naujų karjeros galimybių, kalbos mokėjimas yra kiekvieno darbuotojo privalumas, o neretai – netgi būtinybė“, – teigia mokyklos vadovas. Jis pažymi, jog karantino metu sutaupytas laikas leidžia kitaip dėlioti prioritetus ir šį išteklių investuoti į asmeninį tobulėjimą. Anglų kalbos kursams dažniausiai ryžtasi žmonės, kuriems užsienio kalba reikalinga profesinėje aplinkoje tam, kad drąsiau jaustųsi tarp kolegų, labiau pasitikėtų savimi ir greičiau pasiektų norimų rezultatų.
„Anglų kalbos mokymasis apima ne tik gramatiką, skaitymo ar kalbėjimo užduotis. Kursų metu mokomasi, kaip pritaikyti šias žinias praktiškai ir panaudoti darbinėse situacijose, kelionių metu ar asmeniniame gyvenime pagal kiekvieno poreikius. Tai visapusiškas tobulėjimas – anglų kalbą nagrinėjame pasitelkę skirtingas temas, apimančias darbui reikalingų laiškų rašymą, bendravimą kelionių metu viešbučiuose, maitinimo įstaigose, savęs pristatymą, diskutuojame ir aktualiomis temomis, tačiau ties tuo nesustojame. Net ir darbui persikėlus į namus, o užsienio šalyse lankantis tik virtualių turų pagalba, dabar yra pats geriausias laikas visapusiškai tobulėti ir ugdyti kalbos žinias, taip investuojant tiek į profesinio, tiek į asmeninio gyvenimo kokybės gerinimą“, – pasakoja A.Ingelevič.
Užsienio kalbos mokymasis – visapusiškas tobulėjimas
Anglų kalbos mokyklos „Intellectus“ studijų vadovė Jūratė Dzemionaitė atskleidžia, jog suaugusieji, siekdami įgyti anglų kalbos žinių ir įgūdžių darbo tikslais, nori tobulėti visapusiškai. „Daugelis mokytis pradeda po labai ilgos pertraukos apskritai bet kokio mokymosi. Tai – itin didelis žingsnis asmeniniame tobulėjime. Kalbos kursų dalyviai užsiėmimų metu įgyja labai praktiškų įgūdžių – išmoksta teisingai mokytis, paskirti tam laiko, lavina atmintį ir koncentraciją. Juos renkasi tie žmonės, kurie yra žingeidūs ir nori augti. Mokydamiesi grupėse visi jaučia vieni kitų motyvaciją, ją perima netgi atėję mokytis praktiniais sumetimais, nes supranta, kad anglų kalbos mokymasis – įvairiapusis savęs tobulinimas“, – tikina specialistė.
Ji teigia pastebėjusi, kad perėjimas į nuotolinį mokymą suteikė mokiniams galimybę atrasti daugiau laiko ir būdų, kaip išmoktas anglų kalbos žinias ir įgūdžius iškart pritaikyti kasdieniame gyvenime. „Nuotoliniuose užsiėmimuose kuriame gyvos pamokos patirtį, nes visi jau esame pasiilgę jaukaus, gyvo kontakto. Jungimasis į nuotolines pamokas iš asmeninės erdvės ir apsipratimas su aplinka leidžia natūraliau kalbėti apie tai, kas mus supa realiame gyvenime. Pavyzdžiui, kad į kambarį įbėgo vaikas ir paprašė įjungti jam kompiuterinį žaidimą arba apie orkaitėje iškepusią vakarienę šeimai, dėl kurios reikia minutei atsiprašyti iš pamokos. Visa tai suteikia galimybę kalbą patirti natūraliau ir spontaniškiau nei formalioje klasės aplinkoje, o teigiamą to poveikį jau matome žvelgdami į mokinių pasiektus rezultatus, kalbos išmokimą ir jos pritaikymą netikėtose situacijose“, – pasakoja J.Dzemionaitė.