Aktyviam pedagogui tenka lankytis mokyklose visoje Europoje. Kitur, D.Vasiliausko nuomone, mokytojų finansinė situacija yra kur kas geresnė. Pasak jo, finansinis klausimas yra vienintelė priežastis, dėl ko mokytojas Lietuvoje galėtų jaustis blogai.
Šiuo metu, anot pašnekovo, vyksta kartų kaita: gerų pedagogų yra ir tarp vyresnių, ir tarp jaunų mokytojų. D.Vasiliauskas atkreipia dėmesį, kad kartų kaitos procesas vyksta sparčiai, ir kuo toliau, tuo labiau pedagogo profesija populiarės.
Švietimo sistema Lietuvoje yra labai smarkiai tobulinama, mes artėjame prie vakarų standartų, tad neabejoju, kad viskas susitvarkys,– D.Vasiliauskas.
Visgi jaunas mokytojas įžvelgia ir dar vieną priežastį, dėl kurios jauni žmonės ne taip noriai renkasi šią profesiją – tai darbo rinkos tendencijos.
„Šiuo metu Lietuvoje mokytojų yra pakankamai, o laisvų darbo vietų nėra daug, bet procesas yra kintantis. Švietimo sistema Lietuvoje yra labai smarkiai tobulinama, mes artėjame prie vakarų standartų, tad neabejoju, kad viskas susitvarkys ir jauni mokytojai norės ir turės galimybių dirbti mokyklose“, – tikina jaunas pedagogas, šiais metais pelnęs Metų mokytojo premiją, kuri skiriama už reikšmingiausius pedagogikos srities darbus, visuomenės demokratinės kultūros, bendražmogiškų ir pilietinių vertybių ugdymą.
Džiugus sutapimas
Įdomu tai, kad prieš pat Metų mokytojo stipendijų teikimus, D.Vasiliauskas laimėjo konkursą ir nuo balandžio mėnesio tapo Alytaus Likiškėlių pagrindinės mokyklos direktoriumi.
„Šis Metų mokytojo įvertinimas yra labai simbolinis ir sutapo su mano, kaip mokytojo, darbinio etapo pabaiga, karjeros krypties pokyčiu ir išties man reiškia labai daug. Ne kiekvienam mokytojui tenka tokia garbė gauti šį švietimo srityje prestižinį apdovanojimą. Džiugu, jog nereikėjo laukti viso gyvenimo, kad mano darbai būtų įvertinti, kad mane pastebėjo – aš esu tikrai labai laimingas ir dėkingas“, – sako pedagogas.
D.Vasiliauskas tikina, kad šiuo metu Lietuvoje yra „sodybų tuštėjimo metas“. Mokinių skaičius mažėja, todėl ir mokykla, kuriai jis ėmėsi vadovauti, išgyvena ne pačius geriausius laikus, planuoja tapti progimnazija.
„Mano, kaip vadovo, tikslas, kad Alytaus Likiškėlių pagrindinė mokykla taptų unikalia progimnazija savo ugdymo aplinka ir kokybe, kad būtų populiari Alytaus mieste ir mokinių skaičius imtų augti. Žinau, kaip to pasiekti, turiu savo viziją ir manau, kad viskas pavyks puikiai“, – kalba naujasis direktorius.
Jis mano, kad didelį dėmesį reikia skirti ne tik fiziniams dalykams, kuo iš esmės užsiima daugelis mokyklų (pastatų modernizavimu ir pan.), bet ir žmogiškiesiems ištekliams, investicijoms į žmogiškąjį kapitalą, t. y. į mokytojų kvalifikaciją, tobulinimą(si), modernių švietimo metodų taikymą ugdymo procese ir t. t.
„Esu įsitikinęs, kad mokykloje svarbiausia yra bendruomenė“, – sako D.Vasiliauskas.
Ceremonijoje nedalyvavo
Ekonomikos mokytojas Metų mokytojo premija buvo apdovanotas, nes jo pastangomis Alytaus Putinų gimnazijoje buvo įkurta pirmoji mokomoji moksleivių bendrovė (MMB). Per 3 darbo gimnazijoje metus mokytojas kartu su moksleiviais įkūrė net 15 MMB.
2013 m. Belgijoje vykusioje Europos MMB mugėje jo vadovaujama bendrovė iškovojo 3 vietą geriausio produkto kategorijoje. Pedagogas surado gerus socialinius partnerius („Lietuvos Junior Achievement“, DNB bankas, Alytaus kolegija, Alytaus krašto verslininkų asociacija ir kt.) ir gimnazijoje įkūrė Socialinio verslumo mokyklą.
D.Vasiliauskas pirmasis Lietuvoje įgyvendino trumpų, patrauklių vaizdo pamokų idėją, sulaukusią gerų ne tik moksleivių, bet ir visos Lietuvos ekonomikos mokytojų ir studentų atsiliepimų.
Pedagogas Metų mokytojo premijos įteikimo ceremonijoje nedalyvavo. Tuo metu jis Ispanijoje mokė vaikus ekonomikos ir verslumo. Toje šalyje klasėse būna po 35, o kartais – ir daugiau mokinių. Jie labiau atsipalaidavę, mažiau disciplinuoti, todėl triukšmingesni, tačiau pedagogui iš Lietuvos pavyko ispanus sudominti savo pamokomis – vaikai aktyviai klausėsi, kaip kurti verslą, įgyvendinti idėjas, įsitraukė į praktines veiklas.
„Aš priėmiau jų kultūrą, prisitaikiau. Galutinis rezultatas buvo išties puikus. Tokio atsipalaidavimo Lietuvoje galbūt šiek tiek trūksta, o Ispanijoje – per daug. Viduriukas, šiuo atveju, būtų geriausia“, – šypsosi pedagogas.
Įkvėpė dėstytojas
D.Vasiliauskas dar mokydamasis mokykloje pastebėjo, kad turi komunikacinių gebėjimų, lengvai bendrauja su žmonėmis ir be vargo geba paaiškinti, išreikšti savo nuomonę.
„Tiesą pasakius, baigdamas mokyklą galvojau apie ekonomisto profesiją, bet nebuvau iki galo apsisprendęs. Įstojęs į Vilniaus pedagoginį universitetą (dabar – Lietuvos edukologijos universitetas (LEU), į ekonomikos specialybę, ir įsitraukęs į studijų procesą, praktines veiklas, supratau, kad ši profesija yra kaip tik man. Mačiau, kaip man sekasi. Ėmiau ieškoti mokytojo darbo. Džiaugiuosi, kad man pavyko jį rasti savo gimtajame mieste ir puikiai save realizuoti“, – apie savo kelią į pedagogo profesiją pasakoja D.Vasiliauskas.
2010 m. Metų mokytojo premijos laureatas baigė LEU ekonomikos ir verslo pagrindų specialybę, kuri suteikė ir ekonomikos mokytojo kvalifikaciją. Iš studijų laikų pedagogui liko geri prisiminimai, į atmintį įsirėžė smagūs dėstytojai.
„Mano studijų laikotarpiu buvo dėstytojas, kurio pavyzdys mane labai įkvėpė, jo dėka aš tikrai užsimaniau dėstyti ekonomiką, tai doc. dr. Raimundas Dužinskas“, – prisimena Metų mokytojas.
Metų mokytojo premiją Švietimo ir mokslo ministerija įsteigė 1998 m.