„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Ministrė apie iš užsienio grįžusių vaikų integravimą: viskas prasideda nuo gerų norų

Švietimo bendruomenė padeda integruotis iš užsienio grįžusiems vaikams, tačiau viskas prasideda nuo gerų norų, o ne nuo reglamentų, sako švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.
Jurgita Petrauskienė
Jurgita Petrauskienė / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

„Esame pernai sukūrę „vieną langelį“ ir ten pateikiame atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus. Žmonėms, kurie nori sugrįžti į Lietuvą, dažniausiai pirmas kylantis klausimas, kuris rūpi šeimai, kur leisti vaikus į mokyklą“, – ketvirtadienį BNS sakė ministrė.

Švietimo klausimus, lituanistinių mokyklų užsienyje veiklą, grįžusių vaikų integracijos problemas ministrė ketvirtadienį aptarė susitikime su Pasaulio lietuvių bendruomenės (PLB) atstovais.

Pasak J.Petrauskienės, iš užsienio atvykusiems vaikams skiriamos papildomos lietuvių kalbos pamokos, kad jie pasiektų savo klasės lygį, sustiprintų žinias. Tačiau labai svarbūs, anot jos, ir niekaip nereglamentuojami žmogiški dalykai – dėmesys, tolerancija.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Jurgita Petrauskienė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Jurgita Petrauskienė

„Yra mokyklų, kur atėjus naujokui paprašoma palydėti draugo, kad padėtų integruotis į kolektyvą. Labai daug bendražmogiškų dalykų, kiek mes patys esam su visuomene tolerantiški, geranoriški priimti kitą, padėti vienas kitam. Viskas prasideda nuo gero noro, o ne nuo reglamentų“, – kalbėjo ministrė.

PLB vadovė Dalia Henke teigė, šeimos grįžti į Lietuvą lengviau apsispręstų, jei būtų tikri, kad iš vaikų nebus tyčiojamasi, kad darželiuose, mokyklose jie jausis saugiai.

„Žinome atvejų, pavyzdžiui, Airijoje, kai tėvai ruošiasi grįžti į Lietuvą ir lituanistinėse mokyklose kalba su savo mokytojais, kaip padėti vaikui, kad būtų lengviau eiti į mokyklą Lietuvoje. Kalbant apie grįžimą, visada šeimos lengviau apsispręs dėl grįžimo, kai žinos, kad vaikai saugiai, be patyčių galės lankyti visas švietimo institucijas, pradedant darželiais ir baigiant mokyklomis“, – BNS sakė D.Henke.

Anot jos, tam reikia ugdyti toleranciją, ir ne tik švietimo sistemoje.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./ Dalia Henke
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./ Dalia Henke

„Ir tėvus reikia įtraukti, kad daugiau suprastų šeimas, kurios grįžo, kad patyčios baigtųsi, ir spaudoje buvo aprašyta, kaip sunku integruotis vaikams grįžusiems, ir galų gale baigiasi tuo, kad tėvai susirenka vaikus ir vėl išvažiuoja į tą pačią Airiją. Tolerancijos stoka Lietuvoje yra ne tik švietimo sistemoje, požiūris į kitą žmogų, ką jis veikia, yra didžiulis iššūkis“, – kalbėjo D.Henke.

Vokietijos lietuvių atstovė D.Henke liepą buvo antrai kadencijai perrinkta PLB valdybos pirmininke. Jos teigimu, liepą perrinkta PLB valdyba planuoja vizitus ir į kitas institucijas. Ketvirtadienį dar vyko susitikimas su ūkio ministru Virginijumi Sinkevičiumi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų