Mokinių bendradarbiavimo įgūdžius stiprina šunų terapijos užsiėmimai

Mokinių užsiėmimai su šunimis pamokų metu. Skamba neįprastai, tačiau tai itin paveiku. Būtent kaniterapijos (šunų terapijos) metodika taikoma Klaipėdos „Gabijos“ progimnazijos septintokams, siekiant stiprinti bendradarbiavimo, ugdyti komandinio darbo, komunikavimo įgūdžius, pagerinti motyvaciją ir įsitraukimą.
Kaniterapijos užsiėmimai Klaipėdos „Gabijos“ progimnazijoje
Kaniterapijos užsiėmimai Klaipėdos „Gabijos“ progimnazijoje / Organizatorių nuotr.

„Ugdyti mokinių bendradarbiavimo įgūdžius nėra paprastas uždavinys, tad nuolat eksperimentuojama ir ieškoma efektyvių metodų. Tai daroma atsižvelgiant į problematiką, tariantis su klase, mokyklos administracija. Šiuo atveju tiko kaniterapijos metodas, leidžiantis ugdyti vaikų komandinio bendradarbiavimo įgūdžius. Šunų naudojimas pamokose jau senokai taikomas metodas pasaulyje, tik dar naujas Lietuvoje“, – pasakoja Inga Norkūnienė, kaniterapijos užsiėmimų sumanytoja, asociacijos „Kūrybinės jungtys“ kurianti praktikė.

Ji kartu su įvairių sričių profesionalais – žurnalistais, teatro režisieriais, aktoriais, mokslininkais – Lietuvos mokyklose įgyvendina projektą „Tyrinėjimo menas: partnerystės kuriančioms mokykloms“. Projektas jau antrus metus vyksta 15 mokyklų Vilniaus, Trakų, Šalčininkų, Visagino, Pabradės ir Klaipėdos miestuose bei rajonuose.

Vienas pagrindinių tikslų įgyvendinant projektą – sukurti erdvę, kurioje mokiniai tiesiogiai dalyvautų mokymosi ir tyrinėjimo procese, atsivertų bendradarbiavimui, patirtų, ką reiškia savarankiškai priimti sprendimus, ir išmoktų įvertinti padarytas klaidas.

Pasak I.Norkūnienės, ugdant vaikus, svarbiausia atkreipti dėmesį į saugios, jaukios aplinkos ir psichologinio klasės klimato kūrimo procesus, kur kiekvienas vaikas yra svarbus individualiai“, – sako kaniterapijos užsiėmimų sumanytoja.

Septintokams skirto projekto tikslas – dirbant komandose, gilinti žinias per pamokų integraciją, smalsumo žadinimą, pasitelkus detektyvo motyvą.

Moksleiviai per istorijos, geografijos, lietuvių bei anglų kalbos pamokas tyrinėja savo gyvenamąją aplinką Klaipėdos mieste: dirba su lietuviškais tekstais, sistemina faktus, tikrina istorinius šaltinius, geografines žinias plečia per asmeninį patyrimą dirbant su miestų žemėlapiais bei sudaro savo individualius maršrutus. Pamokose naudojami žaidybiniai, motyvavimo bei refleksijų metodai, išbandomos naujų erdvių pritaikymo galimybės, mokymuisi per patirtis stiprinti į ugdymo procesą įtraukiami terapiniai šunys.

Organizatorių nuotr./Kaniterapijos užsiėmimai Klaipėdos „Gabijos“ progimnazijoje
Organizatorių nuotr./Kaniterapijos užsiėmimai Klaipėdos „Gabijos“ progimnazijoje

„Šunų dalyvavimas pamokose yra skirtas emociškai sustiprinti žinių įsisavinimą. Dalyvaujant šunims didėja vaikų įsitraukimas ir motyvacija, nes vaikai kartoja įgytas žinias ir mokinasi naujus dalykus, tiesiogiai dalyvaujant keturkojams. Be to, kaip paskatinimas už įsitraukimą ir dalyvavimą yra terapinių šunų paglostymas ar kontaktas su šunimi, o tai moksleiviams suteikia emocinio saugumo ir sumažina įtampą, kuri sukelia baimę klysti, šaltus emocinius santykius, nesaugumą“, – pasakoja I.Norkūnienė.

Jau dabar pastebima, kad moksleiviai, dalyvaujant šunims, sugebėjo užmegzti glaudesnį ryšį ne tik su mokytojais, bet ir tarpusavyje. Be to, jie patys to nesuvokdami, sugebėjo labiau prisiimti atsakomybę, drąsiau reikšti savo nuomonę ir labiau įsiklausyti į bendraklasius“, – pasakoja programos „Tyrinėjimo meno“ specialistė.

Britų tarybos ir asociacijos „Kūrybinės jungtys“ kartu su Ugdymo plėtotės centru vykdomas projektas „Tyrinėjimo menas“ yra Britų tarybos kultūrinių ryšių programos, vykdomos visose trijose Baltijos šalyse, dalis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų