Supelijusios duonos nuotrauka netrukus buvo ištrinta
„Kainos aukštos, porcijos mažos, maistas negeras, senas, kartais net ir neapdirbtas tinkamai (neišviręs, neiškepęs), žodžiu, kainos ir kokybės santykis visiškai neatitinka. Kai koks nors nusiskundimas išlenda į viešumą, direktorė iškart pasikviečia „skundiką“ į savo kabinetą ir, galima sakyti, grasina. Vaikas išsigandęs viską ištrina, savo žodžius atsiima ir viskas toliau vyksta kaip ir buvę.
Pasidalijo šiuo „gardėsiu“ socialiniame tinkle „Facebook“. Po poros valandų ši informacija pasiekė mokyklos direktorę ir ji, pasikvietusi mokinį, liepė atsiprašyti už „šmeižtą“.
Galime pasidalinti ir šios dienos įvykiu: bendraklasis pusryčiavo ir gavo visiškai supelijusią duonos riekelę. Pasidalijo šiuo „gardėsiu“ socialiniame tinkle „Facebook“. Po poros valandų ši informacija pasiekė mokyklos direktorę ir ji, pasikvietusi mokinį, liepė atsiprašyti už „šmeižtą“. Mokinys ištrynė supelijusios duonos nuotrauką, tačiau spėjau ją išsaugoti.
Mokyklos valgykloje pats nevalgau, praeitais metais šaltuoju sezonu teko valgyti, nes į parduotuves eiti buvo šalta, bet žemaičių blyne pajautęs, kad kramtau kiaušinio lukštą, pasipiktinau ir daugiau ten nebesilankiau. Dauguma mokinių keliauja valgyti į parduotuves per pertraukas (eiti pėsčiomis – mažiausiai 5 minutės), tačiau po to mokiniai vėluoja į pamokas ir jiems tenka rašyti pasiaiškinimus. Dėl šios priežasties mokiniai eina ir be striukų, po to serga. Norėčiau, kad ši problema pagaliau išsispręstų“, – tokį moksleivio laišką gavo 15min redakcija.
O jei būtų paviešinti mokinių darbai su klaidomis?
Gimnazijos direktorė Laima Markauskienė linkusi manyti, kad moksleiviai tokiu būdu tiesiog linksminosi. Supelijusią duoną jie tiesiog galėjo atsinešti patys.
Tai nėra tinkamas įrodymas, kad taip iš tiesų buvo. Man pačiai sunku patikėti, kad tokia duona galėjo būti.
„Išsiaiškinome su mokiniais, kad toks jų poelgis – visiškai netinkamas. Jei ir galėjo būti kažkas su ta duona ne visiškai gerai, yra tokia tvarka, kurią vaikai žino, pagal kurią reikia grąžinti duoną virėjai arba informuoti apie tai bet kokį mokytoją ar mokyklos vadovą. Iš viešosios erdvės ši informacija jau ištrinta, nes tai nėra tinkamas būdas spręsti problemą, pagaliau tai nėra tinkamas įrodymas, kad taip iš tiesų buvo. Man pačiai teko gauti Kijevo kotletą, kuris prapjovus pasirodė ne visai iškepęs. Tu jį grąžini, virėja atsiprašo ir duoda naują.
Man pačiai sunku patikėti, kad tokia duona galėjo būti. Būdavo atvejų, kai vaikai, gaunantys nemokamą maitinimą, gaudavo ne visai kokybišką vaisių. Jie iškart atbėgdavo iki manęs ir mes spręsdavome šią problemą“, – tikino pašnekovė.
Pasak jos, kas būtų, jeigu taip pat elgtųsi ir mokytojai? Pavyzdžiui, įkelia į socialinį tinklą mokinio darbą su klaidomis ir pareiškia, kad toks mokinys netinkamas mokytis gimnazijoje.
Teko rašyti viešą atsiprašymą
„Mes stengiamės aiškinti vaikams, kad joks „Facebook'as“ problemų neišspręs, mokome bendruomeniškumo, pilietiškumo, kad problemos turi būti sprendžiamos vietoje, užuot jas iškart viešinus, nes pirmiausia tokį faktą reikėtų įrodyti. Mes kalbame su vaikais, kad kažką keldami į viešąją erdvę jie turėtų tai daryti atsakingai. Pamatę nuotrauką mes patys nuėjome į valgyklą pasiaiškinti, ir mums parodė, kokia ta duona. Tikrai nieko panašaus nebuvo. Beje, vienoje nuotraukoje duona tokios formos, kokios apskritai nesame matę valgykloje“, – teigė L.Markauskienė.
Gimnazijos direktorė patvirtino, kad mokinys iš tiesų turėjo parašyti ir paviešinti atsiprašymą dėl šmeižto. Esą jeigu viešai buvo paskelbtas netikras faktas, turi būti ir viešas šio fakto paneigimas. Atsiprašymo nuotrauką atsiuntęs moksleivis tikino, kad šį dokumentą teko rašyti per prievartą. Esą buvo paimtas telefonas ir liepta rašyti.
„Valgyklos darbuotojos sakė mačiusios, kaip sėdėjo būrelis mokinių, juokėsi ir fotografavo. Ar jos būtų tokios ramios tai matydamos, jei būtų davusios supelijusios duonos?“ – svarstė pašnekovė.