„Mokykla 2016“: išgyvenimo pamokos Marse ir smegenų treniruotės vaikams

Ar sugebėtumėte išgyventi Marse? Ar žinote, kaip iš tiesų veikia Didysis dalelių greitintuvas? Kiek nariuotakojų esate matę iš arti? Kaip mokytis, kad informacija būtų naudinga ir liktų atmintyje? Į šiuos ir daugybę kitų klausimų atsakymus bus galima rasti parodoje „Mokykla 2016“. Šūkį „Mokykla be sienų!“ pasirinkę parodos organizatoriai siekia dalyvius įtraukti į interaktyvius pristatymus, supažindinti su alternatyviomis ugdymo metodikomis bei pristatyti technologines naujoves.
„Mokykla 2016“
„Mokykla 2016“ / Partnerio nuotr.

Suprasti dalelių greitintuvą padės...futbolas

Vienas įdomiausių ir laukiamiausių parodos „Mokykla 2016“ renginių – didžiausios pasaulyje dalelių fizikos laboratorijos (CERN, angl. – European Organization for Nuclear Research) paroda bei „protonų futbolas“. Ši organizacija, kurioje dirba tūkstančiai mokslininkų, siekia įminti Visatos pradžios paslaptis ir prižiūri Didįjį hadronų greitintuvą. Jame su didele energija sudaužiamos viena į kitą lekiančios subatominės dalelės ir gaunamos naujos, itin trumpai gyvuojančios dalelės, leidžiančios mokslininkams suprasti, kaip susiformavo Visata.

„Gamtos pasaulis yra šalia mūsų, bet suaugę prie to tiesiog įprantame. Norėtųsi užkabinti vaikų vaizduotę – kodėl galaktikos sukasi pernelyg greitai, ar egzistuoja papildomi matavimai, ar tikrai vakuume niekas neskrieja greičiau už šviesą? Mažai tikėtina, kad per artimiausius metus rasime visus atsakymus, tačiau į parodą atėję moksleiviai galbūt ras sau įdomių klausimų, o sužadintas smalsumas padės pasirinkti tolimesnę profesinę karjerą“, – pasakoja Andrius Juodagalvis, Vilniaus universiteto mokslininkas, pats dirbęs CERN.

Jo teigimu, parodoje pristatoma interaktyvi instaliacija „Didysis hadronų greitintuvas“ – geriausias būdas iš arčiau susipažinti su dalelių fizika. Ji iliustruos Higso bozono reikšmę mūsų Visatai, taps aiškiau, ko ir kodėl ieško CERN mokslininkai.

Mokiniai taip pat kviečiami žaisti ir „protonų futbolą“ – žaidimą, kuriame dalelių kryptį bei jėgą valdys lankytojų spyriai. Šią parodos dalį kartu su mokiniais pristatys CERN dirbę mokslininkai, o žaidimo dalyviai galės stebėti ir geriau suprasti, kaip ir kokios antrinės dalelės susikuria iš jų valdomų protonų.

Dalyviai bandys išgyventi svetimoje planetoje

Šiais metais parodoje „Mokykla 2016“ gausu ir kitų per technologijas mokytis leidžiančių priemonių pristatymų. Mokytis gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ar matematikos parodos dalyvius kvies UAB „Baltic Orbis“ organizuojami praktiniai užsiėmimai apie tai, kaip išgyventi Marse. Dirbdami pagal „LEGO Education“ metodiką moksleiviai ne tik mokysis robotikos, bet ir susipažins su naujausiais NASA (angl. – National Aeronautics and Space Administration) kosmoso tyrimais.

Projekto metu mokiniams siūloma pamėginti išgyventi kosmose, ieškoti inovatyvių sprendimų, kaip išgauti energiją, tirti planetos aplinką. Šios programos, sukurtos kartu su NASA ekspertais, leis iš arti susipažinti su kitos planetos gyvenimu, geriau suprasti gamtos dėsnius, jų universalumą.

Parodoje taip pat bus galima įsitikinti, kad 3D technologija jau skinasi kelią į mokyklas ir atveria naujas galimybes. UAB ,,Biznio mašinų kompanija“ parodos lankytojams pristatys 3D klasę: visi bus kviečiami išbandyti mokomuosius 3D objektus, iš visų pusių apžiūrėti plakančią širdį, patyrinėti kraujotakos sistemą, pamatyti molekulines struktūras ar net virtualiai atlikti pavojingus cheminius eksperimentus.

„Insektariumas“ supažindins su dažnai pamirštamais gyvūnais

Parodoje veiks ir tarptautinio dėmesio sulaukęs Lietuvoje sugalvotas ir įgyvendintas nariuotakojų zoologijos sodas. Jau ketvirtus metus „Insektariumas“ vykdo projektą „Nariuotakojų mokykla“, kurio tikslas – supažindinti vaikus su netradiciniais augintiniais: vorais, maldininkais, tarakonais, šimtakojais. Su šia iniciatyva keliaujantis zoologijos sodas vien Lietuvoje yra aplankęs net devynis šimtus mokymo įstaigų.

Partnerio nuotr./„Mokykla 2016“
Partnerio nuotr./„Insektariumas“

„Stengiamės, kad vaikai susipažintų su šiais mažais gyvūnais, kad nebebijotų jų. Kažkodėl žmonės dažnai jų bijo, nors visiškai nėra dėl ko“, – pasakoja Edgaras Čepulkovskis, vienas „Insektariumo“ įkūrėjų. Jo teigimu, nors iš pradžių ne visi drįsta prieiti, galiausiai susidomėjimas kiekvieną sykį būna didžiulis.

E.Čepulkovskio teigimu, ši pramoga tai puiki ir įtraukianti biologijos pamoka: „Mūsų darbuotojams tai yra ir hobis, ir darbas, ir gyvenimas. Įsivaizduokite skirtumą tarp nuobodžios pamokos su bambančiu mokytoju ir pasakojimo, kurį pateikia užsidegęs žmogus, pats prižiūrintis tuos gyvūnus. Mokiniai tam nelieka abejingi“.

Susidomėjimas šiuo zoologijos sodu yra toks didelis, jog pas save atvykti nariuotakojus kviečiasi net tokios šalys kaip Olandija ar Švedija, tad jie bus neabejotinai viena įdomiausių parodos dalių.

Kviečia lavinti mąstymą, o ne „kalti“

Vienas parodos „Mokykla 2016“ tikslų – supažindinti mokytojus, mokinius ir tėvus su pažangiausiomis ugdymo programomis. Tai, kaip suprantame teisingą, efektyvų ir produktyvų mokymosi procesą, nuolat kinta, o siekiant išugdyti brandžias bei tobulėti siekiančias asmenybes, svarbu šias naujoves nuolat sekti bei išbandyti.

Alternatyvią mokymosi sistemą parodoje pristatys pirmasis toks Baltijos šalyse ir vos trečias Europoje įgūdžių ugdymo centras „Brain Gym“, veikiantis pagal „BrainRx“ programą, paremtą individualiu dėmesiu mokiniui bei žaidybine forma. Pagrindinis tikslas – išlavinti mąstymą taip, jog žmogus greičiau perprastų pateiktą informaciją ir ją galvoje išlaikytų gerokai ilgiau.

Individualių pamokų metu lavinamas dėmesys, informacijos apdorojimo greitis, darbinė atmintis, klausymo gebėjimai, vaizdų apdorojimas, ilgalaikė atmintis bei loginis mąstymas. Testų rezultatai rodo, jog dirbant pagal šią programą ilgiau nei metus, šių įgūdžių vidurkis pakyla iki 96 proc.

„Visus šiuos įgūdžius privalu lavinti kiekvienam žmogui. Tad nors didžiausią dėmesį skiriame vaikams, pati metodika tinka ir paaugliams, ir suaugusiems“, – aiškina centro vadovė Domantė Padleckaitė.

„Iš savo patirties galiu pasakyti, kad 80 procentų to, ką mokiausi mokykloje tolesniame gyvenime man buvo nenaudinga. Manau, reikėtų labiau koncentruotis į mąstymo lavinimą, o ne į informacijos kišimą. Jei piltuvėlis kiauras, tai gali pilti kiek nori vandens, galiausiai viskas išbėgs. Taip pat yra ir su informacija“, – tikina D.Padleckaitė.

Lapkričio 25-26 dienomis parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyksiančioje parodoje „Mokykla 2016“ susitiks mokyklų ir švietimų centrų vadovai, verslo įmonių atstovai bei mokiniai ir jų tėvai. Svarbiausio Lietuvos švietimo bendruomenės metų renginio, kurį organizuoja Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Ugdymo plėtotės centro ir „Litexpo“, pagrindinė šių metų tema – gera mokykla.

Parodoje dalyvaus per 100 įmonių ir švietimo įstaigų, kurios pristatys įvairias ugdymo priemones, įrangą, naujas technologijas, formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, paslaugas tiek mokykloms, mokytojams, tiek ir mokiniams.

Programoje taip pat numatyta daugiau nei 180 renginių ir užsiėmimų mokytojams, mokiniams ir jų tėvams: forumas „Gera mokykla“, konferencijos, Lietuvos ir užsienio lektorių pranešimai, diskusijos, debatai, susitikimai, meistriškumo pamokos ir įvairūs interaktyvūs užsiėmimai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų