„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Mokyklos bendruomenei stiprinti skirtos programos finišas – visiems atviras seminaras

Pačiame pandemijos įkarštyje – 2020 m. lapkritį – VšĮ „Drąsa augti“ drauge su partneriais ėmėsi įgyvendinti Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondo lėšomis finansuojamą metų trukmės projektą „STEP-M programa – mokyklos bendruomenei stiprinti, drąsinti, tikėti“ (2020-11-23, Nr. S-622). STEP – Mokytojams (Systematic Training for Effective Teaching) – tai mokytojus stiprinanti, žinių apie vaikų psichologinius-socialinius poreikius, jų drausminimą ir ugdymą suteikianti programa.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / 123RF.com nuotr.

Jos metu yra stiprinami su ugdymu susiję įgūdžiai bei gerinamas mokyklos bendruomenių psichoemocinis klimatas. Tad projekto tikslinė grupė ir buvo ugdymo įstaigų bendruomenės: pradinį ugdymą organizuojančių ugdymo įstaigų pedagogai ir vadovai, pagalbos vaikui specialistai, administracijos atstovai, nauji STEP-M programos vadovai. STEP programos įgyvendinimą, kokybę ir plėtrą užtikrina VšĮ „Drąsa augti“ – tai įstaiga, koordinuojanti Lietuvoje įgyvendinamas pagarbaus drausminimo ir ugdymo programas STEP tėvams ir STEP-M mokytojams.

STEP-M programa ir projektu siekiama stiprinti ir puoselėti pedagogų psichoemocinę gerovę darbo aplinkoje (ugdymo įstaigoje) – tai vienas svarbiausių būdų padėti nuolat kintančioje švietimo sistemoje dirbantiems mokytojams. STEP-M programos dėka stiprinami ugdymo įstaigos resursai, padedantys puoselėti pagarbaus bendravimo kultūrą, teigiamą, pozityvų psichologinį-emocinį klimatą. Kartu inicijuojamas tarpmokyklinis bendradarbiavimas, taip kuriant drąsinančių mokyklų tinklą. Projekto metu siekiama sugrąžinti pozityvų mokytojų bendrumo jausmą: pagarbaus darbo ir bendravimo, bendradarbiavimo komandoje (su mokiniais, jų tėvais, kolegomis, administracija) įgūdžius, suteikti specifinius ir konkrečius metodus, padedančius pedagogams struktūruoti turimas žinias, pritaikyti jas praktikoje ir atstatyti savivertę.

Startavus projektui, 2021 m. vasario 17 d. buvo suorganizuota konferencija „Psichoemocinis klimatas ugdymo įstaigoje: praktiniai metodai“ (trukmė – 8 val.). Konferencijoje dalyvavo 1148 pradinių klasių mokytojai, pagalbos vaikui specialistai, ugdymo įstaigų vadovai ir pavaduotojai. Vėliau, 2021 m. kovo 17 d. vyko įvadinis seminaras „STEP-M programa: grupės, principai, metodai“, skirtas STEP-M programoje dalyvausiančioms ugdymo įstaigoms (trukmė – 4 val.). Seminare dalyvavo 89 pradinio ugdymo įstaigų bendruomenių nariai (vadovai, pagalbos vaikui specialistai, pradinių klasių mokytojai). Renginio dalyviai gavo kvalifikacijos kėlimo pažymėjimus. Galiausi atrinkti programos dalyviai buvo pakviesti į 30 val. (40 ak. val.) trukmės mokymus, kurie vyko 2021 m. kovo-birželio mėn.

Dėkojame, Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijai ir Visuomenės sveikatos stiprinimo fondui, jų skirto finansavimo dėka STEP-M programa įgyvendinta 10 Lietuvos ugdymo įstaigų, kuriose susidarė norinčiųjų dalyvauti projekte grupės. Tuo tarpu pavieniai mokytojai iš skirtingų ugdymo įstaigų į grupes rinkdavosi projektą įgyvendinančioje įstaigoje „Drąsa augti“. Iš viso STEP-M programą baigė – 124 mokytojai ir specialistai. Mokymus vedė 12 parengtų programos vadovų (psichologų ir andragogų). Finansavimas sudarė galimybę programos dalyvius aprūpinti reikiama mokymo medžiaga.

STEP-M programa įgyvendinta šiose ugdymo įstaigose: Kolpingo pradinėje mokykloje, Kauno Suzukio pradinėje mokykloje, Kelmės „Kražantės“ progimnazijoje, Kėdainių l/d „Žilvitis“, VšĮ Drąsa augti // STEP-M grupė Kauno regionui, VšĮ Drąsa augti // STEP-M grupė Lietuvai, LSMU pradinėje mokykloje, Vilniaus Sietuvos progimnazijoje, Druskininkų „Atgimimo“ mokykloje, Alytaus Dainavos progimnazijoje, Marijampolės Marijonų gimnazijoje, Širvintų „Tėkmės“ mokykloje. Iš viso mokytojams ir specialistams suteikta 4920 kvalifikacijos kėlimo akademinių valandų. Galiausiai 2021 m. rugsėjo 22 – spalio 4 d. vyko pedagogų supervizijos (kiekvienos grupės supervizija turko po 2 val.).

Prie VšĮ „Drąsa augti“ vykdomo projekto įgyvendinimo prisidėjo mūsų partneriai – Kauno Panemunės pradinė mokykla ir Lietuvos vaikų ir jaunimo psichologų asociacija. Šių įstaigų vadovai reikšmingai prisidėjo skatindami tinkamą mokytojų rūpinimąsi savo ir mokinių psichoemocine gerove. Įgytų praktinių metodų dėka, mokymus baigę darbuotojai gebės įveikti klasėje kylančius ir su drausminimu susijusius iššūkius, turės žinių, kaip palaikyti vaikų mokymosi motyvaciją.

Programą baigę mokytojai akcentuoja, kad vienas didžiausių STEP – M programos privalumų – galimybė žinias gilinti ne tik skaitant teoriją, bet ir dirbant gyvai grupėje: aiškinantis, diskutuojant, pasimokant iš kitų patirties. Jie džiaugiasi, kad tai praktiniai mokymai su realiomis situacijomis. Dalyviai įvardino kilusį pozityvų bendrumo, bendravimo ir bendradarbiavimo jausmą, lydinį visos programos metu. Mokytojams svarbi galimybė sukurti abipusį pagarbų santykį su mokiniais ir jie džiaugiasi, kad programos dėka gavo praktinius įrankius, kaip to pasiekti. Kartu buvo džiaugiamasi atrasta galimybe pažinti kolegą – nuo šiol iškilus problemai mokytojai, vaiko gerovės specialistai nebijos kreiptis pagalbos vieni į kitus, kolegiškai pasitarti. Teigiami mokytojų atsiliepimai patvirtina, kad STEP-M programos ir projekto dėka buvo sėkmingai puoselėjama pedagogų psichoemocinė gerovės darbo aplinkoje (ugdymo įstaigoje). Nuolat kintančioje švietimo sistemoje dirbantiems mokytojams tokia programa suteikia realiai veikiančius savipagalbos įgūdžius ir įrankius.

Kviečiame dalyvauti baigiamajame projekto seminareSTEP-M programa Lietuvoje: veiksmingumo tyrimo rezultatai ir dalyvių patirtys“, kuris įvyks 2021 m. spalio 13 d., 13 val. Seminaras vyks nuotoliniu būdu, zoom aplinkoje. Seminaro metu pristatysime projekto metu įgyvendintas veiklas, STEP-M programos efektyvumo tyrimo rezultatus, lektoriai skaitys pranešimus, orientuotus į praktinius metodus, padėsiančius mokytojams sustiprinti pasitikėjimą savimi bei padėti mokiniams įveikti kylančius iššūkius. Seminare taip pat bus pristatyti 2021 m. kovo-birželio mėn. praktinės STEP-M grupių dalyvių apklausos ir mokslinio tyrimo, kuriais buvo siekiama įvertinti pedagogų psichoemocinio klimato darbo vietoje gerinimo modelio veiksmingumą, rezultatai. Tyrime iš viso dalyvavo 336 mokytojai/specialistai. Seminaro trukmė – 4 val. Seminaro dalyviai gaus pažymėjimus. Norinčius dalyvauti seminare kviečiame registruotis paspaudus nuorodą iki spalio 13 d.

Daugiau informacijos apie renginį galite rasti Facebook: STEP grupės – Drąsa augti, el. paštu: info@drasaaugti.lt ar telefonu: +370 607 89415.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“