Pirmoji dienos pusė buvo skirta pastarųjų metų veiklai apžvelgti ir nubrėžti ateinančių metų veiklos kryptis. Renginio metu buvo pagerbta ir nesenai Meilės Lukšienės premija apdovanota biologijos mokytoja Asta Navickaitė.
Ilgus metus šiai asociacijai vadovaujantis Romas Darafėjus pasidžiaugė, jog šių metų M.Lukšienės premija atiteko jaunai biologijos mokytojai: „Džiaugiamės savo tarpe turėdami šią mokytoją, jos darbas tikrai nusipelno tokio įvertinimo. Be to, tai puikus įrodymas, jog biologijos mokytojai yra itin aktyvūs, kūrybingi ir mylintys savo darbą“.
Paklaustas, ar nustebino toks mokytojų aktyvumas, R.Darafėjus atsakė, jog tikrai ne: „Kasmet stengiamės organizuoti įvairius renginius, kurie atitiktų mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, savo veikloms ieškome partnerių ir rėmėjų. Matome, jog biologijos mokytojai yra ištroškę naujovių, kaskart į savo renginius surenkame kelias dešimtis ar daugiau biologijos mokytojų iš visos Lietuvos.
Ypač populiarios yra mokslinės konferencijos Mokslų akademijoje. Čia pranešimus skaito žymiausi Lietuvos mokslininkai. Tai parodo, kad biologijos mokytojai domisi mokslo naujienomis, nori patys tobulėti ir įgytas žinias perteikti jaunajai kartai.“
Pagerbti M.Lukšienės premijos laureatę į suvažiavimą atvyko ir individualios įmonės „Robert Kalinkin“ gamybos projektų vadovė Evelina Pazdrazdytė, kuri sakydama sveikinimo kalbą pabrėžė, jog mokytojo asmuo kiekvieno gyvenime yra be galo svarbus: „Jis neretai vaikui ar jau vyresniam jaunam žmogui tampa tarsi trečiuoju tėvu, auklėtoju. Mokytojas ne tik moko elementarių mokslo dalykų, bet ir aiškina, kaip gyventi, mąstyti ir kurti savo ateitį patiems. Žinios ir išmanymas yra svarbu, bet gebėjimas jas sumaniai ir kūrybiškai pritaikyti praktikoje yra netgi dar svarbiau. Kūrybiško mokytojo pagalba į pasaulį yra išleidžiami lygiai taip pat kūrybiški, smalsūs ir niekada mokytis nenustojantys būsimi jaunieji specialistai, kuriuos labai vertina darbdaviai. Nuo kūrybiškumo priklauso ir verslo išlikimas. Verslui sėkmingai funkcionuoti ir konkuruoti rinkoje reikalingas inovatyvumas ir kūrybiškumas. Todėl yra itin svarbu, kad jis glaudžiau dirbtų su mokyklomis ir kūrybiškaisiais mokytojais ir taip pamažu ugdytų perspektyvų jaunimą.
Mūsų įmonė „Robert Kalinkin“ kiekvienais metais bendradarbiauja su „Sėkmės mokykla“ ir savaitei priima vieną mokinį, panorusį išbandyti savo jėgas mados pasaulyje ar tiesiog besidomintį šia verslo sritimi. Patirtis parodė, jog kūrybiškumo pagrindus turintys moksleiviai be jokių problemų susidoroja net ir su daug išradingumo reikalaujančiomis užduotimis. Tai yra puikus tokio „kūrybiško verslo – kūrybiškos mokyklos“ bendradarbiavimo pavyzdys.“
Pati premijos laureatė A.Navickaitė teigė, jog didžiausias iššūkis mokytojui yra gebėti susidoroti su kiekvienos dienos netikėtumais: pamokose, bendraujant su tėvais, su auklėtiniais, dalykininkų metodinėse grupėse.
Mokytojo darbo diena gali būti preciziškai suplanuota, bet per keletą sekundžių lygiai taip pat apversta aukštyn kojom: susirgo kolega, mokinys neatvyko i užsiėmimą, nors buvo susitarta, kad pristatys projektą ir pan. Visa tai skatina kūrybiškai, uždegančiai ir greitai sudėlioti darbo eigą kaip įmanoma geriau, nes pamoka nevykti negali. O kur dar papildomos veiklos, susijusios su mokyklos gyvenimu!
Todėl šiandien kiekvienam mokytojui reikia būti pasitikinčiam savimi, organizuotam, optimistui ir į bet kokią situaciją žvelgt su mintimi, jog nieko nėra neįmanomo! Mokytojas visada turi būti atviras ir nuoširdus mokiniams, išsiugdyti savybę sakyti taip, kaip yra iš tiesų, kartais paprašyti pagalbos išspręsti situaciją, kuri geriau pažįstama ne jam pačiam, o mokiniui.
Jaunas biologijos mokytojas, naujai išrinktas Lietuvos biologijos mokytojų asociacijos pirmininkas, Simas Ignatavičius, teigė, jog mokytojai yra pasiruošę įvairiems išbandymams: „Kasdieniame darbe mokytojai įpranta įveikti įvairiausius sunkumus. Mokytojas kasdien turi mokytis ir tobulėti. Ar tai būtų naujos lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai programos, ar naujausi moksliniai atradimai, visos šios naujovės biologijos mokytojams turi būti lengvai perprantamos ir paprastai pateikiamos mokiniams. Tuo tarpu asociacija stengiasi išgirsti mokytojus ir padėti, jeigu savarankiško tobulėjimo nepakanka.“
Antrąją renginio dalį sudarė pranešimai ir praktiniai užsiėmimai Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro laboratorijose. Atsakydamas į klausimą, kodėl Lietuvos biologijos mokytojų susirinkimui-konferencijai buvo pasirinkta ši vieta, R.Darafėjus teigė, kad tai yra moderniškiausia ir patraukliausia vieta rengti tokius renginius.
Čia dirba tikri mokslo skleidėjai – entuziastai. Vienas iš jų – dr. Paulius Lukas Tamošiūnas. „Mokslas ir technologijos kiekvieną dieną užima vis svarbesnį vaidmenį žmogaus gyvenime, todėl ir pats mokytojas turi nuolat tobulėti, gilinti savo žinias apie bendrus gamtoje vykstančius procesus. Čia mokytojai galėjo dar kartą pagilinti mikrobiologijos, biochemijos, molekulinės biologijos ir botanikos žinias atlikdami praktikos darbus, susipažinti su naujausiomis šių darbų atlikimo technologijomis“ – sakė R.Darafėjus.
Pranešimą apie netradicines tiriamąsias veiklas mokyklose skaitęs dr. P.L.Tamošiūnas teigė, jog Vilniaus universitetas jau turi ilgametės bendradarbiavimo su mokytojais patirties, mokytojai noriai išnaudoja galimybes su mokiniais apsilankyti naujausiuose moderniuose universiteto padaliniuose.
Universitetui tampant Mokytojų rengimo centru Vilniuje, glaudesnis, tiesioginis ryšys su aktyviais mokytojais yra dar labiau aktualus ir iš tokio bendradarbiavimo laimi abi pusės: mokytojai, kaip ir šio renginio metu, turi progos pagilinti žinias ir praktinius gebėjimus, o universiteto bendruomenei tai puiki proga aktualizuoti tyrimus, gerąją patirtį per mokytojus perduoti ir mokiniams, būsimiems studentams.
Labai džiugina, kai mokytojai kreipiasi su labai konkrečiais klausimais, detalizuotais pasiūlymais bendradarbiauti, tada tvarus ryšys užsimezga dar greičiau. VU Gyvybės mokslų centras yra atviras mokyklų bendruomenėms, geriausias to pavyzdys – aktyvi Zoologijos muziejaus veikla. Šioje edukacinėje erdvėje beveik kiekvieną dieną apsilanko kelios mokinių grupės, o ir į Gyvybės mokslų centro mokslines laboratorijas vyresniųjų klasių mokiniams durys yra atviros, užpildžius registraciją centro tinklalapyje.
Atsisveikinant dvi mokytojos iš Kauno – Rimutė Aurutė Valauskienė ir Vilija Domatienė – prasitarė, kad šiandien labai norėtų likti „po pamokų“ ir viską dar kartelį pakartoti.
„Labai patiko toks šiltas netradicinis renginys: įdomus, su daug praktinių patarimų dr. P.L.Tamošiūno pristatymas, po to laboratorijose atlikdamos praktinius darbus galėjome pačiupinėti viską savo rankomis, pajusti viską vaiko akimis ir tas užsidegimas paliko labai gilų įspūdį, todėl planuojame atvažiuoti su savo vaikais“, – teigė mokytojos.