Mokytojas – tarsi aktorius ant scenos

Kartais pamokos planą tenka koreguoti čia ir dabar, atsižvelgiant į realaus gyvenimo aktualijas ar mokiniams kilusius klausimus. Atrodytų tik teorijoje pritaikyta praktika, tačiau neeilinis mokslinis priėjimas gali sudominti bei įžiebti pažinimo kibirkštį, kuri ateityje gali virsti naujausiais išradimais ir inovatyviomis idėjomis.
Vilniaus metų mokytojas Rokas Pčalinas
Vilniaus metų mokytojas Rokas Pčalinas / Asmeninio archyvo nuotr.

„Pasvalio rajone sprogus dujotiekiui, tą pačią dieną su mokiniais aptarėme, kokios dujos išsiskyrė bei kokią žalą jos padarė. Vienuoliktokų pamokai esu parūpinęs tris automobilius – benzininį, dyzelinį ir dujomis varomą tam, kad galėtume patvirtinti hipotezę, ar tikrai pastarasis sukelia mažiausiai taršos“, – sako mokslą su kasdieniu gyvenimu ir mokslinėmis naujienomis savo pamokose siejantis praėjusių metų Vilniaus metų mokytojas Rokas Pčalinas.

Pasak chemijos mokytojo, šiuolaikiniai vaikai smalsūs, lengvai pasiekia naujausią informaciją, todėl ir mokytojas į pamokas turi žvelgti kūrybiškai ir novatoriškai, turi būti įvairiapusiška, profesionali, charizmatiška ir savimi pasitikinti asmenybė.

S.Žiūros nuotr./Koncerto akimirkos
S.Žiūros nuotr./Koncerto akimirkos

„Gali būti be galo geras specialistas, bet jei tavo darbe vyrauja monotonija, nesugebi medžiagos perteikti įdomiai, reaguoti proaktyviai ir kūrybiškai į pasikeitusią situaciją – vaikai dėstomu dalyku nesusidomės. O laimingas mokinys – sėkmingas mokinys“, – iš patirties sako R.Pčalinas.

Pedagogas sako, kad vaikus reikia užvesti taip, kad jie lauktų kitos pamokos, domėtųsi ir jai ruoštųsi. Kartais pamokoje reakcija daug svarbiau nei iš anksto susidėliotas planas, nes dažnai mokiniams kyla klausimai, susiję su naujausiais įvykiais. Tuomet mokytojas turi reaguoti per kelias akimirkas.

Tam, kad galėtum greitai sureaguoti ir pritaikyti savo žinias, anot mokytojo, turi pasitelkti ne tik naujausią ugdymo įrangą, bet ir pamokų medžiagą nuolat pildyti pačia aktualiausia ir naujausia informacija, tyrimais, atsižvelgti į moksleivių lūkesčius ir gebėjimus.

Ir nors „Saulės“ privačios gimnazijos chemijos mokytojas Rokas Pčalinas jaučiasi atradęs stipraus mokinių ir mokytojo tarpusavio ryšio formulę, Vilniaus metų mokytojo apdovanojimas jam kasdieniame darbe įkvepia daugiau motyvacijos. Todėl praėjusiais metais apdovanotas mokytojas kviečia vilniečius pastebėti pedagogus ir juos įvertinti.

S.Žiūros nuotr./Koncerto akimirkos
S.Žiūros nuotr./Koncerto akimirkos

Iki rugsėjo 15 d. mokytojus ir vadovus Vilniaus metų apdovanojimams gali nominuoti Tarybos nariai, įvairių lygmenų švietimo srityje dirbantys vadovai, Vilniaus miesto savivaldybės mokytojų metodinės grupės, Vilniaus miesto savivaldybės mokinių, tėvų, mokytojų organizacijos ir institucijos, ugdymo įstaigų vadovai, mokytojai, mokiniai, mokinių tėvai, vietos bendruomenės, socialiniai partneriai pildydami anketą.

Metų mokytojai paaiškės spalio 9 d. vyksiančio koncerto „Twinsbet“ arenoje sostinės pedagogams metu. Vilniaus metų mokytojai ir vadovai bus apdovanoti 1 000 eurų vertės dovanų čekiais. Taip pat šventėje bus apdovanoti aktyviausi projekto „Vilnius yra mokykla“ dalyviai.

Medžiaga parengta pagal Vilniaus miesto savivaldybės užsakymą. Turinys apmokėtas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis