Dabartinę Andriaus darbovietę nuo gimtojo miesto mokyklos skiria 130 kilometrų. Kaip nutiko, kad Alytaus rajone augusį vyrą gyvenimas nubloškė į Ariogalą?
„Gimnazija ieškojo istorijos mokytojo. Susisiekiau su direktoriumi Arvydu Stankumi, pasikalbėjome ir jis mane pakvietė prisijungti prie kolektyvo. Esu labai jam dėkingas, kad nebijojo priimti visai nepažįstamo jauno žmogaus, pasitikėjo mano žiniomis ir kompetencija. Jo dėka pradėjau savo kaip mokytojo kelią“, – šypsosi A.Bautronis.
Ne tik mokytojas, bet ir šaulys
A.Bautronis nė karto nepasigailėjo tapęs mokytoju. Gal todėl, kad apie pedagogo profesiją svajojo nuo aštuntos klasės. Mokytojo vaidmenyje jaunas vyras jaučiasi lyg žuvis vandenyje: pelnė ne tik mokinių prielankumą, bet ir kolegų pripažinimą.
Be to, Andrius yra Ariogalos 13-tos kuopos šaulių vadas, gimnazijoje turi šaulių būrelį: „Organizuojame išvykas, ekspedicijas, žygius. Praėjusį savaitgalį bandėme įsikurti stovyklavietę, atlikti tam tikras užduotis, stengėmės deginti laužą per naktį, gamtoje ruošėme maistą.“
A.Bautronis neslepia: mokiniai, ypač vyresniųjų klasių, susidomėję stebi karinius veiksmus Ukrainoje.
Studijų metu įgytas žinias ir gebėjimus galėjau iš karto taikyti pamokose.
„Jie žiūri žinias, vertina įvykius, valstybių laikyseną, teiraujasi manęs nuomonės, diskutuojame. Mokiniai įvykius vertina iš Lietuvos pozicijų, juk patys buvome okupuoti ir praėjus 24 metams po Nepriklausomybės paskelbimo mums vėl gali iškilti pavojus. Susidomėjimas geopolitine politika, jei ne išaugęs, tai bent jau tikrai jaučiamas“, – pastebėjimais dalijosi istorikas.
Istorija – ne pamoka, bet hobis
A.Bautronis sako, kad pagrindinis jo uždavinys – ne tik mokinius paruošti istorijos egzaminui, bet ir supažindinti juos su istorijos mokslo galimybėmis, svarba. Pedagogas skatina pažinti ne tik visos šalies, bet ir savo gimtojo krašto istoriją – ir didžiuotis ja.
„Tačiau viskas priklauso nuo paties moksleivio. Mokytojas gali būti tas žmogus, kuris nukreipia tinkama kryptimi, bet negali išmokyti, jei pats vaikas atsainiai ir skeptiškai žiūrės į pamokas“, – įsitikinęs pedagogas.
Tačiau jis stengiasi istorinius įvykius kuo labiau suaktualinti ir priartini prie šiandienos.
„Esant galimybei pamokas stengiuosi susieti su aplinkui esančiais istoriniais statiniais, istorinio paveldo objektais, istorinėmis asmenybėmis ar aptariamų įvykių liudininkais. Tai leidžia mokiniams praplėsti akiratį, praturtinti lokalinės istorijos pažinimą. Smagu, kai pilietis žino savo gyvenamos teritorijos istoriją, pažįsta vietovę aplink savo mokyklą, rajoną. Juk visa tai galiausiai susiveda į bendrą Lietuvos ar net pasaulio istoriją“, – aiškina A.Bautronis.
Kelionė į Sibirą – padėka už laisvę
Pedagoginėje praktikoje jis ne kartą dirbo su labai smalsiais mokiniais, ypač susidomėjusiais kuriuo nors istoriniu laikotarpiu, pavyzdžiui, partizaniniu karu, II pasauliniu karu ar pan.
Esant galimybei pamokas stengiuosi susieti su aplinkui esančiais istoriniais statiniais, istorinio paveldo objektais, istorinėmis asmenybėmis ar aptariamų įvykių liudininkais.
„Atsiranda tokių istorijos mėgėjų, kurie istorinių faktų nekala. Jie geba savarankiškai analizuoti istorinius įvykius, ieškoti Lietuvos istorijos sąsajų su pasaulio istorija. Tada jiems viešas pranešimo perskaitymas ar dalyvavimas istorijos konferencijoje tampa ne išbandymu, o gyvenimo dalimi“, – džiaugiasi pedagogas.
Pats A.Bautronis irgi neapsiriboja vien pedagoginiu darbu. Jis mielai įsitraukia ir į visuomeninę veiklą, todėl šiemet prisijungė prie ekspedicijos „Misija Sibiras 14“ dalyvių. Į tolimą kelionę vyras leidosi ne dėl egzotikos ar naujų įspūdžių.
„Viskas dėl tų, kurie sugebėjo nepalūžti dvasiškai, stengdamiesi išmaitinti savo vaikus, artimuosius. Galbūt kartais net atimdami iš savęs paskutinį kąsnį, kad jie turėtų galimybę sugrįžti ir sulaukti Lietuvos laisvės. Kelionė ten, sutvarkymas jų kapų ir atminimo vietų, štai kas man rodo kryptį“, – „Misija Sibiras“ dalyviams kalbėjo istorikas.
Potyriais, išgyvenimais ir ekspedicijos metu įgyta asmenine patirtimi jis dalysis ir su savo mokiniais.
O koks buvo tavo mokytojas?
Kelionė ten, sutvarkymas jų kapų ir atminimo vietų, štai kas man rodo kryptį.
15min.lt kartu su Švietimo ir mokslo ministerija skelbia konkursą – „Mano nerealus Mokytojas“. Nugalėtojas bus apdovanotas planšetiniu kompiuteriu ASUS.
Kviečiame portalo lankytojus pasidalyti šviesiomis mintimis apie savo esamą ar buvusį Mokytoją – asmenybę, kuri ne tik ugdo, bet ir auklėja, skatina intelektualinę brandą bei moko gyvenimiškos išminties.
Konkurso dalyviais gali tapti visi 15min.lt skaitytojai, el. paštu nerealusmokytojas@15min.lt atsiuntę savo rašinius iki š. m. spalio mėn. 27 d.
Visiems besimokantiems ir norintiems atrasti naujų Lietuvos istorijos ir kultūros faktų sukurta interaktyvi Lietuvos istorijos, lietuvių kalbos, literatūros ir kultūros mokymosi šaltinių duomenų bazė www.šaltiniai.info. Projektas finansuotas ES struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis.