Nuo gegužės iki birželio vidurio Lietuvos universitetų mokslininkai lankėsi mokyklose bei kvietėsi mokinius svečius, kad supažindintų juos su STEAM* mokslų įdomybėmis. Vyko daugiau nei 130 įvairių edukacinių veiklų, nuo robotų programavimo iki vandens sudėties tyrimų.
Šią iniciatyvą organizavo Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) kartu su šiomis aukštosiomis mokyklomis: Lietuvos sveikatos mokslų universitetu, Kauno technologijos universitetu, Klaipėdos universitetu, Vilniaus Gedimino technikos universitetu, Vilniaus universitetu, Vytauto Didžiojo universitetu, Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija.
Šį kartą 15min žurnalistai lankėsi Vilniaus rajono Juodšilių „Šilo“ gimnazijoje, kur aštuntokams pamoką vedė Eglė Lastauskienė, VU Gyvybės mokslų centro docentė, jai talkino VU doktorantė Justina Jurgelevičiūtė.
Šioje mokykloje yra naujai įrengta laboratorija, todėl netradicinė pamoka buvo puiki proga moksleiviams susipažinti su nauja laboratorija ir joje esančiais prietaisais.
Vaikai klausėsi paskaitos apie mikroorganizmus ir atliko praktinius darbus: dažė mieles ir jas stebėjo per mikroskopą. Bandymas buvo įdomus tuo, kad po kelių dienų moksleiviai turėjo galimybę pasižiūrėti, kiek gi tos mielės paaugo ir kaip pasikeitė vaizdas. Taip pat moksleiviai ėmė atspaudus nuo įvairių paviršių – kempinių, pinigų ir stebėjo, kas gi iš paimtų mėginėlių išaugo.
Nemažai Lietuvos mokyklų turi naujas laboratorijas. Šį pamoka buvo puiki proga pademonstruoti moksleiviams, ką gi galima jose veikti.
Docentė E.Lastauskienė džiaugėsi, kad jau nemažai Lietuvos mokyklų turi naujas laboratorijas. Šį kartą tai buvo puiki proga pademonstruoti moksleiviams, ką gi galima jose veikti, sužinoti, išsiaiškinti.
„Tikimės, kad padėjome pažinti įrangą, parodėme, kaip ja naudotis, o kartu ir atvėrėme dalelę aplink mus esančio mikropasaulio, – kalbėjo mokslininkė, – mitas, kad moksleiviams niekas neįdomu. Jie labai domisi pasauliu, aplinka, tačiau jo pažinimui reikia specialios įrangos bei gebėti ja naudotis.“
Po pamokos kalbinti moksleiviai sakė, kad mokymasis atliekant bandymus yra daug aiškesnis ir suprantamesnis, o tokios pamokos naudingos, nes per jas galima sužinoti gerokai daugiau nei per įprastas.
* Lietuvos mokyklose stiprinama STEAM mokymo bazė, daugėja mokymosi tyrinėjant, eksperimentuojant, mokymosi gamtoje, mokslo centrų laboratorijose. Įgyvendinant ES finansuojamą projektą „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ dauguma Lietuvos mokyklų šiais mokslo metais aprūpintos gamtos mokslų priemonėmis – mėgintuvėliais, kolbomis, mikroskopais, jutikliais, optikos rinkiniais. Regionuose ES lėšomis pradedami kurti modernūs mokiniams skirti STEAM mokslų centrai, kuriais galės naudotis visos mokyklos.