Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

NŠA vadovė: atnaujintos ugdymo programos leis prisidėti sprendžiant pasaulines problemas

Atnaujintos ugdymo programos sudaro galimybę mokiniams prisidėti prie pasaulinių problemų sprendimo, sako Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) vadovė Rūta Krasauskienė.
Rūta Krasauskienė
Rūta Krasauskienė / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Parengus naujas programas, tai sudaro galimybę aktualizuoti jas ir atskleisti taip, kad mokiniai galėtų prisidėti prie pasaulinių problemų sprendimo“, – antradienį spaudos konferencijoje žurnalistams sakė R.Krasauskienė.

„Kitas dalykas, tai apskritai švietimo sistema šiandien reikalauja naujai atsirandančių temų tokių kaip klimato kaita, darnus vystymas, be abejo, mokslo atradimai, technologinis progresas, kultūrinės transformacijos ir geopolitinė situacija pasaulyje“, – pridūrė ji.

Anot jos, ugdymo turinį taip pat nuspręsta tobulinti dėl pokyčių švietime, atsižvelgta ir į nacionalinių pasiekimų patikrinimų rezultatus, tarptautinius tyrimus, mokinių išorinio vertinimo pasiekimus.

Dalis atnaujintų programų jau taikomos švietimo įstaigose. Nuo praėjusių metų rugsėjo pagal jas dirba priešmokyklinio ugdymo įstaigos bei lenkų tautinės mažumos mokyklos.

„Programos nesikeičia iš esmės, bet jos yra atnaujintos“, – pabrėžė R.Krasauskienė.

Programose akcentuojamas į kompetencijas orientuotas ugdymas. Pasak R.Krasauskienės, pagal atnaujintas programas mokyklose bus ugdomos septynios kompetencijos: pažinimo, skaitmeninė, socialinė, emocinė, sveikos gyvensenos, kūrybiškumo, pilietinė, kultūrinė ir komunikacijos.

„Mokyklos planuojasi, kokiuose dalykuose ir kokia apimtimi tas kompetencijas reikėtų ugdyti ir, be abejo, kad mokytojas kiekvienoje pamokoje visų šių kompetencijų neįgyvendina, jis pasirenka ir įgyvendina vieną ar kelias, bet galop viso ugdymo proceso metu mokinys paliečia, įgyvendina ir tobulina visas septynias kompetencijas“, – kalbėjo ji.

Septynias kompetencijas mokiniai įgyvendins per 12 mokslo metų.

Anot NŠA vadovės, turimos kompetencijos nacionaliniu lygmeniu nebus vertinamos.

„Kaip kompetencijos vertinamos mokykloje, yra įprastinis procesas, tai mokyklos bendruomenės, pedagoginės bendruomenės susitarimas, nes gali būti vertinamos įvairiais būdais. Pavyzdžiui, mokytojui stebint ir žymint mokinių turimas kompetencijas sutartoje formoje, vykdant projektinius darbus ir juos pristatant, galop, turim brandos darbą – tai irgi atspindi kompetencijas“, – sakė ji.

Taip pat pagal atnaujintas programas mokytojai galės savo nuožiūra rinktis trečdalį savo mokomo dalyko turinio.

NŠA vadovė kalbėjo apie kiekvienai atnaujintai programai parengtas diegimo rekomendacijas, taip pat rekomendacijas toms programoms, kurių laukia didesni pokyčiai.

„(...) pavyzdžiui, kalbant apie technologijų dalyką, kur pasikeičia kursas, kai kurios temos persislenka iš vienos klasės į kitą“, – pridūrė ji.

Atnaujintos programos nuo kitų mokslo metų bus pradėtos diegti 1, 3, 5, 7, 9 klasėse ir III gimnazijos. Kitose klasėse – nuo 2024 m.

NŠA taip pat paskelbė apie kitą savaitę prasidėsiančią registracija į tikslines konsultacijas lietuvių kalbos ir literatūros bei matematikos mokytojams. Konsultacijų temos bus formuojamos, atsižvelgiant į pačių mokytojų poreikį. Planuojamos jungtinės arba individualios konsultacijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?