„Iš pradžių labai išgyvenau, – prisiminė mokytoja, – kaip reikės dėstyti naują medžiagą, bet prisitaikiau ir visai sėkmingai dirbu su „Zoom“ programa, kurioje yra ir patogi balta lenta, ant kurios galiu rašyti. Su vaikais taip pat bendrauju per „Messenger“ programėlę, pamokose naudoju ir kitas platformas.“
Pašnekovės teigimu, pirmoji savaitė jau padėjo įvertinti stipriąsias ir silpnąsias nuotolinio ugdymo puses. Anot jos, sekasi visai gerai. Kiek sunkesnis buvo trečiadienis, nes tądien pirmą kartą moksleiviai nuotoliniu būdu rašė matematikos kontrolinį darbą.
„Kai aną penktadienį užbaigiau pirmą savaitę, buvau euforijoje – man tiko viskas. Tik šiandien sekėsi kiek sunkiau, nes turėjome atsiskaitymą. Išspręstas užduotis vaikai atsiuntė elektroniniu paštu, tai viską ištaisyti tikrai užtruks“, – patirtimi dalijosi ji ir pridūrė, kad nors pirmame kontroliniame darbe trikdžių neišvengta, sėkmingai organizuoti atsiskaitymus tikrai galima.
Vaiko ugdymas – komandinis darbas
Kaip pastebėjo V.Kelerienė, ypatingai svarbią vietą nuotoliniame mokyme užima tėvai. Deja, toli gražu ne kiekvienas supranta, kad vaiko ugdymas – ne vien mokytojos, o komandinis darbas. Paklausta apie tėvų nuotaikas karantino metu ji pasakojo, kad vieni buvo atpratę tiek daug laiko praleisti su vaikais, kiti – dėkoja mokytojai už pastangas ir labai džiaugiasi vaizdo pamokomis.
Anot mokytojos, ši situacija atskleidė, kad vaikai nėra pratę padirbėti savarankiškai, o mokantis nuotoliniu būdu tai labai svarbu. 15min kalbinta V.Kelerienė svarstė, kad tai visiems nauja patirtis, todėl persistengti taip pat nereikėtų. „Žingsnis po žingsnio“, – patarė ji.
Vaikai nori bendrauti, šnekėtis. Jie nebebijo kalbėti, pasisakyti.
Dėl karantino paskelbti pakeitimai visiems, taip pat ir vaikams kelia stresą. Pašnekovė pastebėjo, kad namuose leisti laiką priversti moksleiviai labai pasiilgo gyvo bendravimo, galimybės atvirai pasikalbėti.
„Žinote, klasės valandėles, atrodo, galėčiau tęsti ir tęsti. Vaikai nori bendrauti, šnekėtis. Jie nebebijo kalbėti, pasisakyti“, – patirtimi pasidalijo mokytoja.
O ar galima įžvelgti šviesiąją šios situacijos pusę? 15min pašnekovė tuo neabejoja ir sako, kad nuotolinis mokymasis labai padės susidraugauti su šiuolaikinėmis technologijoms.
„Ta viruso baimė, – svarstė ji, – padeda susivienyti. Labai didelį palaikymą jaučiame iš mokyklos administracijos.“
Giria mokytojų pasiruošimą
15min paklaustas, kaip vertina jau kiek daugiau kaip savaitę besitęsiantį nuotolinį mokymąsi pastebėjo, kad pirmosios dienos buvo sunkiausios, bet nieko keisto – tai visiems nauja patirtis. Vis dėlto, anot jo, prireikė vos kelių dienų apsiprasti, tad apibendrinant verta pasakyti, kad pirmoji savaitė pavyko išties neblogai.
„Dabar viskas jau stojo į vietas. Skaitmeninės platformos veikia geriau. Jau esame surinkę informaciją iš savivaldybių, mokyklose atlikome apklausas. Tai labai padeda įvertinti situaciją, o jeigu kyla problemų – jas išspręsti. Vienas iš klausimų, kurį apklausose uždavėme mokykloms – kaip vertinate savo sėkmę organizuojant nuotolinį mokymą. Daugelis nurodo, kad sau skirtų 8-9 balus“, – kalbėjo A.Aldakauskas.
Daugelis nurodo, kad sau skirtų 8-9 balus.
Anot pašnekovo, gerą daugelio mokytojų pasiruošimą pamokoms vertina ne tik tėvai, bet ir moksleiviai. Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad sudėtinga karantino situacija skatina susivienyti, bendradarbiauti. Remiantis apklausų rezultatais, švietimo įstaigos itin teigiamai vertina savivaldybių indėlį siekiant užtikrinti kokybišką nuotolinį švietimą. 15min paklaustas, ką dar reikėtų tobulinti, A.Aldakauskas patarė mokykloms, kurios dar neapsisprendė, pamažu pereiti prie vienos pasirinktos mokymosi platformos.
„Beje, – pridūrė jis, – jau paskelbti klausimynai, kurie visos šalies mokytojams suteikia galimybę dalytis patirtimi. Gerosios praktikos mus labiausiai skatina eiti į priekį.“
Daugiau informacijos apie nuotolinį mokymą – skaitmeninėje mokymo bazėje www.nsa.smm.lt/nuotolinis
skaitmeninio mokymo bazėje:
- Skaitmeninių mokymo priemonių sąvadas;
- Mokymosi aplinkos;
- Metodinė medžiaga;
- Mokymai ir konsultacijos;
- Galimybė dalytis savo patirtimi.