Pasiruošimas brandos egzaminams trunka beveik 50 parų

Ruošdamasis valstybiniams brandos egzaminams vienas Lietuvos dvyliktokas vidutiniškai tam skiria 1164,5 valandų arba beveik 50 parų per mokslo metus. Šį laiką abiturientai praleidžia pamokose, ruošdami namų darbus ir egzaminams mokydamiesi papildomai. Tai atskleidė Lietuvos mokinių parlamento ir netrukus startuosiančios internetinės pasirengimo brandos egzaminams priemonės „Egzaminatorius.lt“ atliktas tyrimas.
Egzaminų stresas
Egzaminų stresas / Fotolia nuotr.

Vienas abiturientas per savaitę namų darbus ruošia 6 val. 45 min., o papildomam pasirengimui egzaminams vidutiniškai skiria dar 2 val. 45 minutes. Pas korepetitorius besilankantis Lietuvos abiturientas per savaitę čia praleidžia kiek mažiau nei valandą. Tuo tarpu pamokose dvyliktokas vidutiniškai praleidžia 816 valandų per mokslo metus.

Lietuvos mokinių parlamento pirmininkas Juozas Vaidelis sako, kad ruošdamiesi egzaminams dvyliktokai patiria nemažai streso.

„Abiturientai gauna labai daug įvairios informacijos – jie sąžiningiau mokosi tuos dalykus, kurių egzaminus laikys, tačiau juos blaško mokymosi šaltinių gausa. Dvyliktokai pasiklysta, nes jiems sunku įvertinti, kuri medžiaga besiruošiant egzaminams būtų geriausia, kaip teisingai planuoti laiką, o svarbiausia – kaip įvertinti mokymosi efektyvumą“, – sako J. Vaidelis.

Efektyviai ruoštis egzaminams abiturientams dažnai trukdo nesistemingas mokymasis, kuris atima daug laiko, tačiau siekti geriausių rezultatų nepadeda.

2013 m. gruodžio mėn. Lietuvos mokinių parlamentas drauge su „Egzaminatorius.lt“ atliko abiturientų apklausą, kurios metu domėjosi, kiek laiko dvyliktokai praleidžia ruošdamiesi egzaminams. Moksleiviai buvo apklausiami visoje Lietuvoje, tyrime dalyvavo 172 dvyliktokai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis